Toen ik even geen auto had, om verschillende redenen ging ik met OV naar Berkel & Rodenrijs.
De beste manier is vaak met bus 36 Kralingse Zoom > metro naar Beurs > E naar Rodenrijs en dan bus 170/173.
Tenzij ik om 700 moest beginnen, dan moest ik naar Oosterflank/Alexandrium fietsen en moest ik perse via die haltes weer naar huis

.
Dus hoera voor deel scooters en fietsen
Al nam ik soms toch liever de trein op Alexander naar centraal en dan metro E en bus 170/173
Al was mijn favoriete route toch wel 36 > 37 >174.
Alleen door soms de lange overstap op 3 lijnen, bus 35 die dat rot hoekje rijdt en als je 174 op Grindweg kwam was bus 35 1min weg. Deed ik dat liever niet of je moet geluk hebben dat de bus chauffeer vraagt ''MOET ER IEMAND MET 35 MEE?'' Al denk ik als je het vraagt ze het soms wel voor je willen proberen, om de bus even stil te laten staan.
Trouwens, bus 174 heeft ook een wereldreis te maken. Zeker als je kijkt in Schiebroek, dat rot stukje voor de gemeentehuis in Berkel en Rodenrijs en dat rare omrijden in Berkel En Rodenrijs zelf vlakbij Planetenweg.
Vind het wel fascinerend dat Lansingerland de meeste bushokjes laat staan die niet gebruikt wordt.
Bemined schreef: ↑di 10 aug 2021, 20:07
Alleen vormt station Capelsebrug natuurlijk een veel betere verbinding tussen de lijnen A/B en C.
Soms denk ik: waarom is er geen metroboog vanaf Capelle naar Alexandrium of een ander halte dat haalbaar is, maar volgens mij is de vraag daar te weinig voor. Sinds de meeste mensen naar de centrum gaan.