Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Ik durf de voorspelling ook wel aan dat het dan langer licht is dan nu. De hamvraag is natuurlijk hoeveel verder, en of die vaccins wel voldoende bescherming bieden tegen andere mutaties.
Dat wordt dus spannend, een race tegen de klok. Het RIVM probeert de verschillende scenario’s momenteel door te rekenen. Met als hindernis dat nog onduidelijk is welke vaccins wanneer in welke hoeveelheid beschikbaar komen. En als joker in het spel trouwens de virusvarianten uit Brazilië en Zuid-Afrika, die mensen die al eerder corona hebben gehad misschien opnieuw kunnen infecteren.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8900
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Word je niet zo onderhand helemaal gek van al dat doemdenken? :s
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Als ik je in juni vorig jaar had verteld dat we in de eerstvolgende winter in een nog zwaardere golf zouden zitten met nog zwaardere maatregelen en minder perspectief dan de eerste, had ik me volgens jou dan ook aan 'doemdenken' bezondigd?

De werkelijkheid pakt in deze crisis steeds weer slechter uit dan gedacht. Dus ik heb geen verwachtingen meer in positieve zin.

Dan maar een doemdenker.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12890
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

ArrivaBas schreef: za 30 jan 2021, 18:55 Word je niet zo onderhand helemaal gek van al dat doemdenken? :s
Stadler Rail was ook de meest negatieve persoon afgelopen voorjaar voor wat betreft lockdowns etc., zo'n beetje iedereen vond dat hij toen overdreef. Zo achteraf gezien zat hij met zijn voorspellingen toch niet ver van de waarheid af. Als zelfs een Gommers zegt dat de ontwikkelingen steeds tegenvallen, dan is het denk ik verstandig er niet teveel regenboog en eenhoornkots in te zien en voorlopig even uit te gaan van het worst case-scenario.

Of zoals mijn docent Nederlands op de middelbare zei: "Verwacht het ergste, dan valt het altijd mee."
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15381
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Het is wel te hopen dat we ooit een keertje uit deze ellende komen. Al zal het nog wel een poosje gaan duren vrees ik.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12890
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Uiteindelijk komt het allemaal wel goed, de Spaanse griep (influenza) hebben we ook onder controle gekregen.
🍉
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Volgens mij 'verdween' de Spaanse griep gewoon, of anders gezegd muteerde tot veel minder dodelijke varianten. En dat is dan onze tegenwoordige griep.

Vanuit evolutionair oogpunt zou zoiets voor SARS-CoV2 ook voor de hand liggen. Een virus dat makkelijk overdraagbaar is maar geen dood en verderf zaait, heeft uiteindelijk de beste papieren op de lange termijn.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12890
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Volgens Wikipedia is de Spaanse Griep een influenza virus (H1N1) en de gewone groep is ook een influenza virus. Dus ik ging er voor het gemak vanuit dat de Spaanse Griep in zekere zin nog bestaat, zij het in gemuteerde vorm. Misschien een beetje erg Tokyo drift door de bocht, maar klonk mij wel aannemelijk in de oren.
🍉
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Rosanne Hertzberger, toch bepaald niet de minste, gaat waarschijnlijk gewoon gelijk krijgen:

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/01/08/we ... n-a4026839

Met een Britse variant die nog sneller oprukt dan verwacht, zullen we niet ontkomen aan visiteverboden, thuiswerkverplichtingen en een uitbreiding van de avondklok naar 24 uur per dag.

Het is kut met peren, maar wel de meest robuuste manier om de verspreiding te vertragen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12890
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Had ik maar kut met peren. -0-
🍉
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Het valt tegen, kan ik uit ervaring mededelen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12890
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Weet je zeker dat dat niet kut met perensmaak was? Dat heb je wel eens met peren, super sappig, maar de papillen worden dan maar matig gekieteld.
Laatst gewijzigd door Hainje op za 30 jan 2021, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Waarschijnlijker een peer met kutsmaak, maar goed.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Wordt de avondklok tóch opgeheven?

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/01/31/ve ... n-a4029884

Zou mooi nieuws zijn, maar minder mooi voor de koffiedrinkers op het Museumplein. Waarom moeten ze dan koffie komen drinken?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15381
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Coronavirus

Bericht door ODRAIL »

Daar wordt over gesproken.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Klopt, dat staat in het artikel dat ik aanhaal.
en-es
Berichten: 4545
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Afgelopen vrijdag rond middernacht nog aangehouden en controle gehad toen ik van werk terug keerde :Y
cassie127
Berichten: 6613
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door cassie127 »

Ik zie op instagram net voorbij komen dat het coronavirus een genade klap heeft uitgedeeld aan de Railcatering. Het doek van deze service is definitief gevallen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Dat was te verwachten. Ik vraag me af hoe lang die service zonder corona had blijven bestaan. Zeker met die korte trajecten in Nederland.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
en-es
Berichten: 4545
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Er zullen te weinig reizigers zijn waardoor het niet meer rendabel is.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13239
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

NS zal deze keuze ook wel hebben gemaakt met de blik naar de langere termijn, zelfs als de pandemie eind dit jaar onder controle zou zijn zullen de reizigersaantallen waarschijnlijk nog een flinke tijd lager zijn. Meer thuiswerken is natuurlijk niet alleen een klap voor NSR, maar ook voor de onderdelen van NS die bestaan naast het laten rijden van de treintjes.

Ondertussen was er voor vandaag een tweetal manifestaties aangekondigd in Brussel, deze waren verboden maar nog voordat deze goed en wel konden beginnen zijn al zeker 300 aanhoudingen verricht (VRT). In Apeldoorn is er straks wel een toegelaten protest, al heeft de politie de toegangswegen naar de stad wel op slot gezet: mensen zonder geldige reden komen Apeldoorn niet in.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Jef400 schreef: zo 31 jan 2021, 13:22 Dat was te verwachten. Ik vraag me af hoe lang die service zonder corona had blijven bestaan. Zeker met die korte trajecten in Nederland.
Tja, dan moeten de studenten helaas een andere bijbaan zoeken.
Ik vraag mij overigens ook af hoe het gaat met de stationswinkels. De omzet daarvan zal vast ook gekelderd zijn, en als je open bent heb je natuurlijk te maken met erg weinig reizigers.
Beul van de blindegeleidelijn
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Yups, net zoals je in de rest van de horeca en veel andere sectoren ziet. De wrange bijkomstigheden van het coronavirus.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Ik vraag mij dan af hoe het zit met afspraken met verhuurders die niet tot de NS Groep behoren. Een deel van de formules is natuurlijk inmiddels overgenomen door andere partijen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13239
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Ga naar je lokale Smullers-filiaal, en je komt er vanzelf achter denk ik. Heel wat Smullers-winkels zijn al weken gesloten, en over het lot van de Swirls-winkels is op het forum al eerder gesproken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 20 gasten