Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
IC140

Re: Coronavirus

Bericht door IC140 »

Suus schreef:Om de variant uit India, die allang rondzwerft in ons land en nu schennis schopt in Engeland, onder controle te houden moet 83% van de gehele bevolking gevaccineerd zijn. Dat gaan we echt niet halen voor 1 september.
Waarom niet? De vaccinatiebereidheid is volgens het dashboard nu 84%.
Jef400

Bericht door Jef400 »

Buiten dat de Indiase variant daar rond gaat in gebieden met een lage vaccinatiegraad. Waar religie en indianenverhalen een rol spelen. Steden als Bolton, Leicester en zo.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

PHS schreef: zo 30 mei 2021, 14:02 Omdat Hugo steeds beloftes doet die hij vervolgens breekt. En dit wordt de volgende belofte die hij breekt; ik durf te wedden dat iedereen op 1 september nog steeds een mondkapje in de trein moet dragen.
Dit is geen belofte geweest, dit is namelijk niet zo gezegd in de uitzending vanmorgen. Niet teleurgesteld raken als een verzonnen belofte niet uitkomt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

IC140 schreef:
Suus schreef:Om de variant uit India, die allang rondzwerft in ons land en nu schennis schopt in Engeland, onder controle te houden moet 83% van de gehele bevolking gevaccineerd zijn. Dat gaan we echt niet halen voor 1 september.
Waarom niet? De vaccinatiebereidheid is volgens het dashboard nu 84%.
84% van de volwassenen ja, niet van de gehele bevolking.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

En iets van 17% is onder de 18 jaar dus >85% ga je alleen halen als alle 12+ers zich laten vaccineren ongeveer.
isadora

Bericht door isadora »

Suus schreef: zo 30 mei 2021, 13:37 Om de variant uit India, die allang rondzwerft in ons land en nu schennis schopt in Engeland, onder controle te houden moet 83% van de gehele bevolking gevaccineerd zijn. Dat gaan we echt niet halen voor 1 september.
Gezien de gezette prikken de afgelopen 24 uur 131474 zeker niet.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Tot en met vorige week zondag had 46,3% van de volwassen bevolking al een eerste prik gehad en was 17,3% volledig gevaccineerd. Van de overgebleven 5 miljoen volwassenen die gevaccineerd willen worden (op basis van die 85%) krijgen er ten minste 1 miljoen Janssen, dus heb je grosso modo nog 14 miljoen prikken te zetten. Dat red je met het huidige tempo al voor 1 september (dat is 14 weken met 1 miljoen prikken per week vanaf afgelopen maandag), en vanaf volgende week gaat het priktempo omhoog naar 1,5 miljoen prikken per week. Vandaar ook de verwachting van Hugo de Jonge in WNL op Zondag, dat medio augustus iedereen die het wil de laatste prik gehad kan hebben.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Jef400 schreef:Buiten dat de Indiase variant daar rond gaat in gebieden met een lage vaccinatiegraad. Waar religie en indianenverhalen een rol spelen. Steden als Bolton, Leicester en zo.
Als je denkt dat we dat in Nederland niet hebben moet je eens op Urk of in de grote steden gaan kijken. De huisartsen in mijn wijk staan inmiddels letterlijk op de markt om de opkomst van de 60-64-jarigen nog een beetje op te schroeven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400

Bericht door Jef400 »

Ja, dan blijft het toch in die gebieden? De ongevaccineerden waarbij het virus gelukkig al door oorden als Urk en Spakenburg is gejaagd. Je presenteert het (zoals gewoonlijk als je in paniekmodus zit) dat de wereld weer vergaat. Dat hoeft helemaal niet het geval te zijn. Zolang er genoeg risicogroepen een prik hebben gehad gaat de zorg goed, en het prikken doet de rest. Het is echt niet zo zwart als voor de tweede en derde golf.
Suus
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

Laten we het omdraaien. Ik zit in een realistische modus, jij hebt een roze bril op. Zowel wel vaker.

We dachten namelijk wel vaker dat het virus ergens zou blijven. Niet dus.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: zo 30 mei 2021, 16:06 De huisartsen in mijn wijk staan inmiddels letterlijk op de markt om de opkomst van de 60-64-jarigen nog een beetje op te schroeven.
Dat is inderdaad een "interessante" groep. Deze groep krijgt als enige namelijk nog Astra Zeneca, maar veel mensen willen dat niet.
Het zou beter zijn om de "onwillenden" van die groep Moderna of Janssen te geven.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Dat kan toch ook zodra iedereen een kans heeft gehad een vaccin te krijgen?
Jef400

Bericht door Jef400 »

Wees niet positief. Dan komt mama Suus wel op je dak.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

:')
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef: zo 30 mei 2021, 16:53
Suus schreef: zo 30 mei 2021, 16:06 De huisartsen in mijn wijk staan inmiddels letterlijk op de markt om de opkomst van de 60-64-jarigen nog een beetje op te schroeven.
Dat is inderdaad een "interessante" groep. Deze groep krijgt als enige namelijk nog Astra Zeneca, maar veel mensen willen dat niet.
Het zou beter zijn om de "onwillenden" van die groep Moderna of Janssen te geven.
Het zou nog beter zijn als de "onwillenden" de mogelijkheid krijgen om zich te laten prikken met BioNTech/Pfizer.

Zelf behoor ik ook tot een groep die in eerste instantie met Astra Zeneca geprikt zou worden. Het is maar goed dat ik dit geweigerd heb (op advies van de huisarts).

Want ik ken mensen die tot dezelfde groep behoren als ik die wel geprikt zijn met Astra Zeneca en daar vervolgens ernstig ziek van geworden zijn. De tweede prik hebben zij dan ook met BioNTech/Pfizer gehad.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Pfizer is niet beter dan Moderna.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

ODRAIL schreef: zo 30 mei 2021, 17:20 Het zou nog beter zijn als de "onwillenden" de mogelijkheid krijgen om zich te laten prikken met BioNTech/Pfizer
Waarom is dat beter dan? Moderna zit bv. ook op een heel hoge beschermingsgraad en heeft amper bijwerkingen.
Anderhalve dag een zeer pijnlijke bovenarm was alles wat ik er zelf aan bijwerkingen van heb ervaren, als dat nou het ergste is...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Het combineren van vaccins geeft juist meer bijwerkingen

https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... kingen.htm
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Mijn moeder en tante zijn vanochtend ingeënt met Pfizer. Tot nu toe hebben ze nog geen last van bijwerkingen. Ook mijn vader heeft vooralsnog geen last van bijwerkingen met het vaccin van Janssen. Iets minder prettig was de verdeling van de tijdslots. Mijn vader moest om 8 uur, de rest tegen elven. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik heb Moderna gehad en leek in eerste instantie alleen heel veel spierpijn in mijn geprikte arm te hebben. Ruim een week later werd ik koorstig. In dacht hooikoorts maar toen ik me ziek meldde op werk bleken er meer mensen te zijn met zo'n late reactie dus misschien toch van mijn vaccinatie nog. Hopelijk bij de tweede prik niet meer.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Met Pfizer had ik een dag spierpijn in mijn hele lijf en ik was een paar dagen flink aan de race.
Chrysa schreef: zo 30 mei 2021, 17:30 Pfizer is niet beter dan Moderna.
Dat klopt.
isadora

Bericht door isadora »

Daniel schreef: zo 30 mei 2021, 17:32
Anderhalve dag een zeer pijnlijke bovenarm was alles wat ik er zelf aan bijwerkingen van heb ervaren, als dat nou het ergste is...
Precies mijn ervaring bij beide injecties Moderna. Weliswaar niet "zeer" pijnlijk, maar toch enkele dagen gevoelig.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

ODRAIL schreef: Want ik ken mensen die tot dezelfde groep behoren als ik die wel geprikt zijn met Astra Zeneca en daar vervolgens ernstig ziek van geworden zijn. De tweede prik hebben zij dan ook met BioNTech/Pfizer gehad.
Dat is wel nieuwswaardig, want de keren dat zoiets is gebeurd heeft de GGD excuses gemaakt voor de gemaakte fout.

En als de eerste prik AstraZeneca door de huisarts is gezet kom je tot op heden überhaupt niet bij de GGD terecht, want die weigert alle afspraken voor 60-64’ers tot de veegronden starten.

Dus ik ben wel benieuwd wat hier is gebeurd?
trolly

Bericht door trolly »

Vorige week eerste prik Pfizer, maandag bovenarm enigszins gevoelig, dinsdag was mijn linkerpink gezwollen en blauw. Zou ik zoiets nou moeten melden, of zou het toch liggen aan de tegel die op die pink terecht is gekomen?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
ICE11

Bericht door ICE11 »

Kan a.u.b. misschien even iemand aan de stomme oosterbuurman uitleggen, wat er nu vanaf 1 juni qua inreis naar Nederland vanuit Duitsland komen aan de hand is? Op de website van de rijksoverheid heb ik twee verschillende informaties gevonden:

Citaat: "Vanaf 1 juni 2021 is thuisquarantaine (thuisblijven) verplicht als u na een verblijf in bepaalde landen (terug) naar Nederland reist. Na aankomst in Nederland vanuit landen of gebieden met een oranje reisadvies gaat u 10 dagen in quarantaine. Met een coronatest op dag 5 kunt u de duur van het thuisblijven verkorten."
Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -nederland

En als ik dan op de genoemde site op het link "Uitzonderingen op de quarantaineplicht" klick, dan staat daar de volgende informatie:

Citaat: "Reist u niet (terug) uit een zeer hoogrisicogebied, maar wel uit een gebied met oranje reisadvies? Dan geldt voor u het dringende advies om 10 dagen in quarantaine te gaan."
Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... aineplicht

Wat dan nou, als ik uit een oranje gebied kom? Advies of verplicht? :?:
Plaats reactie