Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
waldo79
Berichten: 7688
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Gistermiddag mijn tweede dosis Pfizer gekregen. Deze prik wekt meer afweerverschijnselen op, voel me al de hele dag koortsig en slap.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

In de Volkskrant stond laatst dat dat een positief teken is :)

Ja, het coronavaccin werkt misschien echt beter als u bijwerkingen kreeg https://www.volkskrant.nl/a-b9c23d7e
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7688
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Hoewel ik abonnee ben, kan ik het artikel van de Volkskrant niet lezen - maar ik geloof wel dat men een punt heeft.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5828
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Oei, ik heb eigenlijk geen bijwerkingen gehad.
Zal het de 26ste eens even aan mijn hematologe voorleggen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39258
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Willem schreef: wo 14 jul 2021, 17:08Vraag is wat er de komende dagen gaat gebeuren. Ik ben bang dat het hek van de dam is omdat te laat ingegrepen is...
Ik denk dat we nu wel in een andere situatie zitten omdat je toch steeds meer tegen de muur van gevaccineerden aanloopt. Ook zijn de vele besmettingen best duidelijk op meerdere superspreader-events ontstaan (de activiteiten die zonder afstand met toegangstest mochten).

Ondanks dat er de laatste dagen ook nog vertraagde uitslagen door de problemen in het weekend bij de cijfers zitten lijkt er immers wel een plafond bereikt. En juist omdat er zo'n duidelijke oorzaak voor deze piek is zou de quarantaine goed moeten werken om degenen die niet bij de superspreader-events waren zoveel mogelijk te beschermen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

En die muur van vaccinaties loopt de komende weken op natuurlijk. Volgens de laatste cijfers heeft 41 procent van de totale bevolking al volledige vaccinatie gehad, 20-30 procent heeft natuurlijke immuniteit gehad, en zelfs van de 27 procent die prik 1 heeft gehad gaat al een dempend effect uit. Komt bij dat er relatief meer tweede dan eerste prikken worden gezet momenteel, de verwachting is dat over een week of 2,5 al bijna 60 procent van alle Nederlanders volledig gevaccineerd is, en het virus heeft steeds minder mensen om ernstig ziek te maken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Chrysa
Berichten: 8017
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Suus schreef: wo 14 jul 2021, 05:19
Tweede prik eerder halen is nog niet ingeregeld door de GGD, die daarom verzoeken hier nog niet over te bellen.

https://twitter.com/ggdghornl/status/14 ... 18926?s=21
Dank je, scheelt mij weer een ongemakkelijk telefoontje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39258
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

@Jef400: Dat niet alleen: de vaccinaties werken ook zeer goed. Ik las vandaag ergens, weet niet meer waar, dat is vastgesteld dat 84% van degenen die nu besmet zijn geraakt nog niet gevaccineerd was.
Van de resterende 16% had het merendeel nog maar één prik gehad (of te kort geleden de tweede prik).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21460
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Jef400 schreef: wo 14 jul 2021, 21:37 En die muur van vaccinaties loopt de komende weken op natuurlijk. Volgens de laatste cijfers heeft 41 procent van de totale bevolking al volledige vaccinatie gehad, 20-30 procent heeft natuurlijke immuniteit gehad, en zelfs van de 27 procent die prik 1 heeft gehad gaat al een dempend effect uit.
Hoewel ik je optimisme grotendeels deel, moet ik wel opmerken dat natuurlijke immuniteit praktisch niet en één vaccinatie slechts beperkt werken tegen besmetting met de delta-variant.
Wel biedt één prik met een mRNA-vaccin al een goede bescherming tegen ziekenhuisopnames, maar er is toch steeds een gerede kans dat je bij een besmetting behoorlijk ziek kunt worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Dat is de keerzijde, alhoewel vaccinatie 1 plus besmetting wel weer werken. Dus dat is dan wel weer een voordeel. Ik denk dat de hoge cijfers eerder een kwestie van weken dan van maanden is. Voor de start van het nieuwe schooljaar is een groot deel gevaccineerd. Kunnen we daarna weer normaal gaan doen. Zelfs virologen vragen nu om het einde van de situatie:

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/07/13/pa ... t-a4050922
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Je hebt inderdaad altijd "afwijkende" stemmen in de wetenschap. Maar uiteindelijk is het niet (alleen) aan ons om te bepalen wanneer "de situatie" wordt beëindigd. Dat verrekkelijke klötevirusje heeft ook nog een stem.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

https://twitter.com/TijnBroekman/status ... 6569011207

Gelukkig lijkt die als we naar Engeland kijken flink in te binden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Wat ik mij al een tijdje afvroeg: hoe is de verdeling van deze flinke aantallen besmettingen nu verdeeld in Rotterdam? Gelukkig is er elke woensdag een update van de GGD. Sommige gebieden van Rotterdam hebben in week 27 een hogere besmettingsgraad gehaald dan coronahoofdstad Groningen :shock:

Eerst de regio, daar valt al het grote verschil tussen Rotterdam en buurgemeenten als Schiedam en Capelle aan den IJssel op, terwijl die stedelijk volledig in elkaar overlopen.
Afbeelding

En als je dan de verdeling van Rotterdam zelf bekijkt, valt op dat gebieden als Delfshaven (470) en Feijenoord (452), die lang een ware coronahotspot waren, wel pieken maar lager blijven dan tijdens de najaarsgolf van 2020. Het zijn nu juist Rotterdam Centrum (1326) en Kralingen-Crooswijk (1265) die de grootste problemen hebben.
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
en-es
Berichten: 4545
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Samen met ene Nina Kraviz heb ik begrepen :Y
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Aka Nina Coronaviz. 8-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

PHS schreef: do 15 jul 2021, 12:09 VWS roept Nederlandse bezoekers van het EXIT-festival in Servië zich zo snel mogelijk te laten testen. Er wordt gevreesd dat het festival met 180.000 bezoekers een coronabrandhaard is. Een negatieve test is echter niet vereist bij terugkeer uit Servië.

Was onze Aking daar niet? :p
Waarom eigenlijk zo'n specifieke oproep? Het was toch al de aanbeveling voor iedereen die terugkeert uit het buitenland om zich te laten testen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4545
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Misschien wil men de twijfelaars over de streep trekken met deze oproep?
waldo79
Berichten: 7688
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Een algemene oproep om je te laten testen lijkt me nogal zinloos. Ik heb de drukte gemeden in het buitenland en afstand gehouden.

Ben ik een gevaar voor de volksgezondheid?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5828
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Nederland en het Iberisch schiereiland en nog wat snippers her en der in Europa kleuren weer rood, provincie Groningen zelfs dieprood:

https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/ ... e-movement
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50978
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

waldo79 schreef:Een algemene oproep om je te laten testen lijkt me nogal zinloos. Ik heb de drukte gemeden in het buitenland en afstand gehouden.

Ben ik een gevaar voor de volksgezondheid?
Dit zijn typisch vragen die je aan de verkeerde richt. De overheid roept op om na terugkeer uit het buitenland je te laten testen. Je doet het of je doet het niet, maar de argumenten waarom je het wel of niet doet moet je maar met Hugo of het RIVM bespreken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

PHS schreef: do 15 jul 2021, 12:09 VWS roept Nederlandse bezoekers van het EXIT-festival in Servië zich zo snel mogelijk te laten testen. Er wordt gevreesd dat het festival met 180.000 bezoekers een coronabrandhaard is. Een negatieve test is echter niet vereist bij terugkeer uit Servië.

Was onze Aking daar niet? :p
Klopt ja *O*

En ik vreet geen ADkoekjes, dus zie weinig over Exit op je linkje. Helaasch pinda's met kaas dus.

En ik ga liever normaal dood dan dat ik meehelp de testonzin in NEEderlandje te steunen, dus geen stokkies in m'n snuifkanaal :N
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12888
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Ga je dan 10 dagen in quarantaine?
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Neuh, ongezien de t*fus voor het hele zooitje *O*

Het enige wat ik overigens op de site van VWS terug kan vinden is een dringend advies van drie dagen geleden, mjah bedankt voor het advies :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Coronavirus

Bericht door Aking »

Overigens lijken de mondkapjes in Hongarije afgeschaft, in supermarkten en zelfs in het OV zijn ze niet meer te vinden! *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 77 gasten