La Haye danwaldo79 schreef:Parijs klinkt net wat exotischer dan Den Haag.

La Haye danwaldo79 schreef:Parijs klinkt net wat exotischer dan Den Haag.
Ik vraag je voortaan wel vooraf welke Franse plaatsnaam in welk departement ik moet noemenZ2N schreef: ↑wo 21 jul 2021, 09:07 Chelles - Parijs is 22 kilometer fietsen, het equivalent van station Tilburg - station Breda. Zullen we Tilburg voortaan ook maar Breda gaan noemen?
Bovendien is Chelles-Gournay alleen de naam van het station, Chelles en Gournay zijn beiden aparte plaatsen, aan weerszijden van de Marne en in verschillende departementen...
Nu wil ik naar Washington DC
Denk niet dat ze in Breda op annexatie van Stilburg zitten te wachten.
Paris-Beauvais is ook maar 85 kilometer van Parijs en was altijd erg populair bij Ryanair en Wizzair.Chrysa schreef:Veel erger dan vliegveld Paris-Vatry gaat het niet worden.
Het kan erger: de beroemde luchthaven van Ciudad Real is ooit de markt in gezet als South Madrid Airport. Ligt maar 220 km van Madrid
Volgens mij bedoel je: raam-x1-x3-gang-x7-x5-raam en raam-x2-x8-gang-x4-x6-raam. Zo kom ik hem in Tsjechië tenminste tegen. Dat is nou net het rare: dat 1, 2, 3, 8 bij elkaar in een vierzits zitten en 4, 5, 6, 7 ook.
Waar de gang precies ligt doet er niet toe, in 8-persoonscoupés wordt die nummering ook toegepast. Voorbeeldje van een Pools rijtuig:Daniel schreef: ↑zo 25 jul 2021, 23:15 Edit: nummering is gebaseerd op oude rijtuigen (met 6-persoonscoupés), waarbij x1-x3-x5 en x2-x4-x6 de nummervolgorde is gebleven nadat de gang van de zijkant naar het midden verlegd werd. x7 en x8 werden vervolgens in het midden toegevoegd in rijtuigen met 8 zitplaatsen over de breedte.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten