Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Meltrain schreef: ↑do 10 jun 2021, 11:20Volgens de link van Z2N zijn de werkzaamheden met name aan de oostzijde, dus is het bijzonder dat er ook vanuit het westen geen treinverkeer van/naar Zwolle mogelijk is.
Ik had afgelopen zondag een OV-fiets geleend in Maarssen. Op mijn overzicht van Mijn NS zie ik nu twee keer OV-fiets staan (met verschillende tijden), waarvan de tweede keer €0,00 kost. Weet iemand hoe dat komt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
In Enschede hebben ze het blijkbaar laatst geüpdatet, daar moet je nu om de stalling te kunnen verlaten ook de sleutel van je fiets scannen, zover ik weet was dit eerder niet nodig. Overigens ook weer als je de stalling wil betreden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Er zijn twee systemen zelfservice stalling: een met draaihek (de oude versie) en eentje met klapdeurtjes.
Bij die met draaihek haal je met je OV chipkaart een sleutel en scan je de sleutel om het hek met fiets door te komen. Irritante dingen werden dat later: om het grote draaihek te openen moest je fiets in de goot staan en vroeger had je dan een trektouwtje in de sleutelhanger om de chip simpel te scannen, maar later niet meer dus moet je steeds de fiets op slot zetten om erin en eruit te komen. En vaak wilde de chip in de sleutelhanger dan amper scannen, vaak genoeg de serviceknop moeten gebruiken zodat een medewerker me eruit kon laten.
Meltrain had blijkbaar de nieuwe (en in Enschede waarschijnlijk ook nu). Daar gaat het klapdeurtje open door je chipkaart bij het OV-fiets logo te scannen, heb je 'm daarna nodig om de sleutelkluis te openen en dan weer om eruit te komen.
Het scannen van de fietssleutel kan je daar trouwens simpel omzeilen door geen wiel op de mat bij het deurtje te zetten. Dan denkt het systeem dat je eruit wilt na inlevering van de fiets en gaat de deur open.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
In Maarssen hoefde ik geen sleutel te scannen, al komt dat wellicht ook doordat ik niet zelf kon kiezen welke fiets ik mocht pakken? Ik moest de opgelichte sleutel pakken uit de kluis en daarna nog op zoek gaan naar de fiets die bij die sleutel hoorde.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Nee daar ligt het niet aan. Je kunt namelijk in geen enkele selfservice-stalling zelf je OV-fiets kiezen. Er wordt er altijd eentje toegewezen door de kluis, waarbij het dus afhangt van welk type (oud of nieuw) of de kluis voor of na de poortjes hangt.
(En alleen bij de oude selfservice-stallingen hoef je nog de sleutel te scannen om het hek door te komen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Er is nog een model self-service, daar meld je je aan bij een paal, gaat het luik met sleutels open, pak je een sleutel en vervolgens gaat het luik weer dicht. De fietsen staan in het naastgelegen rek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Heeft iemand een spoorboekje uit de periode 1997 t/m 2005?
Volgens mij reed de Treinserie 16500 (Nijmegen - Boxmeer) niet 's avonds en op zondag, maar dat staat niet op de Wiki en ik kan het zelf niet controleren.
Wil iemand mijn vermoeden bevestigen dan wel ontkrachten?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
In het een-na-oudste spoorboekje dat ik hier heb staan (2000/2001) reed de 16500 dagelijks nog de hele dag. Dat bleef zo tot 2003 zoals Wubbo al aangaf, maar in de dienstregeling 2004 en 2005 reed de 16500 niet 's avonds na 20.00 uur en op zondag. Op die momenten reed de sneltrein 6200 als stoptrein tussen Nijmegen en Boxmeer.
Het laatste jaar dat NS op de Maaslijn reed werd de dienstregeling nog omgegooid en ging er het ene halfuur een stoptrein over het hele traject rijden en het andere halfuur een sneltrein. De sneltrein sloeg vanaf dat moment alleen nog Vierlingsbeek, Tegelen en Reuver over.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
In de NS app blijft er bij mij de hele tijd staan dat er wat mis gaat met het importeren van de e-tickets, hierdoor na 10x proberen toch maar de chipkaart opgeladen en daarmee gegaan. Heb ik recht op geld terug van de NS voor mijn E-ticket?
Wel te hopen dat hij er ook echt stopt dan, dat blijkt met die omgeleide ICEs ook wel eens op een perronloos spoor te zijn namelijk.
(Zelf ook wel eens zo naar Wuppertal gereisd, toen was de enige bruikbare binnenlandse stop in Venlo. Met als gevolg dat in Mönchengladbach net de RE niet te halen was na het kopen van een NRW-dagkaartje)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...