Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
ArrivaBas schreef: ↑za 12 dec 2020, 07:51
Is het toeval dat het vier bussen zijn die aan de rand van het terrein staan en dat er twee uur later weer een Poolse supermarkt in het Kennemerland ontploft?
Ik zit nog even te kijken naar de getroffen Ebusco's. Van de 2068 is het nummerbord bekend en blijkt dat de bus gister eigendom is geworden van Connexxion en nog niet verzekerd is.
Het kan natuurlijk zijn dat de verzekering nog niet bij het RDW is gemeld of dat de verzekering geldt voor alles dat op het terrein staat, maar mocht het zo zijn dat de bussen onverzekerd waren tijdens de brand is dit wel een dure grap voor Connexxion. Al kan Connexxion hier ook vrij weinig aan doen... helaas
Het verbaast mij oprecht niets als dit incident te linken is aan de onrust rondom de Poolse supermarkten in deze regio. Twee uur na deze brand was er opnieuw een explosie bij de Poolse supermarkt in Beverwijk. Later in de nacht is nabij deze incidenten ook een uitgebrande Kia aangetroffen. Brandstichting is tegen een hek redelijk makkelijk en snel te doen. De brandstichting in 2018 bij Arriva Tilburg, waarbij vijf bussen betrokken waren en vier volledig uitbrandden, was ook direct tegen de omheining aan. Ik zou het bijzonder toevallig vinden als een technisch probleem de oorzaak blijkt te zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Correlatie staat niet gelijk aan causaal verband, en de kans dat Poolse supermarkten en Connexxion een logisch verband hebben is wel erg klein. Er zijn vaak genoeg autobranden, maar ook een technisch defect is goed mogelijk. Dat Connexxion zomaar alle Ebusco's van dezelfde serie van de weg haalt is ook geen lichte beslissing, die neem je niet als je serieuze vermoedens hebt voor een technische verklaring.
Z2N schreef: ↑za 12 dec 2020, 21:17
Dat Connexxion zomaar alle Ebusco's van dezelfde serie van de weg haalt is ook geen lichte beslissing, die neem je niet als je serieuze vermoedens hebt voor een technische verklaring.
Ik mag toch hopen dat dit altijd gebeurt als een technisch mankement niet uit te sluiten is. Al is de kans dat het een technisch mankement is maar 0,5%, zolang je het niet uit kunt sluiten is dit hert veiligst. Overigens werden deze bussen nog niet in de reizigersdienst ingezet maar enkel voor instructieritten, hier worden voorlopig bussen uit Haarlem-IJmond voor gebruikt, totdat de oorzaak van de brand bekend is.
Stadsbus schreef: ↑za 12 dec 2020, 20:19
Ik zit nog even te kijken naar de getroffen Ebusco's. Van de 2068 is het nummerbord bekend en blijkt dat de bus gister eigendom is geworden van Connexxion en nog niet verzekerd is.
Het kan natuurlijk zijn dat de verzekering nog niet bij het RDW is gemeld of dat de verzekering geldt voor alles dat op het terrein staat, maar mocht het zo zijn dat de bussen onverzekerd waren tijdens de brand is dit wel een dure grap voor Connexxion. Al kan Connexxion hier ook vrij weinig aan doen... helaas
Als ie verzekerd is dan moet het ook nog wel een uitgebreidere verzekering zijn: bij alleen WA krijg je geen cent na een brand, die betaalt alleen de schade aan de tegenpartij bij een aanrijding.
Betekent dit de stop van Pouw op deze lijn of gaan zij met Haarlemse bussen rijden? Best wel apart eigenlijk zo’n afvoer van materieel een half jaar voor de nieuwe concessie...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
In de ochtend- en middagspits rijden veel van onze voertuigen ondersteuning in het openbaar vervoer. Sinds kort rijden er een 7 tal 15 meter voertuigen welke groter zijn dan de standaard bus. Deze voertuigen worden ook voor andere opdrachten ingezet zoals bijvoorbeeld personeelsvervoer op een raffinaderij of bouwlocatie.
Twee van de vier uitgebrande bussen zijn nu weg op het Ikea terrein in Haarlem, de twee andere bussen staan nu in wit plastic gewikkeld op een dieplader. Ook de grote witte tent is terug.
Vanaf morgen is er voor Noord-Holland Noord een nieuwe kaartsoort beschikbaar. Met de ritkaart lijn 33 + Texel kun je (zoals de naam eigenlijk al aangeeft) voor 6 euro reizen met lijn 33, lijn 28 en de Texelhopper. Met lijn 33 kun je een retourrit maken en op Texel is deze kaart geldig voor een enkele rit.
Over kaarten en Den Helder gesproken. Het loket van Connexxion bij station Den Helder is sinds kort gesloten. In plaats daarvan is er een nieuw verkooppunt ''geopend'' aan de overkant van het busstation bij Hotel Wienerhof.
Eigenlijk is dus dus een samenvoeging van de oude Ritkaart van lijn 33 en de oude Ritkaart van lijn 28 tot één Ritkaart...
Overigens zijn alle vervoersbewijzen voor lijn 33 geldig als retour, want op de rit van de boot naar het station staan de kaartlezers uit en is het vervoer gratis...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
De tijd tussen aankomst boot en vertrek trein is best wel krap, dus zonder kaartverkoop en in- en uitchecken heb je ook met verkeersdrukte nog de beste kans op tijd op het station te zijn voor de trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.