Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
en-es

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Pascal1998 schreef: vr 12 feb 2021, 14:23
Alargule schreef:Laten we daarbij ook niet vergeten dat we deze tweede golf voornamelijk aan het onverantwoorde gedrag van diezelfde jongeren te danken hebben.
Met dank aan de overheid die de rapscene, platenlabels van Rappers en andere in die scene bevindende influencers geen standje geeft.

Ja, je mag een mening hebben, maar alles wat de rappers nu doen is tegen corona want “het bestaat niet, het is nep, het zijn leugens” en aangezien veel jeugd hun muziek luister weet ik hoe ze denken, want ik val zelf in die leeftijdsklasse, maar ik weet dat ik het virus wel serieus moet nemen.

Alleen ondertussen worden ze niet aangesproken en ze kunnen maar op internet gooien wat ze willen en je kent het effect dan, dat de hele jeugd zich inderdaad niet aan de maatregelen houdt, ouders daar geen grip op hebben en zich af zonderen en luisteren alleen maar wat die rapinfluencers te zeggen hebben en dat volgen ze op, want dat zagen we eind januari al toen al die lui begon te rellen.

Waarop de rapscene zei:
We keuren jullie gedrag van het geplunder af, maar jullie moeten wel in opstand komen, want de overheid is tegen ons en wil onze vrijheid afnemen voor een niet bestaand virus
Daarom dus :)
Pascal1998
Contacteer:

Bericht door Pascal1998 »

Dat bedoelde ik ja
Aking

Bericht door Aking »

Dus het is allemaal de schuld van de rapperts?
Stefan

Bericht door Stefan »

Ja!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Pascal1998
Contacteer:

Ja en nee, Overheid is hierin ook schuldig omdat men maar denkt dat ouders regie hebben, echter jongeren luisteren niet (goed) naar hun ouders en ze kijken niet tot nauwelijks TV en dus het Journaal, wat jeugd bestempeld als Fake News en MSM verspreid alleen maar leugens.

Sterker nog: Josylvio heeft er op zijn album nu zelfs een nummer over geschreven die inderdaad tegen de MSM is. Hiermee wordt het dus alleen maar bevestigd dat de rapscene dus maar kan doen en laten wat ze willen met betrekking tot Corona zonder ook echt de feiten te kennen en de jeugd gaat daar lekker in mee. Een groot aandeel zit hem dus in dat de overheid niet ingrijpt bij dit soort dingen, terwijl het wel nodig is
Klaasje

Bericht door Klaasje »

Heb je het over alle jeugd of is dit ook weer een gevaletje bubbel?
Stefan

Bericht door Stefan »

Pascal1998 schreef: ma 08 mar 2021, 15:44 Ja en nee, Overheid is hierin ook schuldig omdat men maar denkt dat ouders regie hebben, echter jongeren luisteren niet (goed) naar hun ouders en ze kijken niet tot nauwelijks TV en dus het Journaal, wat jeugd bestempeld als Fake News en MSM verspreid alleen maar leugens.

Sterker nog: Josylvio heeft er op zijn album nu zelfs een nummer over geschreven die inderdaad tegen de MSM is. Hiermee wordt het dus alleen maar bevestigd dat de rapscene dus maar kan doen en laten wat ze willen met betrekking tot Corona zonder ook echt de feiten te kennen en de jeugd gaat daar lekker in mee. Een groot aandeel zit hem dus in dat de overheid niet ingrijpt bij dit soort dingen, terwijl het wel nodig is
Wel fijn, zo alles over 1 kam scheren. :Y Je bent zelf 22, just saying,
Aking

Bericht door Aking »

Dat ben jij anders ook gewoon geweest hoor! :roll:
Stefan

Bericht door Stefan »

Nee, dat heb ik uit principe (en uit corona-overwegingen) overgeslagen, ben gewoon van 21 naar 23 gegaan! *O*
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Pascal1998 schreef: ma 08 mar 2021, 15:44 Ja en nee, Overheid is hierin ook schuldig omdat men maar denkt dat ouders regie hebben, echter jongeren luisteren niet (goed) naar hun ouders en ze kijken niet tot nauwelijks TV en dus het Journaal, wat jeugd bestempeld als Fake News en MSM verspreid alleen maar leugens.
Wat leert de jeugd tegenwoordig nog op school? Ik hoorde ook al dat ze niet meer leren dat we in een democratie wonen :s
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Bericht door Alargule »

Ik heb werkelijk waar nog nooit zoveel prozaïsche racekak in één post gelezen.
Pascal1998
Contacteer:

Stefan schreef:

Wel fijn, zo alles over 1 kam scheren. :Y Je bent zelf 22, just saying,
Ja en ik luister zelf Rapmuziek, nu blij? Ik gebruik me verstand gewoon en nee, ik ken genoeg mensen die zich er wel aanhouden, echter is er echt een groep die zich er niet aanhoudt. Moet je maar eens op de Instagram van Cestmocro kijken en dan de comments onder de laatste Coronapost
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

En als je nou niet Cestmocro volgt op Instagram? Of überhaupt niets weet van de rapscene?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Dennenboom

Bericht door Dennenboom »

Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Goed nieuws *O*

Er wordt gewerkt aan plannen om vanaf mei prikweekenden te houden, waarbij steeds in één weekend 750.000 vaccinaties gezet gaan worden. Hiervoor worden grote festivallocaties gezocht waar duizenden mensen tegelijk worden uitgenodigd om op anderhalve meter afstand van elkaar geprikt te worden. Na een kwartier geobserveerd te zijn gaat dan iedereen weer naar huis *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan

Bericht door Stefan »

Pascal1998 schreef: ma 08 mar 2021, 16:19Moet je maar eens op de Instagram van Cestmocro kijken en dan de comments onder de laatste Coronapost
Kijk dan ook even onder de gemiddelde Facebook post van AD.nl of de Telegraaf en dan zie je dat het écht niet alleen 'de jongeren' zijn... Er zijn in elke leeftijdscategorie mensen die anders naar deze crisis kijken, dan wel ontkennen, maar om alles over 1 kam te scheren, is gewoon te makkelijk.
ICE11

Bericht door ICE11 »

Bij mij in de buurt woont bij voorbeeld een oudere mevrouw welke normaal iedere week met haar vriendinnen in een café ontmoet om te kletsen. Nu dat de cafés gesloten zijn staat de koffie iedere week bij een van de dames thuis klaar.... :X

Nadat onlangs bekend geworden is dat twee kamerleden van de bondsdag smeergeld voor het bemiddelen van de verkoop van mondkapjes ontvangen hebben, hebben allebei nu hun partijen (een van de CDU, een van de CSU) verlaten en de ene is ook geen lid van het parlament meer. De andere (wie ook vice-fractievoorzitter was) wil ondanks hevige kritiek zijn zetel nog tot de verkiezingen in September houden:

https://www.welt.de/politik/deutschland ... reten.html
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Over dik drie weken de terrassen buiten weer!

Dus hou in hemelsnaam wat afstand, anders mag dat toch niet meer. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

We mogen weer buiten sporten *O*
PHS

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
dennistd

Bericht door dennistd »

Z2N schreef: ma 08 mar 2021, 19:25 Over dik drie weken de terrassen buiten weer!

Ik hoop in elk geval wel dat er dan wel een mondkapjesplicht gaat gelden tot je op je plek zit. Of de looppaden moeten dusdanig ruim gemaakt worden dat je niet binnen 1,5m van een aan tafel zittend persoon hoeft te komen, maar dat lijkt me onmogelijk.
Jef400

Bericht door Jef400 »

Z2N schreef: ma 08 mar 2021, 19:25 Over dik drie weken de terrassen buiten weer!

Je ziet dat het aantal gevaccineerden toenemen dus dat is positief. Samen met de miljoenen mensen die het hebben gehad en het gaat wel de goede kant op. Ik zie het wel redelijk zonnig in.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik vind de terrassen wel erg vroeg. Ik snap dat die sector het erg zwaar heeft, maar het gedrag van mensen vorig jaar op terrassen was echt volstrekt kansloos.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Ik ben op zich best optimistisch als ik lees dat nu ook Rutte een kantelpunt ziet in navolging van Hugo. Bij de vorige persconferentie was De Jonge al wat meer van het perspectief dan zijn compagnon. Ik wacht in elk geval de komende persconferentie af over de zomervakantie. Acht dagen later moet de heraanvraag van de Interrailpas ingeleverd zijn (was bijna vergeten dat ik nog op Interrail mag op kosten van de EU :@ ).
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dennistd

Bericht door dennistd »

Suus schreef: ma 08 mar 2021, 19:52 Ik vind de terrassen wel erg vroeg. Ik snap dat die sector het erg zwaar heeft, maar het gedrag van mensen vorig jaar op terrassen was echt volstrekt kansloos.
Goede oplossing om dat soort taferelen te voorkomen: verbied de verkoop van alcohol in de horeca. Kun je toch gezellig op een terrasje zitten, zelfs met een biertje, maar je krijgt geen alcohol binnen waarmee uiteindelijk elk greintje normaal gedrag uit het lichaam verdrongen lijkt te worden. (A)
Plaats reactie