
Het derde perron zit er niet bij, want dat zat ook niet in het oorspronkelijke pakket. De hele boel is alleen opgesplitst en opnieuw aanbesteed, de handige extra's als dat perron moeten daar nog bijgeflanst worden. Het zal mij benieuwen.
In de reacties stelt iemand van Zuidasdok dat de Brittenpassage anno 2027 ook "extra opgangen naar de metro" moet hebben, dus tegen die tijd zou het gebeurd moeten zijn. Maar opnieuw zeer onduidelijk.
Het eerste, gok ik. Een stukje ontbrekende kennis is ongetwijfeld, dat de Brittenpassage aan de noordkant aan gaat sluiten op de resten van de parkeergarage van het daar gelegen gebouw "Atrium", die zich onder de noordelijke rijbaan bevindt. Over de zuidelijke rijbaan heb ik geen inlichtingen, anders dan dat er wel eens van een zelfde soort tijdelijke tunnellconstructie gebruik gemaakt zou kunnen worden als onlangs aan de zuidzijde van wat volgens mij de Minervapassage heet is toegepast. Een betonnen koker die in een weekend onder de rijbaan geschoven is, dus.Wievank schreef: ↑vr 02 jul 2021, 13:13 Wordt de Brittenpassage dus alsnog ook onder de bestaande bovengrondse rijbanen van de snelweg aangelegd, of is hier nu serieus van plan een passage in gebruik te gaan nemen die alleen tussen de perrons onderling bruikbaar wordt?![]()
[...]
Of ik snap hier iets niet, of er klopt gewoon geen zak van deze planning.![]()
Ik lees in Bijlage 1 wel dat er wijzigingen zijn voor lijn 17 en 27, maar ik lees niet wat die wijzigingen zijn.IC140 schreef: ↑za 03 jul 2021, 11:51 Op de agenda voor de Regioraad staan de hoofdlijnen van de vervoerplannen voor 2022. Agendapunt 6.1.7.
agenda en stukken
Samenvatting voor Amsterdam:
<knip>
- Spitslijn Osdorpplein - Surinameplein (met waarschijnlijk lagere frequentie voor lijn 1/17).
Zittend in de trein zie ik rond de metrosporen betonwerkzaamheden die lijken op een aanzetvoornieuwe perrons.Casper schreef: ↑vr 02 jul 2021, 13:38 Ik neem aan dat we een hoop hinder op de A10 kunnen verwachten om deze planning waar te maken. Ze zouden bijvoorbeeld beide rijrichtingen door een van de tunnels kunnen halen voor de periode tussen 2031 en 2035. Voor de Brittenpassage neem ik aan dat ze hem wel naar beide kanten door zullen trekken, maar er is inderdaad nog veel onduidelijk in deze planning.
In de reacties stelt iemand van Zuidasdok dat de Brittenpassage anno 2027 ook "extra opgangen naar de metro" moet hebben, dus tegen die tijd zou het gebeurd moeten zijn. Maar opnieuw zeer onduidelijk.
Tweemaal excuus.Meltrain schreef:Ik lees in Bijlage 1 wel dat er wijzigingen zijn voor lijn 17 en 27, maar ik lees niet wat die wijzigingen zijn.IC140 schreef: ↑za 03 jul 2021, 11:51 Op de agenda voor de Regioraad staan de hoofdlijnen van de vervoerplannen voor 2022. Agendapunt 6.1.7.
agenda en stukken
Samenvatting voor Amsterdam:
<knip>
- Spitslijn Osdorpplein - Surinameplein (met waarschijnlijk lagere frequentie voor lijn 1/17).
Wordt lijn 27 dan een spitslijn tussen Osdorpplein en Surinameplein?
Tramlijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten