Tja, maar bij ICK zal er ook niet voor niks zo'n mooie sticker op de plaat boven treden dat je daar niet op moet gaan staan
Vraag me trouwens af waar de HC van de 1916 (6.59 Dordrecht -> Den Haag C.) Nederlands heeft geleerd, met bij elk station een omroep als "Dames en heren, station Den Haag HS. Deze trein verder als intercity en zal nog stoppe op eindbestemming Den Haag Centraal"
Vanmiddag was er bij vertrek van 't werk nog niks aan de hand volgens teletekst en de Av, maar toen ik het station binnenliep bleken op last van de brandweer geen treinen tussen Den Haag en Delft te rijden. Aan de drukte bij de halte van lijn 1 te zien was die storing nou niet bepaald net ontstaan... dus maar de eerstvolgende tram naar het centraal station gepakt (was op 'n haar na die waar ik net uit kwam

)
Aldaar werd op spoor 5 middels een megafoon

omgeroepen dat treinkaartjes ook geldig waren in RandstadRail naar Rotterdam, maar op spoor 11 stond nog niks dus maar de vertraagde IC richting Gouda gepakt. Tegelijk met een metro met de reizigers als haringen in 'n tonnetje vertrok ik heerlijk onderuitgezakt in een halfleeg ICRm-rijtuig en kon, ondanks dat de stoptrein ervoor zat, zo'n beetje een nieuw persoonlijk record neerzetten :) Te Gouda een razendsnelle overstap op de spitssprinter naar Rotterdam, waar op de tussenstations gelukkig weinig reizigers op stonden te wachten... de 2988 zat goed vol, al waren de staanplaatsen nog best ruim eigenlijk.
Eenmaal in Rotterdam een overstap van volgens het boekje 0 minuten, was dat even mooi dat de omgeleide benelux achter m'n stoptreintje aan had mogen hobbelen :D Nam 'n klapstoeltje op 't balkon, maar bij het naar voren lopen voor het uitstappen bleek dat ik nog had kunnen kiezen waar te zitten in de rest van 't rijtuig :o Aankomst in Dordrecht met slechts +38, jammer alleen dat de lijn 3 van 18.11 uur exact op tijd was. Had ik die gehaald, dan was de vertraging op een krappe +30 uitgekomen i.p.v. +50 doordat de volgende bus nog vertraagd was ook (tja, die van .11 gaat naar de garage vanuit de m'n wijkje, als ze naar huis mogen zijn ze ineens wel op tijd natuurlijk

)