Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Ik vond die omleiding anders wel best, ik heb hem vanmorgen om zo ongeveer 9:02 mogen aanschouwen op Hmbh.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Is dat zo ja? En hoezo is dit dan niet het geval op Zevenaar en Emmerich?
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Omdat ze ook in Arnhem kunnen instappen zoals vroeger?
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
En dat kan op de route Amsterdam - Osnabrück niet op enig ander punt?
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Vroeger stapten ze altijd in Hengelo in. Of dat een stop in Hengelo verplicht maakt weet ik niet.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Ze zijn er nooit in Hengelo. In die 2,5 jaar dat ik nu internationaal rij heb ik nog nooit politie/douane/KMar gezien in Hengelo met als doel internationale treinen controleren...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
De laatste keer dat ik met de IC Berlijn de grens over gegaan liep alleen de Bundespolizei in Bad Bentheim door de trein. Op de terugweg vanuit Duitsland (toen per ICE over Zevenaar grens) geen politie/douane/KMar in de trein gezien)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
De laatste keer dat ik Koninklijke Marechaussee in Hengelo heb gezien zal wel begin 90er jaren geweest zijn. De laatste keer dat ik de Koninklijke Marechaussee in Nederland in een internationale trein zag was dertien jaar geleden. In een CNL uit München gingen ze tussen Arnhem en Utrecht uitgebreid paspoortcontrole doen.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Vlak voor de pandemie kwam ik ze nog tegen, maar gek genoeg wel tussen Arnhem en Utrecht.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
BuPo wacht vrijwel elke IC uit NL op en regelmatig ook de Rb61.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
In Venlo staan ze nog wel eens op het perron waar de Eurobahn vertrekt
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
In de reisplanner van Fahrplanentwurf.ch is de Zwitserse concept-dienstregeling 2022 ingeladen, inclusief de nieuwe Nightjet 403/402 naar Zürich. De nieuwe verbinding staat erin vanaf de start van de dienstregelingperiode, met voor NJ 403 vertrek uit Amsterdam om 21:01, en haltes in Zwitserland in Basel Bad Bf (06:11/06:13), Basel SBB (06:20/06:45), en Zürich HB (08:20). De andere kant op vertrekt trein 402 om 21:59 uit Zürich, en met stops in Basel SBB (22:53/23:13) en Basel Bad Bf (23:19/23:23), aankomst in Amsterdam om 09:01. De rest van de haltes staan niet in deze reisplanner (het is de consultatieversie voor het Zwitserse OV in 2022), maar het geeft wel een goed beeld van de dienstregeling die we kunnen verwachten volgend jaar.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Wat opvalt is de lange reisduur tussen Basel en Zurich, ruim anderhalf uur is wel erg lang. Zurich-Basel is dan weer 54 minuten.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
De eigenlijke reistijd is overdag 53 minuten, maar de langere reistijd zal wel komen door het moeten inpassen in de Zwitserse ochtendspits. Met de gegeven rittijd had een routering via Brugg AG nog gekund (dat deed de CNL in diens tijd), maar aangezien de reisplanner specifiek de Hauenstein-Basistunnel noemt zal dat wel niet het geval zijn. Voor mensen met haast die niet van uitslapen houden, is er de mogelijkheid om om 06:33 de InterCity 3 te nemen naar Zürich en Chur.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Daar zitten dan natuurlijk ook alleen maar brave burgers.
🍉
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Klopt ja
Lief, braaf, onschuldig en nog maagd
Lief, braaf, onschuldig en nog maagd
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Maar wel zakjes groen spul
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Nee lavendel
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Edit: oh ik snap 'm nu.
Laatst gewijzigd door Hainje op do 27 mei 2021, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Alleen maar keurige mensen in de trein!
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
De aandelenverkoop van European Sleeper was succesvol, er is een startkapitaal van €500.000 binnengehaald. Dat zou voldoende moeten zijn om volgend jaar met de nachttrein naar Praag te beginnen.
https://www.europeansleeper.eu/
https://www.europeansleeper.eu/
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Ik twijfelde om te investeren en toen ik zag dat de crowd funding was geopend, was ik sowieso al te laat. Voor mij speelde het sympathieke doel een rol (+), enig rendement zie ik niet zo snel verschijnen.
Mensen van hier die iets geïnvesteerd hebben, waarom wel of niet?
Mensen van hier die iets geïnvesteerd hebben, waarom wel of niet?
Het is een spectrum.
Re: Internationale nachttreinen vanuit Nederland
Ik had een vergadering van mijn werk precies tegelijk met het openen van de verkoop. Toen ik na 11 minuten alsnog even keek (toch handig dat thuiswerken), waren er nog maar 7 certificaten over. Een paar minuten later waren die ook weg, dus ik heb niets kunnen kopen. De meeste aandelen stonden daarna nog urenlang (tot de volgende dag zelfs) op "payment pending", en heel af en toe kwamen er weer een paar vrij, maar ik had geen zin om er zo erg bovenop te zitten, dus heb niks gekocht. Ik had er iets van 1000 euro in willen steken, vooral om het mooie idee maar ook wel een beetje met oog op rendement op de (zeer) lange termijn. Om ook stemrecht te krijgen moest je minstens 5000 euro investeren, dat had ik nog net wel kunnen missen maar ik vond het niet de moeite waard.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten