Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Zonder conducteur kun je geen gesloten instapregime hanteren.
Praktisch gezien is het niet heel veel anders dan wat we met de 26 zien nu deze gekoppeld rijdt toch? De eerste tram heeft alleen een bestuurder met gesloten instapregime. Instappen bij voordeur of bij de conducteursdeur waar niemand zit.
n-evo schreef: ↑di 05 jan 2021, 14:23
Thnx voor het navragen.
Praktisch gezien is het niet heel veel anders dan wat we met de 26 zien nu deze gekoppeld rijdt toch? De eerste tram heeft alleen een bestuurder met gesloten instapregime. Instappen bij voordeur of bij de conducteursdeur waar niemand zit.
Is lijn 26 niet gewoon open instap, net als lijn 25?
Op lijn 26 is het nu zo:
1e tram alleen instappen bij voordeur en conducteursdeur. Bestuurder aanwezig, geen conducteur.
2e tram alleen instappen bij conducteursdeur. Voordeur kan niet van buitenaf geopend worden. Conducteur achterin aanwezig, niemand voorin.
Eerlijk gezegd begint het instapregime bij de tram nogal een ballentent te worden.
Laatst gewijzigd door n-evo op di 05 jan 2021, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
n-evo schreef: ↑di 05 jan 2021, 16:09
Nope, dat geef ik net aan.
Op lijn 26 is het nu zo:
1e tram alleen instappen bij voordeur en conducteursduur. Bestuurder aanwezig, geen conducteur.
2e tram alleen instappen bij conducteursdeur. Voordeur kan niet van buitenaf geopend worden. Conducteur achterin aanwezig, niemand voorin.
Eerlijk gezegd begint het instapregime bij de tram nogal een ballentent te worden.
Nou jah, de voorste tram is een open instap. Aangezien je nog steeds via de conducteursdeur kunt instappen. Toch jammer dat de uitstapdeuren niet van buiten geopend kunnen worden.
Maar wel ingewikkeld en totaal onhandig. 1 deur maar om in te stappen bij de achterste tram.
hauptbahnhof schreef: ↑di 05 jan 2021, 16:46Nou jah, de voorste tram is een open instap. Aangezien je nog steeds via de conducteursdeur kunt instappen. Toch jammer dat de uitstapdeuren niet van buiten geopend kunnen worden.
Maar wel ingewikkeld en totaal onhandig. 1 deur maar om in te stappen bij de achterste tram.
Een echte open instap kan je het ook niet noemen in de voorste tram. De bestuurder controleert (wanneer mogelijk) en alle overige deuren zijn nog steeds van buitenaf gesloten. Als reizigers daar proberen in te stappen worden ze teruggefloten. Welk labeltje je het ook wilt geven: het is inderdaad ingewikkeld en onhandig. De situatie bij de 2e tram lijkt me vrij problematisch qua doorstroming binnen als het straks drukker wordt. Wie weet dat ze het dan aanpassen?
n-evo schreef: ↑zo 03 jan 2021, 23:00
Zijn er eigenlijk plannen voor een conducteur op de 19 en 24 nu de trams dat toelaten?
Plannen. Ingangsdatum heb ik niet genoemd
Maar is logisch dat het niet direct gebeurt nu. Lijn 19 gaat vanuit andere remise rijden en conducteurs worden anders ingezet. Dus dit zorgt ervoor dat zowel bestuurders als conducteurs hun werkplek moeten gaan kiezen pas als o.a. dat geregeld is, zul je conducteurs op bijv 19 tegenkomen.
Ik ben op zich wel benieuwd wat de exacte invulling op lijn 5 wordt in combinatie met de 15G-trams. Een conducteur op een lijn die uitgebaat wordt met eenrichting-Combino's ben ik al bekend mee.
Het metrostation stond al jaren ingepland, ruimte was vrijgehouden, zodat de aanleg vlot en probleemloos zou kunnen verlopen. Maar Sixhaven komt er niet. Uitstel heeft geleid tot afstel, voor onbepaalde tijd.
Het metrostation stond al jaren ingepland, ruimte was vrijgehouden, zodat de aanleg vlot en probleemloos zou kunnen verlopen. Maar Sixhaven komt er niet. Uitstel heeft geleid tot afstel, voor onbepaalde tijd.
Iedere aanpassing aan het spoor of de infrastructuur, zorgt ervoor dat het systeem moet worden aangepast, met miljoenen euro’s extra kosten als gevolg. In 2019 meldde toenmalig wethouder Sharon Dijksma dat op dat moment rekening moest worden gehouden met 50 miljoen euro aan extra kosten.
Dit is de zoveelste keer dat een of andere malafide ICT-leverancier de samenleving op kosten jaagt. En anders zoeken we het maar uit! Van 45 miljoen naar 150 miljoen. Mag ik effe vangen?
Zoiets heet een lock-in. Het wordt hoog tijd dat de overheid zich realiseert dat je zelf voldoende kennis in huis moet hebben om met primair winstgedreven aanbieders zaken te doen. We worden belazerd waar we bij staan.