Waarmee de nog pas enige jaren geleden Intercités Eco een nieuwe kans krijgen. De Intercités Eco waren extra goedkope klassieke treinen, onder meer tussen Parijs en Bordeaux, Toulouse en Strasbourg. Ze zijn allemaal opgeheven omdat Ouigo interessanter was voor de SNCF. Eén klassiek treinpaar Parijs - Strasbourg wordt (of werd?) nu in opdracht van de regio Grand Est gereden.
https://www.lesechos.fr/industrie-servi ... gv-1293530
Dit plan is bijna gratis voor de SNCF, want de komende jaren komen honderden Corail-rijtuigen vrij uit hun inzetgebieden. Deze ondertussen behoorlijk oude, volledig uitgewoonde en afgeschreven rijtuigen bevatten asbest. Door die asbest mag SNCF onder Franse wetgeving er mee blijven rijden maar ze alleen verkopen aan sloopbedrijven. Uitgesloten is echter de verkoop aan geïnteresseerde andere spoorwegondernemingen. Toevallig spoorwegondernemingen die wel eens met de SNCF zouden kunnen concurreren. Hoera voor marktwerking op zijn Frans
