Dit klopt, ik zat vandaag in een 12m op lijn C3. Beetje armoe, logo's zijn eraf en het zijn volgens mij de enige bussen waar je nog altijd achterin moet instappen. OV-apparatuur werkte in ieder geval wel.dennistd schreef: ↑za 02 jan 2021, 22:53 Ik lees in dit draadje op Twitter dat de 12m-gasbussen tijdelijk terugkomen: de tankinstallatie wordt verbouwd en bij de tijdelijke tank kunnen geen 18m-bussen tanken. Die zijn zolang in Zwolle opgeslagen.
Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ook ik kon vanochtend gratis reizen richting m'n werk met de 105 richting Barneveld want alle apparaten werkten niet.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
En bij de Ebusco's van Qbuzz iig in Groningen/Drenthe kan je al enige tijd alleen achter instappen na een paar incidenten met de schermen.
Grt. Stefan
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Klopt het dat van de 5127 t/m 5157 alleen de 5142 als enige blauwe amba bij IJssel Vecht is gebleven? Ik heb dit namelijk gelezen. Als reserve ofzo? Tenzij op onderstaande website die lijst niet klopt...
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/VDL_ ... Ambassador
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/VDL_ ... Ambassador
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ik heb vandaag nog ergens een foto gezien van een heleboel diesel amba's op een huidige RRReis stalling. Dus er staan er meer reserve dag je zou denken. Weet niet hoe het nu is met de stalling in Raalte, daar stonden ook nog meerdere amba's als reserve/voor blauwnet
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Volgens mij was die foto van een terrein op Marslanden in Zwolle, die bussen (op de CapaCity's na) moeten nog afgevoerd worden. Apart dat van alleen de Gelderse bussen de logo's zijn verwijderd, net als bij de 54xx serie.
Overigens is inderdaad de 5142 er nog als reserve, net als de 4144. De 4138 wordt daarintegen nog het vaakst ingezet.
Overigens is inderdaad de 5142 er nog als reserve, net als de 4144. De 4138 wordt daarintegen nog het vaakst ingezet.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Wachtend op verkoop op de Paxtonstraat in Zwolle staan vermoedelijk de 510x t/m 5118 en 5143 die daar staan tesamen met de 50xx serie en een paar Overijsselse.
https://www.destentor.nl/zwolle/oude-bu ... ~a88f49b6/
https://www.destentor.nl/zwolle/oude-bu ... ~a88f49b6/
Laatst gewijzigd door MichOV op do 07 jan 2021, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Klopt, de eerste groep die naar Womy ging bestond uit 2/3 van de 4xxx en een 5000.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
De tijdelijke tanklocatie voor de gasbussen is trouwens het gasstation van de ACV op de Kievitsmeent in Ede. Zag vanmorgen een heel optochtje bussen langskomen hier langs m'n werk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
De 4015 is museumbus geworden bij OVCNL.MichOV schreef: ↑do 07 jan 2021, 08:29 Wachtend op verkoop op de Paxtonstraat in Zwolle staan vermoedelijk de 510x t/m 5118 en 5143 die daar staan tesamen met de 50xx serie en een paar Overijsselse.
https://www.destentor.nl/zwolle/oude-bu ... ~a88f49b6/
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ze mogen op station Ede-Wageningen wel eens wat doen als het gaat om duidelijker aangeven waar perron I en J is mensen zoeken zich wezenloos daar als ze op zoek zijn naar lijn 107 richting Putten, deze vertrekt blijkbaar bij de uitstaphaltes. Beetje raar als je het mij vraagt maar ok. In elk geval mogen ze daar behalve dat er een halte-vertrekstaat staat ook een bord(perron I en J) gaan plaatsen lijkt mij dan zien mensen op afstand tenminste waar ze naartoe moeten lopen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ik zou zeggen: meld het bij Keolis, die kunnen er wat mee doen. Wij op het forum kunnen daar niks aan veranderen
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Al gedaan.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Volgens de Telegraaf staan de BYD bussen momenteel stil?
https://www.telegraaf.nl/nieuws/8738621 ... lweer-stil
https://www.telegraaf.nl/nieuws/8738621 ... lweer-stil
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Dat staat er niet... Er staat dat ze spontaan stil kunnen vallen.fred1954 schreef: ↑wo 13 jan 2021, 14:32 Volgens de Telegraaf staan de BYD bussen momenteel stil?
https://www.telegraaf.nl/nieuws/8738621 ... lweer-stil
Dit komt omdat de volgens de systemen de batterijen ineens leeg zijn. Het lijkt erop dat het probleem nu gevonden is en, zoals ik intern lees, is er een manier om het te voorkomen en wordt er nu aan een structurele oplossing gewerkt.
-
- Berichten: 1685
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Maar de kop van de chocoladeletterkrant laat je wel denken dat alle bussen stilstaan. Pas later lees je dat het "soms" gebeurt.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
En in de lokale krant hier (in het RRReis-gebied) staat dat het probleem nu al zover is opgelost, dat hooguit enkele bussen dit probleem nog hebben
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Lijn C3 wordt weer met geleed uitgevoerd. De MAN's zijn hierdoor niet allemaal uit dienst gegaan, en rijden nu in andere delen van de concessie. Er zijn zelfs twee in Deventer opgedoken.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Er zijn een aantal MAN's met chauffeur als reserve om bij uitval van een BYD direct in te kunnen zetten.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Gisteren heeft de 5403 ook een aantal rondjes in de Zwolse stadsdienst meegedraaid.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Op Apeldoorn stonden vanavond de 5401 t/m 5403, die zijn allemaal ingezet vandaag op oa. 10, 231, 202 en nog wel meerdere lijnen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten