Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Bemined schreef: ↑vr 04 jun 2021, 17:05
Waar heb je dat vandaan? RET website heeft het namelijk over 3 september en niet 29 augustus. Nu klopt de RET website wel vaker niet, dus kan prima.
Dat heb ik van ovinfo vandaan want daar gaf die aan dat lijn 2 al op 30 augustus naar Charlois gaat
Op lijn 144 rijdt de 1137, maar daar horen toch de hybride bussen te rijden?
Bemined schreef: ↑vr 04 jun 2021, 17:05
Waar heb je dat vandaan? RET website heeft het namelijk over 3 september en niet 29 augustus. Nu klopt de RET website wel vaker niet, dus kan prima.
Ik zie deze omleiding überhaupt nog niet op de website van de RET staan.
Busseninportland schreef: ↑vr 04 jun 2021, 17:10Op lijn 144 rijdt de 1137, maar daar horen toch de hybride bussen te rijden?
De 1100's zijn de laatste tijd wel vaker op rare plekken aan te treffen.
mb90 heeft gistere nog foto's gemaakt van een 1100 op lijn 174.
Laatst gewijzigd door Meltrain op vr 04 jun 2021, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined schreef: ↑vr 04 jun 2021, 17:05
Waar heb je dat vandaan? RET website heeft het namelijk over 3 september en niet 29 augustus. Nu klopt de RET website wel vaker niet, dus kan prima.
Dat heb ik van ovinfo vandaan want daar gaf die aan dat lijn 2 al op 30 augustus naar Charlois gaat
Op lijn 144 rijdt de 1137, maar daar horen toch de hybride bussen te rijden?
Bemined schreef: ↑vr 04 jun 2021, 17:05
Waar heb je dat vandaan? RET website heeft het namelijk over 3 september en niet 29 augustus. Nu klopt de RET website wel vaker niet, dus kan prima.
Ik zie deze omleiding überhaupt nog niet op de website van de RET staan.
Busseninportland schreef: ↑vr 04 jun 2021, 17:10Dat heb ik van ovinfo vandaan want daar gaf die aan dat lijn 2 al op 30 augustus naar Charlois gaat
Dat zegt dus niets, 30 augustus start de nieuwe winterdienst, als die nog niet af is wordt de oude winterdienst hier getoond. Ik zie voorlopig alleen voor de buslijnen van Krimpen de nieuwe winterdienst erop staan.
Vanaf juli tot medio volgend jaar gaat de gemeente Rotterdam ook weer aan de slag met de vernieuwing van de Prins Alexanderlaan. Buslijn 35 lijkt langdurig ingekort te worden. De gemeente spreekt ook over het opnieuw inrichten van het busstation bij Alexander en in augustus 2022 wordt de verkeerslichteninstallatie bij de Hoofdweg vernieuwd, mogelijk dat het toevoegen van slagbomen gelijktijdig uitgevoerd zal worden?
Busseninportland schreef: ↑vr 04 jun 2021, 17:10Op lijn 144 rijdt de 1137, maar daar horen toch de hybride bussen te rijden?
De 1100's zijn de laatste tijd wel vaker op rare plekken aan te treffen.
mb90 heeft gistere nog foto's gemaakt van een 1100 op lijn 174.
Waarschijnlijk is deze rit gereden door een reservechauffeur van Sluisjesdijk, dat zou kunnen, na uitval van een bus.
Ik heb wel is de 1135 op lijn 32 gezien, ook geen alledaagse inzet.
010jongen schreef: ↑za 05 jun 2021, 11:03
Waar haal je deze info vandaan? Wel benieuwd tot waar lijn 35 dan wordt ingekort. Kan verder niks vinden over de vernieuwing van het busstation.
Info staat op de website van de gemeente Rotterdam. Wat er precies gaat gebeuren met het busstation staat er niet bij. RET meld nog niets over de omleiding van lijn 35, maar in de reisinformatie is deze wel al ingekort tot halte Barbarakruid in de zomerdienstregeling en in de nieuwe winterdienst van 30 augustus.
Het busstation geheel rolstoeltoegankelijk maken zou al heel wat zijn, nu is alleen halte C dat. De twee andere haltes hebben we een verhoogde haltekant, maar hebben geen drempelloze toegang tot het halte-eiland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
010jongen schreef: ↑za 05 jun 2021, 11:03
Waar haal je deze info vandaan? Wel benieuwd tot waar lijn 35 dan wordt ingekort. Kan verder niks vinden over de vernieuwing van het busstation.
Info staat op de website van de gemeente Rotterdam. Wat er precies gaat gebeuren met het busstation staat er niet bij. RET meld nog niets over de omleiding van lijn 35, maar in de reisinformatie is deze wel al ingekort tot halte Barbarakruid in de zomerdienstregeling en in de nieuwe winterdienst van 30 augustus.
Klopt, aan het einde van de Martin Luther Kingweg draaien op de rotonde en dan weer terug naar Melanchthonweg, met andere woorden, Hesseplaats wordt straks het tijdelijke begin/eindpunt
Volgens de dienstregeling van de RET en de OVinfo-app rijdt metrolijn D op zaterdag 12 juni verder van/naar Pijnacker Zuid. Op andere dagen lijkt deze verlenging echter niet van toepassing. Iemand enig idee waarom voor deze specifieke dag is gekozen, of is het een fout in de reisinformatie?
Dat is een paar pagina's terug langsgekomen, betreft een proefbedrijf voor het nieuwe keerspoor. Zodra de spitsdiensten weer van start gaan is de bedoeling dat de spitsdiensten van lijn D doorgaan naar Pijnacker. Vorig jaar is daarvoor een nieuw keerspoor aangelegd, maar het proefbedrijf daarvan is keer op keer uitgesteld en staat dus nu voor 12 juni gepland (tenzij het weer uitgesteld wordt).
Door gebrek aan rijvaardig SG3 (gezien de vele enkeltjes de afgelopen week) of een andere reden waarom het geannuleerd zou zijn? Het proefbedrijf vereist een beschikbaarheid van 86% van het sneltrammaterieel, en dat is inclusief inzet van de 5400 serie op lijn A (die nu nog verspreid over C en D rijdt). Of men moet voor één dag ouderwets tweetjes 5400 willen inzetten op lijn A, dan kan het met minder.
Vraag me af hoe er überhaupt extra ritten naar Pijnacker gereden kunnen worden als er nu al een tekort is. Zelfs nu lijn A in de spits is ingekort tot Schiedam.
Maar als ik het goed begrijp komen de 5400 dus weer terug op lijn A?
Waar het huidige materieeltekort vandaag komt snap ik ook niet helemaal, zonder de spitsdiensten zou men slechts 68% van de materieelvloot nodig hebben. Doorrijden naar Pijnacker kost op zich niet veel meer materieel dan de dienstregeling voor Corona, toen reden er immers al 3 extra spitsmetro's op lijn E, die worden dan geïntegreerd in lijn D. Het gaat vooral om een verschuiving, want inderdaad de 5400 serie moet weer naar de sneltram om voldoende SG3 treinen te hebben voor op lijn D.