Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Misschien is de leeftijd van het personeel wel een reden dat de wagentjes van Picnic maar 50 km/h mogen. De mensen van Picnic zijn dan ook automatisch de koeriers die in mijn straat het rustigst rijden en niet met het dubbele van de maximumsnelheid over de drempels knallen (hetgeen door het hele huis heen dreunt ).
De kans is overigens aanwezig dat ik vanaf zo rond mijn verjaardag ook daarmee mag rijden. Ik heb volgende week maandag mijn selectiedag bij de lokale hub van Picnic.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
De vrachtwagentjes van Picnic zijn inderdaad voertuigen die vooral populair zijn als kleine wagens bij gemeentes of voor de Technische Dienst op vakantieparken. Verschil is dat de wagentjes bij Picnic niet een bromfietskenteken krijgen, maar een grijs kenteken zoals op een bestelbus. Dat zaait mogelijk verwarring bij Runners die net in dienst zijn gekomen, die dan denken dat zo'n wagen door zijn kenteken de auto(snel)weg op kan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Suus schreef: ↑zo 25 apr 2021, 19:27
Heb toch al meerdere keren verhalen gehoord dat Picnic-bestuurders op de A20 terecht zijn gekomen...
Tja, bij Schiedam ff d'r op en d'r af via de weefstrook.. het mag niet (constructiesnelheid is net 10 km/h te langzaam) maar ik begrijp het wel. Dat stukje stuitert minder dan dat men onderlangs moet van de Peugeot naar dat schip van Schmid Zeevis..
Bovendien, tijdens de avondspits, pré-corona, was 50 km/h daar vaak (helaas) wel een 'standaard' snelheid..
Voertuigen mogen alleen op autowegen als zij 50 kilometer per uur kunnen en mogen rijden. Voor autosnelwegen is dit 60 kilometer per uur. Deze snelheid heet ook wel de minimumconstructiesnelheid. (..)
Ondanks dat Duitsers eigenlijk de grens niet over mogen voor niet-noodzakelijke reizen was het vandaag toch druk bij de outlet in Roermond. Schijnbaar is het daar betaald parkeren (wel 3 euro per dag....) en dat is voor Duitsers toch iets te duur. Waarom niet gratis bij een naburig bedrijf parkeren? Nou, hierom dus niet
Er zijn inderdaad gemeentes die het gros van hun inkomsten uit parkeergeld halen (wat mis ik die functie om naast tol parkeergeld te heffen eigenlijk in Cities Skylines ). Maar in negen van de tien gevallen komt het parkeergeld bij dit soort attracties bij commerciële aanbieders terecht. Dat maakt parkeertarieven soms onnodig hoog vanwege hun winstoogmerk.
Dat betekent niet dat Duitsers in eigen land nimmer parkeergeld hoeven te betalen. Betaald parkeren komt bij bepaalde voorzieningen wel minder vaak voor dan in Nederland, en als het er is kost het meestal een behoorlijke hap minder dan in Nederland. Parkeren bij winkelcentrum Arendshof in Oosterhout is al duurder dan parkeren in het winkelcentrum tegenover het station in Böblingen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Oosterhout is dan ook een achterlijk dure stad waar ze alle adviezen negeren en gewoon hun hoge parkeertarieven houden.
Vergeleken met het VK of Zwitserland vind ik het nog meevallen, daar moet je vaak in de kleinste dorpen zonder enige parkeerproblemen nog betaald parkeren.
In de stad Düsseldorf heeft men dus in 2019 in totaal 459.178 parkeerboetes uitgedeeld en 233.478 snelheidsduivels betrapt. Opmerkelijk is, dat daarvan rond 100.000 snelheidsduivels op hetzelfde plek (Rheinufertunnel) geflitst zijn....
Het is soms toch te gek wat automobilisten bij een ongeval voor smoesjes vertellen. Gisteren was hier in de buurt een ongeval met zes gewonden, waarbij een automobiliste geen voorrang gaf aan een bus. Mevrouw lichtte toe, dat zij het stopbord niet gezien had "vanwege de laagstaande zon". Ok, als zij zoiets tijdens de wintermaanden zegt kan dat kloppen.....maar om 10:30 in de ochtend in juni!?
Voor zover ik het een tijd geleden begreep is er al Europese regelgeving voor die dingen en moet Nederland die alleen nog implementeren, aar verboden blijven ze volgens mij dus niet
De stepjes staan gelijk aan bijzondere bromfietsen en die zijn buiten de Europese Verordening geplaatst, en dus mag Nederland daar eigen wetgeving op toepassen. Daarvoor komt een nieuw beleidskader, maar ga er van uit dat typegoedlating door de RDW een blijvertje is en een kenteken en brommerrijbewijs verplicht wordt
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
.. en dan is het deel/verhuurbedrijf te beroerd om antwoord op vragen te geven.. het zijn toch ook gewoon doodgewone zakenmensen die 'het milieuverhaal' vooral een goede kapstok voor hun inkomsten vindt.