Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Groeten uit trein 9692, die nu met 80 minuten vertraging Noorderkempen inrolt. Een dag niet gestrand is een dag niet geleefd toch?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het is inderdaad perfect weer voor het strand.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Groetjes terug uit trein 62, wij rijden met ongeveer +10 geloof ik
Al duurt het nog tot ergens morgenavond voordat ik op het strand ben geloof ik, maar dat belooft wel weer wat te worden
Al duurt het nog tot ergens morgenavond voordat ik op het strand ben geloof ik, maar dat belooft wel weer wat te worden
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Was een ICD gestrand op de HSL tussen Rotterdam en Breda. Zag rond 9:00 op het opstelspoor aan de oostkant van Breda een 6 delige ICD stam staan die een 9 delige ICD stam op sleeptouw had.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanochtend was er blijkbaar weer een excursietrein op het zuidelijke deel van HSL. Om redenen die mij nog steeds niet helemaal duidelijk zijn wordt de sprinter Dordrecht - Roosendaal dan automatisch ook geschrapt. Dus dat werd met de eerstvolgende trein naar Lage Zwaluwe en dan maar de buurtbus.
De kaartlezer van buurtbus 218 kan niet overweg met de NS-Business Card dus maar een los kaartje gepind. Dat kost tegenwoordig een absurde 4,46 voor een enkele rit zonder overstap
De kaartlezer van buurtbus 218 kan niet overweg met de NS-Business Card dus maar een los kaartje gepind. Dat kost tegenwoordig een absurde 4,46 voor een enkele rit zonder overstap
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ach, ik had +104 op Mechelen en daarna wilde ze dat ik 20 euro neerlapte voor de Thalys.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Werd er met Thalys extra gestopt in Mechelen?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Om een pad vrij te maken voor de Benelux/Thalys zodat die via Roosendaal kunnen rijden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er is alleen niet via Roosendaal gereden door die treinen en dan nog lijkt een reguliere trein mij belangrijker dan een omgeleide trein. Vertraagd is hij dan toch al.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er was vanochtend in eerste instantie een wisselstoring tussen Apeldoorn en Amersfoort waardoor er geen treinen reden, nu is er al een paar uur een politieonderzoek aan de gang. Vreemd. Zouden ze denken dat iemand de boel heeft gesaboteerd daar?
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Aanrijding met een persoon volgens De Stentor.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hmm okee, mijn Stentor meldt er niks over.
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Lijkvinding bij Barneveld.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Consternatie in mijn 741 eerder vanmiddag: het was een andere passagier een of twee rijen achter mee opgevallen dat een reizigster er vreemd bijlag in haar stoel en dat haar telefoon op de grond lag: ze bleek te zijn flauwgevallen. Enkele reizigers hebben zich over haar ontfermd, en omdat het om een solo ICM3 ging was de dienstdoende Mikos ook snel aanwezig. Gelukkig was de reizigster snel weer bij kennis, en werd verplaatst naar de eerste klas waar ze meer ruimte had. Bij aankomst in Zwolle werd voor reizigers die het te druk vonden verwezen naar de Sprinter naar Groningen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Door werkzaamheden rijden de 1600 en 11600 allebei naar Vathorst en rijdt de 15800 niet. De 5600 rijdt daardoor niet tussen Schothorst en Centraal, maar de overstap vanuit die laatste richting Amersfoort met 18 minuten is wel erg ruim op Vathorst en Schothorst
Omdat door diezelfde werkzaamheden de spooropstelling in Amersfoort gewijzigd is, moet je nu in een paar minuten van spoor 6 naar spoor 5a voor een aansluitende 1700 / 11700, best wel rennen is dat....
Edit: Duidelijker omschreven
Omdat door diezelfde werkzaamheden de spooropstelling in Amersfoort gewijzigd is, moet je nu in een paar minuten van spoor 6 naar spoor 5a voor een aansluitende 1700 / 11700, best wel rennen is dat....
Edit: Duidelijker omschreven
Laatst gewijzigd door Etienne op vr 04 jun 2021, 20:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Je hebt 18 minuten maar de overstap is niet heel ruim?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 3600 rijdt ook niet tussen Den Bosch en Tilburg, dus ook die reizigers moeten met de sprinter. Wel goed dat daar op geanticipeerd wordt, dat is wel eens anders.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat wel raar is dat er een combinatie rijdt met twee zesjes en ook met twee viertjes. Zou zelf dan gekozen hebben voor een viertje met een zesje.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wederom een dodelijke aanrijding op een onbeveiligde overweg, dit keer tussen Leeuwarden en Sneek. Als ik de betreffende overweg (die leidt naar een kampeerboerderij en waarover dus relatief veel 'vreemden' rijden) opzoek op Streetview valt me op dat er niet eens schrikhekken staan
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Live verslag van uw razendsnel rennende reporter ter plaatse in de 706639! De 800 is uitgebogen om in Ht op zichzelf te kunnen keren zonder conflict met zichzelf, waardoor een rit Ut-Ht nu volgens de planner 30 minuten duurt en de overstap van 800 naar (70)6600 is verbroken: in 0 minuten van spoor 6a naar 6b.
In de praktijk komt de 800 gewoon op de normale tijd (.01/.31) aan en kan met een stevige draf vanaf de voorste deur de 706600 nog gehaald worden. Zojuist moest wel nog het achterste van de drie Flirtjes platgelegd worden, dus werd de sprintafstand nog iets langer.
Waarom de 800 in Ht niet op de 3900 keert is mij overigens een raadsel. De 3900 keert nu behoorlijk kort op zichzelf (6 minuten) en de kering van de 800 is juist weer overdreven lang (in theorie 24 minuten, in praktijk eerder 26).
Daarnaast is het wel zuur voor de reizigers van Ut naar Rm/Hm en verder, die moeten nu 3x overstappen ipv 0x. Bij eerdere werkzaamheden was dat nog slim opgelost door een IC uit Utrecht en een IC uit Venlo/Limburg beide door te trekken naar Tb en daar op elkaar te laten keren.
In de praktijk komt de 800 gewoon op de normale tijd (.01/.31) aan en kan met een stevige draf vanaf de voorste deur de 706600 nog gehaald worden. Zojuist moest wel nog het achterste van de drie Flirtjes platgelegd worden, dus werd de sprintafstand nog iets langer.
Waarom de 800 in Ht niet op de 3900 keert is mij overigens een raadsel. De 3900 keert nu behoorlijk kort op zichzelf (6 minuten) en de kering van de 800 is juist weer overdreven lang (in theorie 24 minuten, in praktijk eerder 26).
Daarnaast is het wel zuur voor de reizigers van Ut naar Rm/Hm en verder, die moeten nu 3x overstappen ipv 0x. Bij eerdere werkzaamheden was dat nog slim opgelost door een IC uit Utrecht en een IC uit Venlo/Limburg beide door te trekken naar Tb en daar op elkaar te laten keren.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
2 van de 3 sporen bij Vught Aansluiting zijn buitendienst, vandaar dat ook de 3600 niet rijdt tussen Den Bosch en Tilburg.DDietzen schreef: ↑za 05 jun 2021, 12:17 Live verslag van uw razendsnel rennende reporter ter plaatse in de 706639! De 800 is uitgebogen om in Ht op zichzelf te kunnen keren zonder conflict met zichzelf, waardoor een rit Ut-Ht nu volgens de planner 30 minuten duurt en de overstap van 800 naar (70)6600 is verbroken: in 0 minuten van spoor 6a naar 6b.
In de praktijk komt de 800 gewoon op de normale tijd (.01/.31) aan en kan met een stevige draf vanaf de voorste deur de 706600 nog gehaald worden. Zojuist moest wel nog het achterste van de drie Flirtjes platgelegd worden, dus werd de sprintafstand nog iets langer.
Waarom de 800 in Ht niet op de 3900 keert is mij overigens een raadsel. De 3900 keert nu behoorlijk kort op zichzelf (6 minuten) en de kering van de 800 is juist weer overdreven lang (in theorie 24 minuten, in praktijk eerder 26).
Daarnaast is het wel zuur voor de reizigers van Ut naar Rm/Hm en verder, die moeten nu 3x overstappen ipv 0x. Bij eerdere werkzaamheden was dat nog slim opgelost door een IC uit Utrecht en een IC uit Venlo/Limburg beide door te trekken naar Tb en daar op elkaar te laten keren.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat valt nog mee dan...
Aldus de woordvoerder van ProRail in juli 2019 na een ongeluk op deze zelfde overweg. Blijkbaar weinig van terecht gekomen"Als het echt niet anders kan met een overweginstallatie, dat geldt ook voor Boazum, dan moet het opgelost worden met bellen en slagbomen. We zijn in gesprek met de betrokkenen, gemeente Waadhoeke en de provincie om het project samen te betalen. Die gesprekken zijn bijna afgerond en in het najaar moeten de bomen en bellen er daadwerkelijk komen, al is dat nog afhankelijk van het aanbestedingsproject."
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten