Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Praten met een app of praatpaal lijkt me geen prettig vooruitzicht.
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
We zitten nu in een tweede golf, waarschijnlijk is de situatie zo urgent geworden dat gedwongen ontslagen niet meer zijn te vermijden.
Veiligheid en Service zou zeker op enkele stations weg kunnen, 3 standplaatsen in Zuid Limburg is bijvoorbeeld wel erg overdreven.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Zeker aangezien NS maar op 5 stations in Zuid-Limburg stopt...
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
De media maakt het vaak groter dan het is, gevoed door de vakbonden. er staan niet zo zeer banen op de tocht. Deze functies komen te vallen en de mensen die deze functie bekleden worden, conform het nog niet afgesproken reorganisatieplan, elders ingezet. Het plan behelst het schrappen van 2300 banen met in achtneming van een natuurlijk verloop van 2500. Dit houdt in dat het overgrote deel binnen de NS herplaatst wordt en alleen diegene die niet herplaatst kunnen worden binnen NS begeleid worden naar werk buiten NS.
Je kunt hierbij denken dat een medewerker servicebalie omgeschoold wordt naar HC of machinist en een medewerker communicatie naar een ander bedrijf wat een communicatiemedewerker nodig heeft.
When you're tired of London, you're tired of life
Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Van een correspondent begreep ik dat er op station Tilburg inmiddels door NS-personeel flyers zijn opgehangen bij het loket die tegen sluiting van het loket zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Op Utrecht Centraal Centrumzijde lagen tekenlijsten bij de balie, ik ben alleen niet gevraagd om te tekenen toen ik er was
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Op Utrecht Centraal loopt het personeel al zeker twee weken met badges die tegen de maatregelen manifesteren rond, ook zijn posters opgehangen in alle informatiecounters en bij de beide Servicewinkels.
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Mijn halfzus heeft ook een FNV-petitie tegen de voorgenomen veranderingen gedeeld op Facebook, zij werkt ook in Utrecht bij de balies.
*Zoekt linkje op*
https://www.fnv.nl/cao-sector/spoor/petitie-ns#/
Dus als je nog wilt tekenen, ga je gang!
*Zoekt linkje op*
https://www.fnv.nl/cao-sector/spoor/petitie-ns#/
Dus als je nog wilt tekenen, ga je gang!
🍉
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Wat ik dan niet begrijp, ik hoor nu al een week lang een NS campagne in vrijwel ieder reclameblok op de radio, dat je weer welkom bent in de trein "Zodra het weer mag".... Dat hebben ze zeker met die tonnen van het kerstpakket gedaan
Voor iedereen die deze reclame tot nu toe nog gemist heeft: https://dienstregeling.stackstorage.com ... fXvwA4whmS (als je klikt op de rode afbeelding met muzieknoot, kun je het luisteren zonder te downloaden)
EDIT: Link werkte niet meer, werkt nu wel weer.
Voor iedereen die deze reclame tot nu toe nog gemist heeft: https://dienstregeling.stackstorage.com ... fXvwA4whmS (als je klikt op de rode afbeelding met muzieknoot, kun je het luisteren zonder te downloaden)
EDIT: Link werkte niet meer, werkt nu wel weer.
Laatst gewijzigd door cassie127 op zo 27 dec 2020, 02:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Ze hebben in elk geval geleerd van het voorjaar: uit de langlopende Corona-enquêtes van het NS-panel bleek dat nadat we weer mochten reizen er massaal gereageerd werd dat men zich niet welkom voelde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Maar dat los je met een reclamecampagne niet op. Het zou mij niet verbazen als een groot deel van de reizigers over het algemeen toch zichtbaar personeel dat op de maatregelen handhaaft mist. Daarnaast is nu ook het dringend advies om alleen noodzakelijke reizen te ondernemen, en dat rijmt niet met een campagne van NS...
Tja, juist in deze tijd zou je toch hopen dat de vakbonden en NS directie tot overeenstemming zouden kunnen komen en er niet al te veel naar buiten lekt...gkw1969 schreef: ↑za 26 dec 2020, 19:29De media maakt het vaak groter dan het is, gevoed door de vakbonden. er staan niet zo zeer banen op de tocht. Deze functies komen te vallen en de mensen die deze functie bekleden worden, conform het nog niet afgesproken reorganisatieplan, elders ingezet. Het plan behelst het schrappen van 2300 banen met in achtneming van een natuurlijk verloop van 2500. Dit houdt in dat het overgrote deel binnen de NS herplaatst wordt en alleen diegene die niet herplaatst kunnen worden binnen NS begeleid worden naar werk buiten NS.
Je kunt hierbij denken dat een medewerker servicebalie omgeschoold wordt naar HC of machinist en een medewerker communicatie naar een ander bedrijf wat een communicatiemedewerker nodig heeft.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Je gaat die zichtbaarheid niet oplossen met een paar loketten. Het gaat er om dat je in de trein nooit een HC tegenkomt. Nooit gecontroleerd wordt. Geen handhaving in de trein en op het perron op de Coronaregels. Dat wordt gemist. Niet zozeer die paar stations waar geen medewerker meer komt.
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Dat je geen HC’s tegenkomt ligt deels aan de laksheid van het management dat dit blijkbaar toelaat.
Als ik in België een maand geen tickets controleer/scan of geen tickets/boetes (C170) uitschrijf zit ik binnen de maand bij mijn teammanager om uitleg te geven hoe dit komt.
Bij de NS wordt dit blijkbaar niet gedaan.
Als ik in België een maand geen tickets controleer/scan of geen tickets/boetes (C170) uitschrijf zit ik binnen de maand bij mijn teammanager om uitleg te geven hoe dit komt.
Bij de NS wordt dit blijkbaar niet gedaan.
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Volgens mij mogen bij de NS conducteurs sinds de coronacrisis zelf bepalen of en hoe ze controleren. Dat sommige conducteurs dat niet willen, heb ik begrip voor.
Andere conducteurs nemen zelfs weer OV-chipkaarten met de hand aan (meestal moet je zelf je kaart voor de lezer houden), dat vind ik dan weer wat minder prettig.
Andere conducteurs nemen zelfs weer OV-chipkaarten met de hand aan (meestal moet je zelf je kaart voor de lezer houden), dat vind ik dan weer wat minder prettig.
De mondkapjesplicht maakt het OV ook niet populair, ken genoeg mensen die geen zin hebben om een uur of langer zo'n kapje te dragen. Ik ben er inmiddels aan gewend, maar het is een stap die je moet zetten, zeker als je ook lekker vrij en veilig in de auto kan zitten als je die hebt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Dat valt in de uitkomsten van de enquêtes op zich nog mee overigens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Klopt,maar die hangen op meerdere stations inmiddels.Er ligt ook een handtekeningenlijst.
En de flyers gaan niet alleen over de sluiting van het loket,maar ook over het verdwijnen van personeel buiten.In Tilburg heb je dan ook geen ander NS personeel
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Snap day FNV protesteert tegen de opheffing van servicebalies op rustige stations. Het is een makkelijke manier om geld te verdienen zonder daadwerkelijk iets te doen.
Op ede-wageningen bijvoorbeeld. Ik heb nog nooit iemand gezien bij de goed weggestopte servicebalie.
Op ede-wageningen bijvoorbeeld. Ik heb nog nooit iemand gezien bij de goed weggestopte servicebalie.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
In Tilburg is het sowieso geen goed plan, want dan moeten er in plaats van service en veiligheidsmedewerkers, nagenoeg constant agenten worden neergezet om daar de boel in toom te houden, met name 's avonds.
Overigens is het ook nog eens in Tilburg dat op het moment dat er geen toezicht meer is, de tunnel dus nog meer als doorrijdt route gebruikt gaat worden door fietsers en andere tweewielers, met als gevolg dat je dan iedere keer op moet letten zodra je uit de poortjes komt, of uit één van de winkels, dat je dus niet omver gereden wordt.
Ook zal het aantal bedelaars dan exponentieel stijgen, met alle gevolgen van dien. Dus dat men in Tilburg fel tegen het plan is, begrijp ik volledig.
Overigens is het ook nog eens in Tilburg dat op het moment dat er geen toezicht meer is, de tunnel dus nog meer als doorrijdt route gebruikt gaat worden door fietsers en andere tweewielers, met als gevolg dat je dan iedere keer op moet letten zodra je uit de poortjes komt, of uit één van de winkels, dat je dus niet omver gereden wordt.
Ook zal het aantal bedelaars dan exponentieel stijgen, met alle gevolgen van dien. Dus dat men in Tilburg fel tegen het plan is, begrijp ik volledig.
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Is het zo erg in Tilburg?
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Zou Gothic-Writer niet onbewust wat onderbuikgevoelens aan het uiten zijn? Want wat hier staat, zijn alleen vermoedens over wat zou kunnen gebeuren.
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Even voor de duidelijkheid: er wordt gesneden in de servicebalies en service medewerkers. Niet in de medewerkers service en veiligheid.
Als je alle baliemedewerkers bij elkaar op telt dan zit al snel in de richting van 341, gecombineerd met de servicebalies op de perrons kom je aan wel aan de 341 personen die over zijn. Het hele S&V team is vele malen groter dan 341
Als je alle baliemedewerkers bij elkaar op telt dan zit al snel in de richting van 341, gecombineerd met de servicebalies op de perrons kom je aan wel aan de 341 personen die over zijn. Het hele S&V team is vele malen groter dan 341
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Overdag valt het wel mee, maar pre-corona was het er 's avonds niet zo gezellig. Er lopen de nodige ongure types rond, al dan niet met een flinke slok of pil op. En er zijn de groepjes Somalische/Eritrese jongeren die er muziek maken en verdovende middelen gebruiken, wat niet bijdraagt aan het veiligheidsgevoel, al heb ik ze anderzijds ook nooit echt overlast zien veroorzaken.
Maar het punt is natuurlijk dat het sluiten van het loket in Tilburg weinig te maken heeft met de veiligheid 's avonds op het station - het loket is dan namelijk al lang dicht
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
Dit topic is wel zo ontzettend volgelopen met aannames en onzin dat ik me eigenlijk afvraag waarom ik er een reactie in zou plaatsen, maar omdat ik weet dat onjuiste informatie nog maanden op dit forum rond kan spoken, probeer ik het toch één keer op een paar dingen.
Daarnaast wil jij kennelijk graag gecontroleerd worden, maar dat is helemaal de hoofdfunctie niet van een Hoofdconducteur. NS is daar al jaren van afgestapt en heeft ingezet op zichtbaarheid, vanuit de gedachte dat je sneller door bijvoorbeeld een VIRM heen kunt lopen bij wijze van serviceronde en meer mensen je kunnen zien dan wanneer je iedereen gaat controleren. En daar hebben ze gelijk in. Over de verdere invulling hiervan kunnen we twisten, maar met de plaatsing van de poortjes is er in 85% van de reizen een controlemoment. En wel op het station bij de poortjes. Daarmee verplaatst ook het 'probleem' van zwartrijders meer van de trein (waar je er niet zo veel mee kunt) naar het station, waar meer en meer wordt ingezet op V&S. Die zijn alleen niet op elk station en reizen daarom ook op tussenliggende baanvakken waar veelvuldig problemen zijn. 100% controle ga je moeilijk voor elkaar krijgen in een land waarin ontzettend veel treinen rijden en waar de stations veelvuldig elkaar kort opvolgen. Maar ik blijf er mijn best voor doen zoveel mogelijk mensen binnen de beperkte mogelijkheden die er (zeker momenteel) zijn te zien.
Dat terzijde, dat jij in Ede niemand er gebruik van ziet maken wil ook niet zeggen dat het zo is. Als dat echt zo zou zijn, dan was het loket daar al lang gesloten.
Jaren geleden werd er een project opgestart bij de Tickets&Service om te zien hoe men daar kon bezuinigen. Aan het einde van het project werd gekeken naar de cijfers en daaruit bleek dat er niet heel veel omzet werd gedraaid. Dus konden de loketten wel dicht. Toen kwamen de servicemedewerkers in opstand, want wat bleek in de praktijk? Volgens de cijfers kwam er de hele dag niemand aan het loket. In de praktijk stond er een rij voor het loket. Mensen die niet direct iets aan kwamen schaffen, maar mensen met vragen over bijvoorbeeld de OV-Chipkaart. Ze kwamen een kaart aanvragen en waren niet handig met computers of hadden er geen. Dus werden ze netjes geholpen door de servicemedewerker bij het invullen van het formulier. Ontzettend blije mensen die daarvoor naar het loket kwamen. Maar in de 10 minuten dat zij geholpen werden, registreerde het systeem dat er niks werd verkocht, dus waren dat tien loze minuten. Daarna werd een tweede onderzoek ingesteld waarbij gekeken werd naar de hulp die werd geleverd, naast de verkoopcijfers. Toen bleek de aanwezigheid van een loket toch al een stuk beter te verantwoorden.
Voor iedereen: Je mag best ergens een mening over hebben, maar als je de klok hebt horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt, stel dan een vraag in plaats van je ongefundeerde mening te uiten. Een stuk leerzamer en je hebt een veel grotere kans dat iemand met daadwerkelijk inzicht er een antwoord op wil geven (wat overigens niet wil zeggen dat je het met die uitleg eens hoeft te zijn). Anders wordt het het zoveelste topic waarin jullie over elkaar buitelen om maar het hardst te kunnen roepen dat iets overbodig of schandalig is op basis van een ongefundeerde mening. En dan zakken jullie echt af naar Facebook-niveau, dit forum onwaardig.
Heeft niks met een tweede golf te maken; NS heeft aan het personeel een pact voorgesteld waarbij het heeft gezegd dat er geen gedwongen ontslagen zouden vallen. In ruil daarvoor verwachtte men een carte blanche, waarbij men de komende 4 jaar praktisch alles zou kunnen doen zoals ze het zouden willen zonder enige inspraak van de vakbonden (en daarmee dus het personeel). Na een uitvraag onder het personeel heeft men dat pact sterk afgewezen. Een van de punten waarop het is afgewezen is de door NS gevraagde 'flexibiliteit', waarbij het er op neer kwam dat je standplaats niet meer je eigen standplaats zou zijn als dat het bedrijf uit zou komen en dat je ook elders ingezet zou kunnen worden. Dat klinkt op zich niet als een heel vreemde tegeneis, maar doordat er totaal geen uitgewerkt plan achter zat van de kant van het bedrijf en alles dusdanig vaag bleef, was ook onduidelijk wat 'elders' precies betekent. Stel je voor dat jouw bedrijf zoiets tegen je zegt en je daarmee akkoord gaat en dat dan blijkt dat je in eigen tijd naar de andere kant van het land moet afreizen om daar je werk te kunnen doen.
Dat zou inderdaad heel erg overdreven zijn en is dan ook onzin. Het is een groep die zich verspreidt over de drie IC-stations in Zuid-Limburg (Heerlen, Maastricht en Sittard) en daarnaast ook regelmatig het station van Roermond aandoet. Dat jij ze niet nodig hebt, wil niet zeggen dat ze 'zeker op enkele stations weg kunnen'. Daarnaast gaat het helemaal niet over V&S, maar over servicemedewerkers.
sneltram schreef: ↑za 26 dec 2020, 21:45 Je gaat die zichtbaarheid niet oplossen met een paar loketten. Het gaat er om dat je in de trein nooit een HC tegenkomt. Nooit gecontroleerd wordt. Geen handhaving in de trein en op het perron op de Coronaregels. Dat wordt gemist. Niet zozeer die paar stations waar geen medewerker meer komt.
Misschien jouw ervaring, maar daarmee nog geen feit. Dat zou betekenen dat ik de hele dag niks aan het doen ben en ik kan je vertellen dat dat niet het geval is. Is het niet door de collega's HC dat er gehandhaafd wordt, dan is het wel door de collega's V&S. We zijn alleen niet altijd en overal, dus het zou kunnen dat jij het ervaart zoals je het zegt, maar dat maakt het nog geen feit. Voor wat inzicht in het hoe of wat op de trein ten tijde van Corona verwijs ik graag naar mijn eerder geschreven column.vandale schreef:nooit (bijwoord)
1 op geen enkel ogenblik; = nimmer: nooit heb ik hem gezien; nooit ofte nimmer versterking van nooit; zeg nooit nooit er kunnen altijd omstandigheden optreden waarin je doet wat je normaliter nooit zou doen
2in geen geval: de minister had nooit moeten ingrijpen beslist niet
Daarnaast wil jij kennelijk graag gecontroleerd worden, maar dat is helemaal de hoofdfunctie niet van een Hoofdconducteur. NS is daar al jaren van afgestapt en heeft ingezet op zichtbaarheid, vanuit de gedachte dat je sneller door bijvoorbeeld een VIRM heen kunt lopen bij wijze van serviceronde en meer mensen je kunnen zien dan wanneer je iedereen gaat controleren. En daar hebben ze gelijk in. Over de verdere invulling hiervan kunnen we twisten, maar met de plaatsing van de poortjes is er in 85% van de reizen een controlemoment. En wel op het station bij de poortjes. Daarmee verplaatst ook het 'probleem' van zwartrijders meer van de trein (waar je er niet zo veel mee kunt) naar het station, waar meer en meer wordt ingezet op V&S. Die zijn alleen niet op elk station en reizen daarom ook op tussenliggende baanvakken waar veelvuldig problemen zijn. 100% controle ga je moeilijk voor elkaar krijgen in een land waarin ontzettend veel treinen rijden en waar de stations veelvuldig elkaar kort opvolgen. Maar ik blijf er mijn best voor doen zoveel mogelijk mensen binnen de beperkte mogelijkheden die er (zeker momenteel) zijn te zien.
Jeetje, wat moet je nou reageren op zo'n verzuurde en vooringenomen mening? Wist je dat de allergemakkelijkste manier om geld te verdienen is om leuk werk te hebben waarin je lekker je ding kunt doen, waardoor de tijd omvliegt en je dienst veel sneller voorbij gaat? Een dienst waarin niks gebeurd, waarin je constant op de klok zit te kijken en de minuten tergend langzaam voorbij gaan kost véél meer energie.sirvinniei schreef: ↑zo 27 dec 2020, 04:06 Snap day FNV protesteert tegen de opheffing van servicebalies op rustige stations. Het is een makkelijke manier om geld te verdienen zonder daadwerkelijk iets te doen. Op ede-wageningen bijvoorbeeld. Ik heb nog nooit iemand gezien bij de goed weggestopte servicebalie.
Dat terzijde, dat jij in Ede niemand er gebruik van ziet maken wil ook niet zeggen dat het zo is. Als dat echt zo zou zijn, dan was het loket daar al lang gesloten.
Jaren geleden werd er een project opgestart bij de Tickets&Service om te zien hoe men daar kon bezuinigen. Aan het einde van het project werd gekeken naar de cijfers en daaruit bleek dat er niet heel veel omzet werd gedraaid. Dus konden de loketten wel dicht. Toen kwamen de servicemedewerkers in opstand, want wat bleek in de praktijk? Volgens de cijfers kwam er de hele dag niemand aan het loket. In de praktijk stond er een rij voor het loket. Mensen die niet direct iets aan kwamen schaffen, maar mensen met vragen over bijvoorbeeld de OV-Chipkaart. Ze kwamen een kaart aanvragen en waren niet handig met computers of hadden er geen. Dus werden ze netjes geholpen door de servicemedewerker bij het invullen van het formulier. Ontzettend blije mensen die daarvoor naar het loket kwamen. Maar in de 10 minuten dat zij geholpen werden, registreerde het systeem dat er niks werd verkocht, dus waren dat tien loze minuten. Daarna werd een tweede onderzoek ingesteld waarbij gekeken werd naar de hulp die werd geleverd, naast de verkoopcijfers. Toen bleek de aanwezigheid van een loket toch al een stuk beter te verantwoorden.
Dat zegt helemaal niks; in Lelystad is er helemaal geen loket, maar is er wel servicepersoneel aanwezig. Dat een loket beperkte openingstijden heeft zegt dus niet automatisch dat er daardoor geen ander personeel aanwezig is. Servicepersoneel zorgt ook voor assistentie voor mindervaliden op de stations waar zij aanwezig zijn.
Voor iedereen: Je mag best ergens een mening over hebben, maar als je de klok hebt horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt, stel dan een vraag in plaats van je ongefundeerde mening te uiten. Een stuk leerzamer en je hebt een veel grotere kans dat iemand met daadwerkelijk inzicht er een antwoord op wil geven (wat overigens niet wil zeggen dat je het met die uitleg eens hoeft te zijn). Anders wordt het het zoveelste topic waarin jullie over elkaar buitelen om maar het hardst te kunnen roepen dat iets overbodig of schandalig is op basis van een ongefundeerde mening. En dan zakken jullie echt af naar Facebook-niveau, dit forum onwaardig.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Forse bezuinigingen bij NS: 2300 arbeidsplaatsen op de tocht
In de wereld buiten NS is zo'n bepaling in de arbeidsovereenkomst helemaal zo raar niet anders hoor.Mikos schreef: ↑zo 27 dec 2020, 14:33Dat klinkt op zich niet als een heel vreemde tegeneis, maar doordat er totaal geen uitgewerkt plan achter zat van de kant van het bedrijf en alles dusdanig vaag bleef, was ook onduidelijk wat 'elders' precies betekent. Stel je voor dat jouw bedrijf zoiets tegen je zegt en je daarmee akkoord gaat en dat dan blijkt dat je in eigen tijd naar de andere kant van het land moet afreizen om daar je werk te kunnen doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten