Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jef400

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Ook geen sleutels die blijven plakken?

Overigens, doet Delta hier haar intrede op het moment dat 75 procent van de volwassenen een eerste prik heeft gehad, en 45 procent al volledig is gevaccineerd. Stuk betere uitgangspositie dan afgelopen winter. Zorgt ervoor dat het aantal ziekenhuisopnames in vergelijking met toen best mee kan gaan vallen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
JordiBrabant

Bericht door JordiBrabant »

Meltrain schreef: vr 02 jul 2021, 16:04 Zo, ik zit in de wachtruimte na mijn (eerste) vaccinatie.
Ik merk nog niet dat ik sneller internet heb. :mrgreen:
Je moet ook eerst je bankpas er voor houden, BigPharma en minister pronkschoen moeten ook iets verdienen. :mrgreen:
Hier had uw onderschrift kunnen staan.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef: vr 02 jul 2021, 16:04 Zo, ik zit in de wachtruimte na mijn (eerste) vaccinatie.
Ik merk nog niet dat ik sneller internet heb. :mrgreen:
Je hebt nu alleen nog maar de simkaart gekregen. Met de tweede prik wordt je abonnement geactiveerd bij de provider die matcht met de kleur van je registratiekaart.
(Was bij mij roze, dus ontvang nu T-Mobile :mrgreen: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400

Bericht door Jef400 »

isadora schreef: vr 02 jul 2021, 09:17 En om de positiviteit nog eens te boosten, goed nieuw uit UMC Utrecht:
Om de startpositie van de Deltavariant qua vaccinaties te tonen:

Eerste prikken: 10.471.923
Volledig gevaccineerd: 6.341.156

Beide cijfers komt ongeveer 100.000 per dag bij.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Gisteren alleen wat spierpijn in de arm na mijn eerste vaccinatie. Die is nu vrijwel weg maar ik heb hem ingeruild voor een opgezwollen nek/schouder en een opgezwollen bovenbeen. -0-
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

In Engeland is de deltavariant volledig uit de hand aan het lopen, wat ondertussen ook bij het OV serieuze impact begint te krijgen: bij Northern is de Cumbrian Coast-lijn vandaag buiten werking omdat het treinpersoneel besmet is of in quarantaine zit. Ook op andere lijnen is er een impact, wat niet goed combineert met de aankomende drukte vanwege de voetbalwedstrijd Engeland - Oekraïne vanavond (Northern).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Bericht door Alargule »

Als je kennelijk zo principieel bent, vraag ik me vooral af waarom je er toch bent blijven zitten.
PHS

Bericht door PHS »

-
Alargule

Bericht door Alargule »

Aha. Dus het principieel-zijn houdt ook bij jou op bij de maag.
WSM

Bericht door WSM »

umbusko schreef: vr 02 jul 2021, 22:29 Gisteren alleen wat spierpijn in de arm na mijn eerste vaccinatie. Die is nu vrijwel weg maar ik heb hem ingeruild voor een opgezwollen nek/schouder en een opgezwollen bovenbeen. -0-
Geen zorgen, dat is juist een teken dat het vaccin goed zijn werk doet!
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Inderdaad, en ook dat is inmiddels weer beter. :)
PHS

Bericht door PHS »

-
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Ik zou eigenlijk niet weten of registratie in de horeca nog steeds moet. Volgens mij was het alleen vorig jaar een tijdje echt verplicht, maar er is ook een tijd geweest waarin de gast niet verplicht was zijn gegevens op te geven (waarop wij hem dan hadden mogen weigeren).
In mijn bedrijf noteren we de gegevens wel nog steeds gewoon van die paar tafeltjes 'walk-in' die we hebben in de week want van de andere 99% die van te voren reserveert hebben we het nummer al.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Alargule

Bericht door Alargule »

PHS schreef: za 03 jul 2021, 11:08
Alargule schreef: za 03 jul 2021, 10:53 Aha. Dus het principieel-zijn houdt ook bij jou op bij de maag.
Ik ga niet op lege maag verder aan mijn lawa, nee. Bovendien denk ik niet dat een eetcafé erg zal schrikken van twee wandelaars minder voor de lunch. Mijn oplossing (het bij de gemeente melden) is dan toch veel effectiever?
Ik snap je dilemma wel, hoor. En in het melden kan ik me ook wel vinden. Wel vraag ik me af waarom je dat hier dan nog komt vermelden. Het past wel een beetje bij de persona PHS om hoog te paard de ander de maat te nemen. Dan wordt het wel heel verleidelijk om de mens achter die persona op de biologische grenzen van zijn principes te wijzen.
Jef400

Bericht door Jef400 »

Wat ik mij afvraag: heb je het ook daar zelf aangeven?
PHS

Bericht door PHS »

-
Jef400

Bericht door Jef400 »

Nou ja, als je het kenbaar hebt gemaakt aan de ober heb je er.wel wat aan gedaan:

https://www.ad.nl/binnenland/ziekenhuiz ... haring_web

Ergens geeft dit de burger moed.
isadora

Bericht door isadora »

PHS schreef: za 03 jul 2021, 10:37 Gisteren geluncht bij een eetcafé, en daar deden ze niet aan checkgesprek of klantregistratie. Ik vroeg nog aan de ober of wij ons niet moest registreren, maar dat was 'niet nodig' volgens hem.
Gisteravond hiervan maar even melding gemaakt bij de afdeling handhaving van de gemeente waarin het café is gelegen. Misschien vind je mij een NSB'er om bij de gemeente te klikken, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn.
Gisteren dezelfde ervaring, niks nada niente aan checks, en het was ontzettend druk.
Ook geen anderhalve meter afstand. Lekker knuffelen enzovoort.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Alargule

Bericht door Alargule »

En jij bent ook gewoon gebleven?

Ik vind dat altijd zo stuitend, dat online wijzen naar anderen die het allemaal FOUT doen maar ondertussen gewoon blind zijn voor de eigen bijdrage in de instandhouding van het probleem.

Ga dan weg.
Suus
Contacteer:

Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik haal op het moment eigenlijk nog steeds maar af bij de horeca. En binnen zitten is voor mij helemaal een no go, misschien dat ik daar half augustus eens over ga nadenken als mijn tweede prik er twee weken in zit.

Ik draag overigens ook nog steeds een mondkapje in de supermarkt, want anderhalve meter afstand houden terwijl ik met zo’n tang probeer broodjes in een zakje te doen is voor veel mensen toch erg lastig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
isadora

Bericht door isadora »

Alargule schreef: za 03 jul 2021, 14:10 En jij bent ook gewoon gebleven?

Ik vind dat altijd zo stuitend, dat online wijzen naar anderen die het allemaal FOUT doen maar ondertussen gewoon blind zijn voor de eigen bijdrage in de instandhouding van het probleem.

Ga dan weg.
Natuurlijk, alleen wel op gepaste afstand. Dus, hoezo instandhouding?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jef400

Bericht door Jef400 »

https://twitter.com/YorickB/status/1411 ... 96452?s=19

Vaccinatiecijfers vandaag. Gaan op dat vlak bij echt de goede kant op. Percentueel waarschijnlijk in niet al te lange tijd de Engelsen voorbij.
isadora

Bericht door isadora »

Het aantal besmettingen loopt trouwens ook weer op, 1146 positief getesten over de afgelopen 24 uur.
Jef400

Bericht door Jef400 »

Komt een nieuwe golf aan. Ziekenhuizen zullen straks ook weer gaan vullen. Al is de verwachting niet dat die zo vol als hiervoor zullen raken.
Plaats reactie