Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Het hoogste aantal minuten binnen Duitsland op een trein van DB Fernverkehr zou ik zo niet weten, omdat die sowieso is geëindigd in een hotel en dus een langere vertraging.
Binnen Nederland staat mijn record wel nog steeds op 282 Minuten vanwege een wild zwijn die dacht ik kop de IC Berlijn
Mijn record zal wel in maart 1998 geweest zijn. De laatste EC van Keulen naar Amsterdam die drie uur vertraging had. Ik en vele andere reizigers die op een koud perron in Oberhausen stonden te wachten. In plaats van 22.00 vertrok de trein rond 1.00 uit Oberhausen Hbf. Gelukkig gingen na Emmerich de conducteurs gratis taxi's regelen voor de reizigers die nog hun aansluiting moesten halen.
Ik heb een keer 269 minuten gehad vanwege werkzaamheden. Met de nachttrein uit Moskou, word je in Poznan de verkeerde richting opgestuurd en vanwege die vertraging kwamen we bij Fürstenwalde niet verder. Doel was Berlijn, 50 km verder, maar dat werd dus 4,5 uur later. Goed, je bent in een nachttrein dus dat verzacht de pijn een beetje. En gelukkig reden de trams weer om half 5 's nachts.
De prijs van een biertje in de bordbistro houdt de alcoholisten wel tegen volgens mij.
In Köln werden we opeens via een brug zuidelijker dan Hbf geleid, om aan de verkeerde kant binnen te komen met 16 minuten vertraging. Dit alles natuurlijk geheel zonder communicatie, waardoor ik mijn aansluiting in Düsseldorf de mist in zag gaan. Daarom ben ik maar in Köln uitgestapt om de RB27 te nemen naar Mönchengladbach, via Grevenbroich. Die is nu echter ook te laat, waardoor ik nu zometeen een aansluiting van 59 minuten heb in Mönchengladbach.
Ik zou er toch maar klaar voor staan: die aansluiting is planmatig cross-platform en de RB27 is naar mijn ervaring nog best goed in staat om tijd in te lopen. Het laatste stukje heeft bijvoorbeeld 7 mn rijtijd voor een stuk dat in 3 minuten kan.
Oh ja, dat bestaat ook nog. Heb mijn vader geappt of hij wat koud legt, en anders kan ik altijd nog een een desinfectiepomp lurken.
In Vaud hebben ze ook zo'n alcoholverkoopverbod, maar toch hangt iedereen katjelam om 22 uur in de Coop Pronto op het station. Maar goed, het zal wel ergens effect hebben ofzo.
Nu nog 2 krappe aansluitingen te gaan, maar NS vertrouw ik wat meer dan de Duitsers.
John Voppen schreef:“Het gaat om soms relatief simpele dingen. We bekijken bijvoorbeeld of we de trein van Amsterdam naar Frankfurt kunnen knopen aan de trein van Keulen naar München, zodat er een rechtstreekse trein naar München ontstaat”
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Er gaat in de tussentijd nog wel heel wat water door de Rijn stromen. Eerst maar eens kijken hoe snel het gaat met de toelating van de ICE3neo (Baureihe 408), aangezien de huidige ICE3M (Baureihe 406) rond 2025-26 buiten dienst gaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Die hebben een kort leven gehad dan. Lijkt mij toch dat ze langer mee gaan dan 20 jaar? Hoe kom je er overigens bij dat ICE3neo naar Nederland gast rijden? Dat heb ik tot dusverre nog nergens gelezen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Over vier jaar al buiten dienst lijkt me ook een rare combi met de ICE3M die onlangs nog gerenoveerd is. Of is er door de problemen met dat stel soms afgezien van revisie van de rest?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
De grote revisie van de Baureihe 406 is gestaakt na de 4651. De meerspanningstechnologie is nu al, na zo’n 21 dienstjaren, volkomen verouderd en zeer problematisch in onderhoud. Zodra de 407 toelating heeft voor België gaat de 406 daarom alleen nog maar naar Nederland ingezet worden, dat geeft hopelijk wat rust in de tent.
De 408 is af-fabriek uitgerust met alle vier Europese spanningen, er bestaat een optie voor uitrusting met Belgische en Nederlandse beveiliging. Het lijkt mij vrij duidelijk dat het daarmee de enige logischer opvolger kan zijn voor de treindienst naar Frankfurt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
John Voppen schreef:“Het gaat om soms relatief simpele dingen. We bekijken bijvoorbeeld of we de trein van Amsterdam naar Frankfurt kunnen knopen aan de trein van Keulen naar München, zodat er een rechtstreekse trein naar München ontstaat”
Daar zijn wel wat vervoerders/infrabeheerders langs elkaar aan het werken... de Duitsers hebben het bij de TEE 2.0 plannen juist over Amsterdam - Rome en die komt niet via München: https://www.bmvi.de/SharedDocs/DE/Anlag ... cationFile. Overigens met als tijdlijn vanaf midden jaren '20, dus dat valt wel redelijk samen met het moment van vervanging van de BR406 waar Suus het over heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Suus schreef: ↑za 22 mei 2021, 18:15
De 408 is af-fabriek uitgerust met alle vier Europese spanningen, er bestaat een optie voor uitrusting met Belgische en Nederlandse beveiliging. Het lijkt mij vrij duidelijk dat het daarmee de enige logischer opvolger kan zijn voor de treindienst naar Frankfurt.
Er waren toch ook plannen om de treindienst Amsterdam - Frankfurt te splitsen in Köln (en dan de frequentie te verhogen naar 1x/uur)?
Voor Amsterdam - Köln heb je geen hogesnelheidstreinen nodig, dus kun je daarvoor ook ECx gebruiken, dat immers sowieso een toelating voor Nederland krijgt.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Suus schreef: ↑za 22 mei 2021, 18:15
De 408 is af-fabriek uitgerust met alle vier Europese spanningen, er bestaat een optie voor uitrusting met Belgische en Nederlandse beveiliging. Het lijkt mij vrij duidelijk dat het daarmee de enige logischer opvolger kan zijn voor de treindienst naar Frankfurt.
Er waren toch ook plannen om de treindienst Amsterdam - Frankfurt te splitsen in Köln (en dan de frequentie te verhogen naar 1x/uur)?
Voor Amsterdam - Köln heb je geen hogesnelheidstreinen nodig, dus kun je daarvoor ook ECx gebruiken, dat immers sowieso een toelating voor Nederland krijgt.
De plannen voor het uit dienst nemen van de 406 zijn al redelijk definitief, terwijl er daarvoor als vervanging geen extra stammen bovenop de bestaande 23 bij Talgo zijn besteld. Talgo heeft op het moment erg lange levertijden door een relatief kleine productielocatie terwijl ze een ongekend goed gevuld orderboek hebben. Als DB nu alsnog extra Talgo-stammen uit de optie van 100 opneemt zijn die er niet op tijd om de 406 te vervangen. Dus dat lijkt niet de vervanger te worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.