Dat lijkt me niet. Met zo'n busverbinding trek je maar een deel van de reizigers die je met een treinverbinding trekt. Want een bus is minder aantrekkelijk dan een trein en langere afstanden vereisen een extra overstap die dan ook nog eens tussen verschillende vervoersmodaliteiten is. (Dus andere vervoerders, aparte kaartjes, etc.) Met een trein Weert-Antwerpen trek je ongetwijfeld reizigers naar Antwerpen aan, al zou ik niet durven zeggen hoeveel. Maar met een bus Weert-Hamont? Ongetwijfeld veel minder.
Vervolgens moet je de bestuurders gaan overtuigen dat de bus vervangen moet worden door een trein. Maar dan zit je dus met kleinere reizigersaantallen dan gehoopt, is er minder urgentie want de verbinding is er al en gaan die paar mensen halverwege de route klagen dat "hun" (pas geïntroduceerde) bus zo fantastisch is en niet mag worden opgeheven. Dat lijkt me echt een onmogelijke opgave.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Als je een bus wil, moet je een busdienst opzetten. Maar als je een treindienst wil, is de enige manier denk ik om rechtstreeks die treindienst op te zetten. Dat heeft denk ik meer kans op slagen dan het omtoveren van een busdienst naar een treindienst.