Ik heb expres een papieren pas, de batterij van mijn telefoon is niet geweldig.
In Hessen zijn ze nog strenger, daar is het Hessen-Ticket altijd voor vijf personen en alle naam-invulregels die je niet gebruikt MOET je doorstrepenArdan schreef: ↑za 06 mar 2021, 21:41 Op je Duitse Länderticket moet je ook altijd je naam invullen, je kent het wel.
In NRW werd er nooit een probleem van gemaakt dat ik A. [Achternaam] invulde. In Niedersachsen werd me te verstaan gegeven dat ik toch echt mijn volledige voornaam moest opschrijven. Dus dat doenik sindsdien braaf.
Uiteraard, het vrij verkeer van personen is ook op Zwitserland van toepassing.
Bijzonder dat er meer Italiaanse dan Duitse grensarbeiders zijn, langs de Duits-Zwitserse grens wonen een stuk meer mensen dan aan de Italiaans-Zwitserse grens en het economisch hart van Zwitserland is toch echt Duitstalig
Ik ben wel benieuwd hoe het zit met nationaliteit: de cijfers die je noemde zijn grensarbeiders zonder dat volgens mij duidelijk is hoeveel daarvan Zwitser of buitenlander zijn. Een deel van het grensverkeer zal komen door Zwitsers die goedkoop over de grens wonen, een ander deel buitenlanders die in Zwitserland meer geld willen verdienen met werken. Ik ben benieuwd hoe groot deze verschillende groepen zijn, alleen dan kan je zinnige uitspraken doen over het grensverkeer.Z2N schreef:The richest of the poor can still be poor. Het gemiddelde salaris in Zwitserland ligt volgens mij nog steeds hoger dan in Lombardije, dus als je dan de keuze hebt is het vaak de moeite waard. De spoorlijn tussen Mendrisio en Varese is natuurlijk niet voor niets opnieuw geopend.
Je zal ergens door een administratief hoepeltje moeten springen. Iedereen uit de EER + Zwitserland mag in Nederland werken, maar ze moeten zichzelf wel eerst aanmelden bij een gemeente met een afdeling niet-ingezetenen (zoals Terneuzen of Doetinchem) voordat salaris uitbetaald kan worden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten