Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10650
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Wubbo schreef: di 06 jul 2021, 22:14 De naam van het slachtoffer is wel bevestigd, of de aanhouding daar iets mee te maken heeft niet.
Oeps, even vergeten terug te lezen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Jef400 schreef: di 06 jul 2021, 22:34 Afwachten maar wat de komende dagen gaat gebeuren.
De cijfers gaan omhoog :Y
dennistd
Berichten: 5571
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Zo, gisteren zonnepanelen op het dak, vandaag is de airco geïnstalleerd, laat die hittegolf maar komen (A)
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Rob357 »

... dat er een uurtje geleden een toeterende discobus over campus reed hier in Enschede. Helaas was ik druk aan het koken, dus ik hem zelf niet gezien, wel gehoord. Een huisgenoot heeft hem wel gespot.
dennistd
Berichten: 5571
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Nou ja, wie doet nou zoiets? (A)
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3511
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Die chauffeur verdient 240 euro boete plus adninistratiekosten, wat mij betreft. :Y *O*
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8924
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Als ik me niet vergis is de boete voor onnodig hard geluid maken (waaronder dus ook claxonneren) zelfs tegen de 400 euro.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3276
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Dit was 95% zeker ter afwending van gevaar.
Geen boete dus (A)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12903
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

De ketting van mijn fiets was eraf gelopen. Dus ik bracht de fiets even naar een andere fietsenmaker dan gebruikelijk, want dichter bij huis. Die mf durft € 57,50 te vragen voor het erop leggen van een ketting. :shock: Ik mag hopen dat ie voor dat geld ook de tandwielen etc. vervangen heeft. And if so, had ie er ook wel even voor kunnen bellen. Op zich zou het niet heel vreemd zijn voor een fiets van 22 jaar oud dat er e.e.a. extra vervangen moet worden, maar laat dat dan even weten.

Ik ga er nu heen, ben benieuwd. :')

Edit: fietsenmaker gesloten na 13u. Dinsdag is tie pas weer open. :pos:
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8924
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

In mijn middelbare schooltijd heb ik één keer de ketting eraf gehad. Omdat dat op school gebeurd was, heb ik de conciërge lief aangekeken en die alleraardigste man heeft het heel goed voor mij gefixt. :pos:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3511
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Wat een fijne vent! :Y
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13064
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Hoe zat die boel in elkaar dan, het gewoon erop leggen van een ketting is prima zelf te doen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12903
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Ik heb echt twee linker handen wat dat betreft. En faalangst. *O*
🍉
rikthoff
Berichten: 309
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door rikthoff »

Een versleten ketting (als in, te ver uitgerekt) gaat op den duur op de tandjes werken... Dan wordt het een voorblad, tandwiel achter en de ketting zelf vervangen. En dan ben je inderdaad tegen de 60 euries kwijt alleen aan materiaal. En daar had-ie best even voor kunnen bellen, ja.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5829
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Ardan schreef: za 10 jul 2021, 14:18 Hoe zat die boel in elkaar dan, het gewoon erop leggen van een ketting is prima zelf te doen.
Tja, dat leerde je gewoon thuis, standaard-kennis, echt een makkie, misschien een paar vuile handen, maar daar is zeep voor.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13064
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Net als zelf je band plakken met een teiltje water ernaast *O*
Ik doe ook maar wat
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

isadora schreef: za 10 jul 2021, 14:54
Ardan schreef: za 10 jul 2021, 14:18 Hoe zat die boel in elkaar dan, het gewoon erop leggen van een ketting is prima zelf te doen.
Tja, dat leerde je gewoon thuis, standaard-kennis, echt een makkie, misschien een paar vuile handen, maar daar is zeep voor.
Hainje betaalt nu dus de prijs voor zijn gebrek aan kennis en kunde.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3511
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Hij had het tenminste zelf kunnen proberen, op een oude fiets moet je het immers leren. *O* *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12903
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Grootste handicap in dit geval is dat ik gewoon niemand had/heb om mij dit soort dingen te leren. En mijn faalangst is gewoon te groot om het aan de hand van YouTube-filmpjes uit te proberen.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Je hoeft je niet te schamen Hainje, van fietsen repareren heb ik ook echt geen verstand. Heb daardoor wel op elke plek waar ik gewoond heb geleerd welke fietsenmaker een beunhaas is en welke niet, dat is ook handig :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Durashift
Berichten: 5700
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Ik snap je keuze wel, met een niet fietsende fiets zoek je dichtbij een reparatiepunt om naar toe te lopen, met de fiets aan de hand.

Wel jammer dat de fietsenzaak zo vroeg dicht is op zaterdag..

Wellicht is het te overwegen om een fietsreparatie abonnement af te sluiten. :?: Komen 'ze' op de plek waar jij bent met je fiets.
Let wel op.. kan natuurlijk een noodreparatie zijn om je weer fietsend te krijgen.. waardoor je alsnog naar de fietsenmaker moet voor de echte reparatie.

Wel :pos: dat je gewoon hier je drempels benoemt om zelf tot handelen over te gaan.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12903
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

PHS schreef: za 10 jul 2021, 15:52
Dat met die openingstijden en Reeshof klinkt als Smits Tweewielers, die op Google maar liefst een 3,6 krijgt met een boel soortgelijke reviews van veel te hoge rekeningen. Oeps :o
Idd, daar ben ik heen gegaan. Meestal ga ik naar van Oirschot in Riel, maar die heeft het reuze druk en de personele bezetting is momenteel ook laag door omstandigheden. Mijn collega zei dat er naast die op het Ketelhavenplein ook nog een fietsenmaker in de Niftrikstraat zit. In noodgevallen ga ik daar de volgende keer maar heen.
🍉
umbusko
Donateur
Berichten: 5407
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Fiets repareren valt onder die dingen die je zo weinig doet dat je er geen routine voor opbouwt. Iedere keer weer aanklooien. Als het even kan ga ik met zoiets ook naar de fietsenmaker.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12903
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Durashift schreef: za 10 jul 2021, 16:05 Wellicht is het te overwegen om een fietsreparatie abonnement af te sluiten. :?: Komen 'ze' op de plek waar jij bent met je fiets.
Let wel op.. kan natuurlijk een noodreparatie zijn om je weer fietsend te krijgen.. waardoor je alsnog naar de fietsenmaker moet voor de echte reparatie.

Wel :pos: dat je gewoon hier je drempels benoemt om zelf tot handelen over te gaan.
Mwa, zo'n dienst kost denk ik ook al snel weer een tientje per maand en zo vaak heb ik er geen kosten aan. Dus dan komt de kosten/baten-analyse al snel op "zo af en toe even krom liggen" uit. :p

En thanks. :)
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten