Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik zit momenteel in lijn 1, met de informatieschermen die een vrij opmerkelijke boodschap tonen: namelijk dat lijn 1 nog "maar" 4x/uur in de spits gaat rijden. Ik neem aan dat dit een foutje is? Want van die kwartierdienst is in de gepubliceerde dienstregeling namelijk vrij weinig te merken
geeft niks.die gaan er toch uit,omdat er diensten in zitten die buiten de CAO vallen.(iets met voor 0500 beginnen is een maximale dienstlengte van 7h30)
nee,is geen probleem,mits je de maximale diensttijd respecteert....en ze hebben bij ons,net zoals in het zuiden te maken met 2 CAO's...en dus moet je het werkpakket toetsen aan 2 cao's (in feite is het zelfs nachtwerk)
Kan nog wel eens per vestiging verschillen denk ik zo: goeie kans dat personeel dat al voor 2007 in DMG (toen nog DAV) werkzaam was nog in de CAO-OV zit. En er al vast nog wel wat personeel zijn wat uit de HTM-CAO gekomen is, geen idee eigenlijk of dat ooit is overgegaan op een andere CAO twee concessiewissels later.
Nog in de Arriva-tijd is er al aardig wat gehusseld in de pot met chauffeurs toen er streekdiensten over kwamen naar vestiging Dordrecht waar historisch gezien juist amper CAO-OV personeel was (vroeg in de Arriva-tijd was dat nog vooral HTM-CAO met nieuw personeel in multimodaal, wat altijd duidelijk herkenbaar was bij stakingen waarbij alles in Dordrecht doorgaans bleef rijden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
HTM bestaat nog steeds,maar word met het jaar minder en minder....OV MUMO en HTM worden nog steeds gehandhaafd,maar er komt een eind aan MUMO vandaag of morgen,zeker in deze tijd en met het oog op niet aan de tafel mogen van hettinga (die nog steeds uit is op een bedrijfscao) en met het oog op geld,is 1 cao beter,MUMO is te duur in bepaalde opzichten
Ze zouden ook eventueel naar Womy Moerdijk/Zevenbergen kunnen gaan.
Zeker als er binnenkort de nieuwe Heuliez bussen gaan instromen kunnen enkele diesel Citaro bussen al vast worden afgevoerd.
De ex-Connexxion Citaro's waren al buiten dienst, dus denk inderdaad dat Stadsbus het bij het rechte eind heeft. Geledes uit Utrecht zijn in DMG maar één keer ingezet, namelijk met de kerstmarkt 2018.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Stadsbus schreef: ↑do 24 dec 2020, 23:06
Ze zouden ook eventueel naar Womy Moerdijk/Zevenbergen kunnen gaan.
Zeker als er binnenkort de nieuwe Heuliez bussen gaan instromen kunnen enkele diesel Citaro bussen al vast worden afgevoerd.
Gisteren werden er ook diverse U-OV Ambassadors overgebracht naar Womy.
In de Multimodaal-cao zijn de raamtijden van diensten behoorlijk strakker vastgelegd dan in de OV-cao; dat hangt ook samen met het gegeven dat mumo-personeel in principe binnen een rooster rijdt dat ze zelf hebben ingediend, anders dan een roulering zoals in OV.
Afwijken van die raamtijden kan tot op zekere hoogte, maar dan moet er een toeslag op en die kan flink oplopen.
De planner belde me eens op of ik een dagdienst wilde komen rijden. “Ik heb er twee en je mag kiezen: eentje zonder en eentje met 30 euro toeslag.”
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
matching is er niet meer bij tegenwoordig,MUMO personeel op alblasserdam en dordrecht (en ik neem aan ook schelluinen,mits die pilot weg is) heeft tegenwoordig ook een roulering,hetzij alles,of VDG,of laat
het gericht gaat,dat MUMO gaat verdwijnen in DMG....iedereen weer naar Ov contract. verhaal Qbuzz en MUMO cao kennen jullie wel inmiddels denk ik...zeker in deze tijd is 1 cao goedkoper als 2.