Suus schreef: ↑za 19 jun 2021, 11:17
Een tijdwinst van maximaal 5-6 minuten lijkt mij wel mogelijk. Het traject van lijn 9 is grotendeels vrijliggend met maar heel weinig grote kruisingen. Als je vlak voor lijn 9 van CS Rijnstraat vertrekt kan je dankzij de tienminutendienst van lijn 9 een heel eind komen zonder achter de 9 te hangen.
Tussen HS en CS kan je al 3 min rijtijd winnen door de route van lijn 17 te nemen.
Er zijn vier belangrijke en vaak drukke kruispunten (Bosbrug,
Dr. Kuyperstraat, Javastraat, Laan Copes) maar de haltes liggen daar na het kruispunt.
Daarom kan de volle rijtijdwinst t.o.v. de lijn 9 worden gehaald. Beide lijnen zullen last hebben op de Nieuwe Parklaan van verkeer dat uit de zijwegen komt en staat te wachten tot ze het kruispunt kunnen oprijden. En van de chaos op Scheveningen.
Het blijft jammer dat een aantal jaren terug de gemeenteraad de drukste kruispunten niet ongelijkvloers wilde maken.
Door bij CS iets voor een reguliere lijn 9 te vertrekken voorkom je dat een al volle tram vanaf Vrederust nog veel drukker wordt. Nu zie je dat het halteren ook extra lang duurt om dat uitstappers zich door de drukte moeten worstelen.
Belangrijk is wel dat die Strandexpres goed herkenbaar is en de reizigers duidelijk wordt gemaakt dat die alleen voor Scheveningen Bad is.