Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Geen misser, maar integendeel: ik zag dat wat langere mededelingen onderaan een TB7 scherm tegenwoordig kunnen scrollen. Top, want soms was het bericht net één woord te lang en kreeg dat ene woord weer een nieuwe eigen pagina.
Oh, en steeds meer 'buiten-TBP-schermen' worden vervangen door LCD-schermen. Dat issue met leesbaarheid in zonlicht is blijkbaar opgelost?
En nu ik toch bezig ben: Utrecht Centraal heeft weer een Best Wel Groot Klapperbord Scherm
Zaterdagochtend was hij ook werkend (dus voor 1 februari)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Oh en nog iets over de TB7-schermen: er staan ineens veel meer tussenstations op. Niet alleen de belangrijkere tussenstations maar ook de eerstvolgende twee stations, is de logica zo ver ik hem nu heb ontdekt.
Dat is niet heel erg 'ineens', anders. Het draait al sinds 21 juli vorig jaar en RIF (de ReisInformatie Fabriek) wordt steeds verder uitgerold. Soestdijk was het eerste station dat werd aangesloten vorig jaar.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Volgens mij komt dat deels ook uit de EU verordening omtrent reisinfo.
"wij" hebben daarom tegenwoordig ook in de omroep dat de eerst volgende 3 stations genoemd worden, net zoals ze op de schermen worden getoond.
Helaas nog niet op ZHO, daar kan de reisinfo dat nog niet aan helaas...
EU verordening reisinformatie ja. Ik geloof nummer 1371/2007.
Zoals omroepen vóór vertrek van het beginstation waar de trein heen gaat, omroepen van volgende station, uitstaprichting en nog wel meer...
Dan voldoet Keolis nu weer op Zwolle - Enschede aan andere normen van die EU verordening. Sinds de nieuwe omroepen met daarin ook de volgende drie stations, is de uitstaprichting weer verdwenen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Klopt.
De bedoeling is (zover ik weet) dat dat dynamisch wordt aan de hand van de ontgrendeling van de deuren. Dat werkt alleen nog niet helaas, en de omroepen weer veranderen heeft nogal wat voeten in de aarde...
Was toen ze het wel in de omroep hadden zitten ook wel te merken... Dan had je in Raalte en Enschede standaard geen uitstaprichting in de omroep zitten, terwijl het altijd een paar speciefieke ritten waren die op werkdagen afweken van de rest
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Volgens de verordening hoeft de uitstaprichting niet per se in de omroep (je kan het hier nalezen, Ctrl + F "Artikel 8" en "Bijlage II"), maar de eisen zijn expres niet zo heel specifiek geformuleerd. Ik kan me zomaar voorstellen dat het omroepen van de uitstaprichting onder "Beveiligings- en veiligheidskwesties" zou kunnen vallen, bijvoorbeeld, of onder het toegankelijk maken van de treinstellen voor slechtzienden. (Ik zit niet super diep in dit onderwerp, dus het zou kunnen dat daar uitspraken van het hof over zijn die ik nog niet ken.)
Een beetje een zijspoor, maar de informatie hoeft ook niet per se een omroep te zijn. Zolang de reizigers onderweg op de een of andere manier te weten komen waar de trein heen gaat, of hij vertraagd is en wat er verder aan de hand is zal het voor de verordening wel goed zitten.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Helemaal precies ken ik het ook niet, maar een blinde/slechtziende heeft natuurlijk niks aan een scherm, dus zal je voor "de toegankelijkheid" alsnog moeten omroepen natuurlijk...
Hoezo... dat de werkzaamheden om 16:50 zijn afgerond, hoeft niet altijd te betekenen dat het treinverkeer dan al geheel hersteld is, dat duurt dus aannemelijk tot 17:30u.
OVZoeker heeft wat moeite met de koppeling tussen treinstelnummer en materieeltype. Zo is volgens OVZoeker de 2994 een SLT 4 + SLT 4, is de 2413 een SLT 6 en is de 2648 een SLT 4.
Opvallend genoeg wordt de 2453 wel weer als SLT 4 aangegeven.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.