Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Het is zover, nadat op 3 januari tramlijn 60 terug in dienst kwam, gaat Zondag 14 maart ook tramlijn 61 rijden en is de oude dienstregeling van voor 30 mei weer in ere hersteld. Wel blijven tot en met Dinsdag 16 maart de vervangende bussen in dienst om storingen op te vangen.
Ook per zondag rijdt lijn 7 naar Westraven. Dat lijkt te duiden op de nieuwe busgarage, gaat deze daadwerkelijk deze zondag open? Nu is busstation CS Centrumzijde afgesloten dit weekend, maar weet iemand toevallig of de lijnen 7 en 8 al deze zondag elektrisch gaan rijden, of is puur alvast lijn 7 verlengd voor het "gemak" dat zodra de nieuwe garage opengaat de lijn elektrisch wordt uitgevoerd?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Mwoh, zo incorrect is wat Milco stelt niet. Ik zou eerder de storingsmelding van U-OV incorrect noemen: de noodhalte in de Griffioenlaan ligt gewoon bij P+R Westraven namelijk, goeie kans dat het perron D is waar ook lijn 34 stopt. (Overigens geen flauw idee hoe ze daar met een bus willen gaan keren, maar er zal vast over nagedacht zijn)
De dienstregeling van lijn 7 vond ik ook al wel opvallend aangezien het vertrekperron richting Zuilen perron A zou zijn. Dat is de halte aan de Europalaan waar de streeklijnen richting Utrecht stoppen. Zelfs met de nieuwe stalling een uitdaging om daar te komen, want ik zie op de impressies die ik zogauw tegen kwam geen uitgang aan die kant van de stalling
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Lijn 34 laadt daarnaast ook aan de andere kant van de lijn op, namelijk in Zeist. Er zal vast over nagedacht zijn, maar het oogt niet heel efficiënt dat er steeds bussen van Amersfoort naar Zeist rijden om te gaan laden (en even eerder een vers geladen bus andersom). Zou me daarmee ook niet verbazen dat lijn 34 uiteindelijk ook in de stalling op Westraven gaat laden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
De Ebusco heeft een grote actieradius, dus ik zou eigenlijk verwachten dat er enkel in Utrecht (zowel huidige als nieuwe garage) en Zeist (korte ritten) wordt geladen en dat de ritten naar Amersfoort daar direct terugkeren naar Utrecht Westraven.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Of er in Utrecht (huidige stalling) wordt geladen weet ik niet, maar die stalling had nooit heel veel laadplekken ook he.
Ik heb sowieso al meermaals met eigen ogen gezien dat een 34 van Amersfoort leeg terugkeert naar Zeist met de dienstrit er vlak achteraan, dus in Zeist wordt in de huidige situatie sowieso geladen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik lees nu wel 2 dingen in de Kwartaalrapportage van het Project VRT (vernieuwing Tram) waarin staat dat er 2 dingen opnieuw uitgesteld zijn, zowel de doorkoppeling naar de Uithof gaat niet door in de zomer, ook de verlegging van Stadscentrum Nieuwegein is uitgesteld naar 2022
Daniel schreef: ↑vr 12 mar 2021, 21:51
Of er in Utrecht (huidige stalling) wordt geladen weet ik niet, maar die stalling had nooit heel veel laadplekken ook he.
Volgens mij rijden de U-link Ebusco's niet vanuit Utrecht, maar allemaal vanuit Zeist.
De Heuliez-bussen staan gestald op de Remiseweg, naast de tramremise. Bussen op lijn 7 rijden na aankomst op P+R Westraven altijd een ‘slinger’ via de Remiseweg (waar ze ook kunnen snelladen), vandaar dat ze op Westraven gebruik maken van dezelfde perrons waar ook de streekbussen stoppen.
Op de halte richting Utrecht CS moet er nog wat met een buslicht gefikst worden waardoor je vanaf die halte linksaf kunt slaan. Dat is nog niet klaar dus is de halte voorlopig op ‘vervallen’ gezet in een storingsbericht.
De definitieve route van lijn 2 staat ook al in de reisinfo, met een nieuwe halte Hoog Catharijne ter vervanging van de halte Moreelsepark (als de Catharijnesingel weer opengaat voor verkeer, want die is nog eventjes dicht).
Ah, dat maakt het allemaal een stukje logischer ja. Ik zie nu op de site van de aannemer die de garage bouwt dat ze er dus eigenlijk twee bouwen: eentje voor 160 bussen bij Westraven en eentje voor 64 bussen aan de Remiseweg in Nieuwegein, dat had ik nog niet eerder gelezen.
nvdw schreef: ↑vr 12 mar 2021, 23:22
De definitieve route van lijn 2 staat ook al in de reisinfo, met een nieuwe halte Hoog Catharijne ter vervanging van de halte Moreelsepark (als de Catharijnesingel weer opengaat voor verkeer, want die is nog eventjes dicht).
Nouja, eigenlijk gewoon de oude route weer dus. Rijden de bussen trouwens ook daadwerkelijk al weer via de Tolsteegbrug zoals sinds eind februari in de dienstregeling staat? Dat verbaasde me destijds namelijk, gezien de gemeente Utrecht op hun website aangeeft dat de brug nog tot 31 maart afgesloten is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Is het niet zo dat er vroeger ookal bussen op de Remiseweg stonden, maar dat ze met de overgang van de consessie in 2013 naar de Morsebaan gingen? Misschien dat dat nu contra is en de bussen teruggaan naar de Remiseweg en weggaan bij de Morsebaan
Daniel schreef: ↑za 13 mar 2021, 10:56Ah, dat maakt het allemaal een stukje logischer ja. Ik zie nu op de site van de aannemer die de garage bouwt dat ze er dus eigenlijk twee bouwen: eentje voor 160 bussen bij Westraven en eentje voor 64 bussen aan de Remiseweg in Nieuwegein, dat had ik nog niet eerder gelezen.
O, ik dacht dan juist weer dat er alleen een garage kwam naast de tramremise. Maar er komt er dus ook nog een aan de noordzijde van het Amsterdam-Rijnkanaal?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Maar is het nu de bedoeling dat er vanaf morgen (of maandag?) elektrisch gereden gaat worden op de lijnen 3, 7 en 8 of wordt dit dan weer later ingesteld?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Hier is een artikeltje van afgelopen zomer van RTV Utrecht waar volgens mij uitgelegd wordt dat het oorspronkelijk de bedoeling was om alleen een nieuwe stalling bij Westraven aan te leggen maar dat er door onvoorziene omstandigheden nu dus ook in Nieuwegein wordt uitgebreid.
Meltrain schreef: ↑za 13 mar 2021, 11:30O, ik dacht dan juist weer dat er alleen een garage kwam naast de tramremise. Maar er komt er dus ook nog een aan de noordzijde van het Amsterdam-Rijnkanaal?
Juist die bij Westraven (dus ten noorden van het kanaal) was oorspronkelijk de enige die er zou gaan komen. De uitbreiding van de tramremise met stallingsruimte voor bussen was niet gepland, maar de reden daarvoor geeft het artikel dat teun postte al.
@Pascal1998: Klopt, de huidige tramremise was oorspronkelijk een gecombineerde tram-busstalling van Connexxion. De bussen zijn er meen ik weggegaan omdat de ruimte nodig was voor de verbouwingen om de trams van de Uithoflijn er ook kwijt te kunnen.
Als ik zo de aantallen bussen zie die in de stallingen Westraven en Remiseweg passen bij elkaar, dan denk ik niet dat de Morsebaan weggaat als stalling. Dat past namelijk helemaal niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Nee, de stallingen Westraven en Remiseweg zijn ter vervanging van de ex-GVU-stalling aan de Europalaan, die immers plat moet voor woningbouw.
Daniel schreef: ↑za 13 mar 2021, 10:56Nouja, eigenlijk gewoon de oude route weer dus. Rijden de bussen trouwens ook daadwerkelijk al weer via de Tolsteegbrug zoals sinds eind februari in de dienstregeling staat? Dat verbaasde me destijds namelijk, gezien de gemeente Utrecht op hun website aangeeft dat de brug nog tot 31 maart afgesloten is.
Nee, de omleiding is nog van kracht (maar is dus niet meer ‘vast’ in de dienstregeling opgenomen). Vandaag zat er ook gewoon een standaardbus op de dienst