Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Vandaag ben ik eens goed boos geworden op een stel fietsers wat op een smal voetpad mij bijna aanreed. Het commentaar was dat ze 'dachten' dat dit een fietspad was.....
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Was ik vanmiddag ook: kreeg ik te horen of ik de weg kwijt was.. (van de vrouw) en van de meneer: wat doet u rijden op het fietspad..
Fietspad Gewoon een stukje rood asfalt, gescheiden door een onderbroken (kant)streep.. in een 30 km/h zone waarin ik op een voorrangsweg reed met de auto. (zwart asfalt met tegelprintmotief wat wel aardig versleten is..)
Maar ja.. die fietsende man en vrouw dachten wel ongezien rechtsaf de rijbaan op te kunnen rijden..
Zelfs dat denken zit er bij veel mensen niet meer in. Hoe vaak ik hier niet fietsers op het voetpad en voetgangers op het fietspad zie in het park hierachter, terwijl beide paden letterlijk één meter uit elkaar liggen Beide geasfalteerd, ene rood met belijning, andere zwart, maar nog steeds snapt men het niet.
Bemined schreef: ↑di 27 apr 2021, 22:27
Zelfs dat denken zit er bij veel mensen niet meer in. Hoe vaak ik hier niet fietsers op het voetpad en voetgangers op het fietspad zie in het park hierachter, terwijl beide paden letterlijk één meter uit elkaar liggen Beide geasfalteerd, ene rood met belijning, andere zwart, maar nog steeds snapt men het niet.
Mja, hardlopers denken ook dat ze op het fietspad moeten lopen ipv op de stoep....
traibergen schreef: ↑di 27 apr 2021, 22:45
Vandaag was ik voor het eerst in jaren in Nederland tijdens Koningsdag, ik moet zeggen dat ik het niet heb gemist
Koningsdag ziet er natuurlijk heel erg anders uit dan twee jaar geleden, he?
Durashift schreef: ↑di 27 apr 2021, 21:11
Fietspad Gewoon een stukje rood asfalt, gescheiden door een onderbroken (kant)streep.. in een 30 km/h zone waarin ik op een voorrangsweg reed met de auto. (zwart asfalt met tegelprintmotief wat wel aardig versleten is..)
Kun je een link naar Streetview op deze locatie toevoegen?
Een voorrangsweg in een 30 km/h zone is volgens mij zeer ongebruikelijk.
Chrysa schreef: ↑di 27 apr 2021, 22:55
En wielrenners denken dat ze op de rijbaan thuishoren.
Alleen als er geen fietspad is.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Voorrangskruisingen in 30-gebied heb ik nog nooit gezien. Gelijkwaardige kruisingen in 50-gebied daarentegen zijn onder andere bij mij in de wijk schering en inslag.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Durashift schreef: ↑di 27 apr 2021, 21:11Maar ja.. die fietsende man en vrouw dachten wel ongezien rechtsaf de rijbaan op te kunnen rijden..
Oh, die zijn zo leuk. Ik kan er dan vaak niet meer langs (weg smal, voertuig breed, tegenliggers) dus dan hebben ze met een beetje pech 800 meter lang een bus in hun rug. En dan kijken ze elke vijf tellen schichtig achterom. Ja, die bus zit er nog, vervelend hoor. (Had je maar moeten wachten, sjembek!)
Via Facebook kwam ik deze situatie tegen: https://www.google.com/maps/@51.9329848 ... 384!8i8192
Het lijkt wel alsof er sporen rechtsaf naar de Bergsingel gaan/gingen. Zouden dat serieus nog restanten zijn van de in 1967 opgeheven lijn 11?
Een busbaan is wel een goede reden voor een voorrangsweg.
De tweede situatie kan ik (nog) niet beoordelen, maar de derde situatie is wel echt nieuw voor mij. Ik dacht namelijk dat 30 km/h zones juist werden aangelegd omdat alle kruispunten gelijkwaardig zijn (m.u.v. uitritten).
Maar ik ben nog steeds benieuwd naar de situatie van Durashift
Meltrain schreef: ↑do 29 apr 2021, 10:50
Via Facebook kwam ik deze situatie tegen: https://www.google.com/maps/@51.9329848 ... 384!8i8192
Het lijkt wel alsof er sporen rechtsaf naar de Bergsingel gaan/gingen. Zouden dat serieus nog restanten zijn van de in 1967 opgeheven lijn 11?
[...]
Als je in Streetview terugspoelt in de tijd, zie je deze 'sporen' pas in de weergave van juni 2019 opduiken. Geen idee wat het is, maar een restant uit 1967 lijkt me onwaarschijnlijk...
Meltrain schreef: ↑do 29 apr 2021, 10:50
Via Facebook kwam ik deze situatie tegen: https://www.google.com/maps/@51.9329848 ... 384!8i8192
Het lijkt wel alsof er sporen rechtsaf naar de Bergsingel gaan/gingen. Zouden dat serieus nog restanten zijn van de in 1967 opgeheven lijn 11?
Meltrain schreef: ↑do 29 apr 2021, 10:50Ik dacht namelijk dat 30 km/h zones juist werden aangelegd omdat alle kruispunten gelijkwaardig zijn (m.u.v. uitritten).
En behalve fietspaden blijkbaar, hier in de wijk (30k/u zone) liggen 2 voorrangskruisingen waarbij het fietspad de voorrangsweg is.
Meltrain schreef: ↑do 29 apr 2021, 10:50Ik dacht namelijk dat 30 km/h zones juist werden aangelegd omdat alle kruispunten gelijkwaardig zijn (m.u.v. uitritten).
En behalve fietspaden blijkbaar, hier in de wijk (30k/u zone) liggen 2 voorrangskruisingen waarbij het fietspad de voorrangsweg is.
In Barendrecht zijn er ook een paar van dat soort situaties, maar daar geldt de maximumsnelheid van 30 km/h zo te zien niet voor de fietspaden.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Is ook in een 30km/u zone, maar dit fietspad stopt spontaan 2 meter voor de kruising in een net-geen-uitritconstructie. Geen idee of het nog steeds zo is, verderop heeft men een vergelijkbare constructie aangepast een paar jaar terug.