Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Suus
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Om 11:30 gaat de vaccinatie open voor geboortejaar 1981. Dit jaargang krijgt Pfizer of Moderna.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127

Bericht door cassie127 »

Als het op dit tempo door blijft gaan zitten we eind deze week zeker tegen 1990 aan.... Dan verwacht ik ergens tussen eind volgende week en het begin van de daarop volgende week, dat mijn jaargang aan de beurt is
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Precies vorige week werden 1969 en 1970 uitgenodigd. Dat zou betekenen dat er afgelopen week elf jaargangen bijgekomen zijn. Met dit tempo kunnen alle achttienplussers over twee weken hun afspraak inplannen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
SDC

Bericht door SDC »

Gelukkig is de uitzondering voor lokaal grensverkeer per bus en trein gewoon behouden gebleven:
Rijksoverheid schreef:
Geen negatieve testuitslag nodig
U hoeft geen negatieve testuitslag als u naar Nederland reist met:

- een regionale trein
- een openbare regionale bus binnen een gebied van 30 kilometer vanaf de grens aan beide kanten. Ook als u in- en uitstapt in Nederland hoeft u geen negatieve testuitslag bij u te hebben.
Zie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -nederland , onder het kopje Reizen met auto, besloten bus en regionaal vervoer. Aangezien er geen tijdslimiet is gesteld kan men op deze manier dus ook bij verblijven van langer dan 12 uur gewoon Nederland legaal zonder PCR-test inreizen. Zelfs als men over land van bijvoorbeeld Zweden (op dit moment zeerhoogrisicogebied) via Denemarken en Duitsland naar Nederland reist. Je komt dan in dat geval dus "gewoon" uit Duitsland. Het is namelijk niet na te gaan waar iemand daarvoor is geweest. Als je het echt waterdicht wilt maken koop je (bijv.) een kaartje Kaldenkirchen-Venlo, zit je helemaal op safe.

Dubbelcheck: hier nog even de treinen en bussen waarvoor een PCR-test wél verplicht is:
Rijksoverheid schreef:
Internationale trein en bus
U heeft een negatieve NAAT(PCR)-testuitslag die is afgenomen maximaal 72 uur voor aankomst in Nederland nodig als u met de volgende internationale verbindingen reist:

- IC Berlijn;
- ICE Frankfurt/Basel;
- Thalys;
- Eurostar;
- IC Direct Brussel;
- internationale busverbindingen met Flixbus.
U wordt gecontroleerd als u instapt of tijdens de reis. De controle is altijd voor de eerste stopplaats in Nederland.
Zie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... tuitslagen

Simpel gezegd: Voor trein- en busreizen is er dus niets veranderd zolang er in het land van waaruit gereisd wordt (in de praktijk dus Duitsland of België), geen zorgwekkende virusvariant is.

Al met al een storm in een glas water dus, voor wat betreft de huidige situatie waarin er in alle landen rondom Nederland geen zorgwekkende virusvarianten zijn.

Ik merk ook dat er in de berichten in de media vooral wordt uitgegaan van vliegreizigers, die natuurlijk praktisch 100% controleerbaar zijn omdat ze op vaste punten aankomen en vertrekken. Bij andere soorten vervoer is dit simpelweg veel minder goed mogelijk.

Voor de volledigheid hier nog de lijst met zeerhoogriscolanden (onder het kopje Lijst zeerhoogrisicogebieden): https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... aineplicht ,
wat dan weer een andere lijst is als de lijst met Landen met een zorgwekkende virusvariant: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... tuitslagen

Makkelijker en overzichtelijker kon blijkbaar niet ;)
cassie127

Bericht door cassie127 »

Door de bomen is het bos niet meer te zien op de rijksoverheid website. Er zijn nu zoveel pagina's die hierover gaan en ze zeggen allemaal net iets anders of gaan zelfs tegen elkaar in
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
ICE11

Bericht door ICE11 »

cassie127 schreef: di 01 jun 2021, 10:36 Ik verwacht ook echt niet aan iedere grensovergang politie en al helemaal niet in een plaats als Dinxperlo/Suderwick waar de grens letterlijk door het midden van de twee aan een gegroeide dorpen loopt.
Ik heb ergens in de NL-media al gelezen, dat zowel de landelijke politie als ook de gemeentelijke handhavers aangekondigd hebben, dit niet te kunnen controleren en het dus door de KMar gedaan zal worden.
en-es

Bericht door en-es »

Okee. En heeft de Kmar daar capaciteit voor?
SDC

Bericht door SDC »

cassie127 schreef: di 01 jun 2021, 11:46 Door de bomen is het bos niet meer te zien op de rijksoverheid website. Er zijn nu zoveel pagina's die hierover gaan en ze zeggen allemaal net iets anders of gaan zelfs tegen elkaar in
Dat is zeker waar. De pagina die ik heb gebruikt in mijn vorige bericht is vermoedelijk wel geactualiseerd, omdat de testverplichting voor automobilisten op diezelfde pagina wél staat vermeld, wat voor mij bevestigt dat dit de nieuwe regelgeving betreft.

Maar uiteraard geldt: garantie tot middernacht, morgen kan het opeens anders zijn (of anders worden geïnterpreteerd).
isadora

Bericht door isadora »

Zojuist stuurde "mijn" consulaat:
COVID-19: Ab 31.05.2021: Lockerung der Massnahmen des Bundes gegen das Corona-Virus

Liebe Mitbürger und Mitbürgerinnen

In der Schweiz gilt weiterhin eine 10-tägige Quarantänepflicht für Einreisende aus bestimmten Staaten und Gebieten, deren 14-Tages-Inzidenz um mehr als 60 höher ist als die Inzidenz der Schweiz. Die Liste dieser Staaten und Gebiete wurde am 27. Mai 2021 wieder aktualisiert. Sowohl Belgien, die Niederlande wie auch Luxemburg stehen weiterhin auf dieser Liste
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
ICE11

Bericht door ICE11 »

en-es schreef: di 01 jun 2021, 11:51 Okee. En heeft de Kmar daar capaciteit voor?
Het is toch zo, dat de kentekens van de autos in Nederland op verschillende plekken automatisch gescand worden? Ik kan me goed voorstellen dat dan bij een wit kenteken ergens in de buurt een klok luidt en de mobiele eenheid uitrukt! :Y
Chrysa

Bericht door Chrysa »

isadora schreef: di 01 jun 2021, 12:51 Zojuist stuurde "mijn" consulaat:
COVID-19: Ab 31.05.2021: Lockerung der Massnahmen des Bundes gegen das Corona-Virus

Liebe Mitbürger und Mitbürgerinnen

In der Schweiz gilt weiterhin eine 10-tägige Quarantänepflicht für Einreisende aus bestimmten Staaten und Gebieten, deren 14-Tages-Inzidenz um mehr als 60 höher ist als die Inzidenz der Schweiz. Die Liste dieser Staaten und Gebiete wurde am 27. Mai 2021 wieder aktualisiert. Sowohl Belgien, die Niederlande wie auch Luxemburg stehen weiterhin auf dieser Liste
Nederland staat er al sinds februari op, niks verandert dus. De controle is overigens nul komma nul.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Dus we zijn weer terug bij wat ik zei, toch?
umbusko schreef: di 01 jun 2021, 01:19 Vanuit België of Duitsland moet/mag je dus in quarantaine ("dringend advies"). Maar wel moet je nu altijd een negatieve test bij je hebben.
Suus schreef: di 01 jun 2021, 09:12 Hebben ze het weer aangepast. Belachelijk dat iedereen nu zomaar ongetest de grens over kan omdat je maar 12 uur in het buitenland bent geweest. :neg:
Dit ging dus alleen over de zeerhoogrisicogebieden; bij België en Duitsland zijn die 12 uur niet van toepassing. Maar ik ben dat niet helemaal met je eens. Er worden nu wel weer heel rigide landsgrenzen gemaakt. Dat maakt de leefbaarheid in de grensstreek er niet beter op. Objectief gezien is het belachelijk dat ik zonder problemen van Maastricht naar Groningen kan reizen, 20 Nederlandse steden kan bezoeken, op 100 terrasjes mag zitten en naar huis terug mag keren zonder test of quarantaine terwijl ik niet 1-op-1 op bezoek mag bij een (fictieve) vriend in Lanaken, want dan moet ik mij laten testen (waar dan? hoe dan?).
ICE11

Bericht door ICE11 »

Umbusko, dat is net mijn punt. Objectief gezien is het evenzo belachelijk, dat een bezoeker uit een Duitse regio met een incidentie van bij voorbeeld rond de 20 een PCR-test moet maken als hij (ja, nu komt weer mijn gebruikelijke voorbeeld) voor twee dagen naar de NL-kust wil, maar een Nederlander uit een regio met incidentie boven de 100 (en dat zijn veel) niet......
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Bekijk het positief, doordat de regels om naar Nederland te komen zo streng zijn, gaan de Nederlanders ook niet naar het buitenland. En daar beschermen we het buitenland mee, want op dit moment heeft Nederland de slechtste besmettingscijfers van alle EU-landen…

Glas halfvol!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79

Bericht door waldo79 »

Maar wat zeggen die besmettingscijfers nu nog over de ernst van het COVID19 virus? Het hangt er sterk vanaf wie er besmet raken, of die ziek worden en of die nog tot capaciteitsproblemen in het ziekenhuis leiden.

Kortom: de ene besmetting is onvergelijkbaar met de ander.
Alargule

Bericht door Alargule »

Afspraak...gemaakt! Eentje vóór mijn 40e verjaardag, en eentje erna. In Wijhe - wat ben ik blij dat ik een auto heb *O*
PHS

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Bericht door Alargule »

PHS schreef: di 01 jun 2021, 14:39 Is Wijhe niet beter per trein bereikbaar dan met de auto vanuit Arnhem?
:lol:

_O-

:')
waldo79

Bericht door waldo79 »

Heb je ook nog eens een uitje naar Wijhe :Y En het zijn maar 4 tussenliggende stops per trein vanuit het hoofdstation van Arnjem :trein:
Alargule

Bericht door Alargule »

Ja pleurt op - moet ik hier eerst de Rijn oversteken met de bus, en dan met dat kansloze plebs in die veredelde trekschuit gaan zitten.

Mij niet gezien.
PHS

Bericht door PHS »

-
Alargule

Bericht door Alargule »

Ha ja, dat kan ook. Kan dat ook in de bus?
PHS

Bericht door PHS »

-
Alargule

Bericht door Alargule »

En rijden die desnoods ook naar Wijhe vanuit Arnhem?
PHS

Bericht door PHS »

-
Plaats reactie