Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Mee eens, ik ben digitaal vaardig, maar ik heb het liefst iemand van vlees en bloed aan de telefoon.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ligt er ook net aan wat je wilt regelen, maar voor sommige zaken kan ik het zeker heel goed voorstellen. Sommige bedrijven maken daarmee op zich simpele dingen best ingewikkeld, zo heb ik me ooit rot gezocht naar het adres van een bedrijf waar ik (volgens hun eigen voorwaarden) schriftelijk een abonnement wilde opzeggen. Nergens te vinden op hun website.
Maargoed, terug naar de fietsen...
En het komt ook met behoorlijke regelmaat langs op de schermen in de trein trouwens.
Maargoed, terug naar de fietsen...
Staat in dit geval keurig op de website: https://www.ns.nl/reisinformatie/fiets-in-de-trein.htmlArdan schreef: ↑zo 01 aug 2021, 01:13 Ik vind het als binnenlandse reiziger eigenlijk om te janken. Het staat in de app, bij het kopen van een fietskaartje inderdaad. Maar bij dit soort dingen kijk ik ook altijd even naar moederlief-zonder-smartphone, die in dit geval gelukkig in Arriva-gebied woont. Want verder staat het nergens, en geen omroep of niks.
En het komt ook met behoorlijke regelmaat langs op de schermen in de trein trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Probleem is alleen dat je de op Keolis/Arriva stations hierover geen informatie ziet en je daar ook gewoon een fietskaartje uit de automaat kunt halen op dit moment.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dat je daar een fietskaartje kunt kopen is logisch natuurlijk, dat kan je op hun netwerk immers gewoon gebruiken. De enige geïsoleerde regionale lijn waar je fietskaartjes op nodig hebt is de Valleilijn verder, maar daar staan überhaupt geen kaartautomaten dus perongeluk zo'n ding kopen wordt daar lastig
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Je kan ook bij NS een fietskaartje uit de automaat halen, je krijgt alleen een melding dat je moet reserveren in de app of via de telefoon.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dat is dan wel verbeterd ondertussen, want tijdens de proef met reserveren kon je in de automaat geen fietskaartje kopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Staan er geen kaartautomaten aan de Valleilijn? Hoe moeten reizigers zonder OV-chipkaart (of met te weinig saldo) daar dan een kaartje kopen of hun saldo opladen?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ze staan niet op alle stations zie ik nu: Hoevelaken en Barneveld Zuid hebben geen kaartautomaat (maar alleen een oplaadpaal), de overige stations hebben op de meest recente streetview-beelden (december 2020) nog een NS-automaat. Dus daar zal je wel de melding krijgen waar Suus het over heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Blijkbaar. En ik maar denken dat ieder station in Nederland minstens één kaartautomaat heeft
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Hengelo Gezondheidspark heeft het ook pas sinds Blauwnet zelf automaten heeft geplaatst.
Dat andere vervoerders niks melden over het fiets reserveren is toch niet heel gek als het een NS-regel is?
Dat andere vervoerders niks melden over het fiets reserveren is toch niet heel gek als het een NS-regel is?
- AppleMoose
- Berichten: 6098
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Service naar je klanten? (Geldt andersom voor NS ook natuurlijk.)
En blandning av sött och salt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
ICE 2561 valt uit tussen Mannheim en Karlsruhe, met als gevolg dat deze hele trein zich in een RE mag proppen richting Offenburg. De gangpaden staan ramvol, en ik heb een plaatsje van iemand gekaapt, omdat ik door de omstandigheden niet meer rechtop kon staan.
Heb vaak zat drukte meegemaakt, maar dit is uitzonderlijk. Zometeen maar via Strasbourg naar Zwitserland dan, dat is blijkbaar net zo snel en waarschijnlijk een stuk rustiger.
Heb vaak zat drukte meegemaakt, maar dit is uitzonderlijk. Zometeen maar via Strasbourg naar Zwitserland dan, dat is blijkbaar net zo snel en waarschijnlijk een stuk rustiger.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
In slaap gevallen.
Gelukkig wakker gemaakt door de conducteur in Strasbourg, anders had dit een (nog) lange(re) rit geworde n.
Gelukkig wakker gemaakt door de conducteur in Strasbourg, anders had dit een (nog) lange(re) rit geworde n.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Inmiddels gaat men ervan uit dat op de Eifelstrecke tot December 2022 geen treinen rijden:
https://www.blick-aktuell.de/Berichte/E ... 79853.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Geen idee wat ze op werkdagen met het spoor aan het doen zijn naar Basel, maar ICE106 begint pas in Karlsruhe. Daardoor in ICE72 staanplaatsen vanaf Baden-Baden.
ICE 105 heeft Zwitserland alweer niet gehaald overigens.
ICE 105 heeft Zwitserland alweer niet gehaald overigens.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vandaag zijn met 101 112 en 119 de eerste twee loks van deze serie bij de sloper aangekomen:
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 04,9811814
(de eerste gesloopte 101 was weliswaar 101 092, maar dat was naar de treinramp van Brühl en niet naar reguliere levensduur)
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 04,9811814
(de eerste gesloopte 101 was weliswaar 101 092, maar dat was naar de treinramp van Brühl en niet naar reguliere levensduur)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Zijn die dingen al zo oud dan?
Ze zien er een stuk frisser uit dan het geval wat ervoor hangt.
Ze zien er een stuk frisser uit dan het geval wat ervoor hangt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ze zijn twintig tot vijfentwintig jaar oud en hebben gedurende deze gehele periode in de zware 200 km/uur-dienst gereden wat behoorlijk veeleisend is voor een locomotief. Met de instroom van de IC2, ICE4, ICE 3neo en de ECx-Talgo's zijn de klassieke getrokken treinen over enkele jaren sowieso verleden tijd bij DB Fernverkehr.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
In dat topic lees ik ook dat de locs niet bepaald 'volgens het boekje' onderhouden worden. Het heeft in mijn ogen een hoog Jet Cars-gehalte.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Volgens mij gingen de series zoals 103,110, 140 en 150 van de Bundesbahn wel wat langer mee.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De 103 heeft het ook maar zo'n 25 jaar volgehouden. De serielevering was van 1970–1974, de 101 werden van 1996–1999 één op één als vervanger geleverd (beide series bestonden uit 145 locomotieven). Zoals gezegd, de snelle intercitydienst was altijd al technisch uitdagend voor locomotieven om heel lang vol te houden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Als ik de berichten op DSO zo eens lees hebben de Baureihe 101 het nog niet eens zo gek kort volgehouden, gemiddeld zouden die zo'n 8 miljoen kilometers hebben afgelegd in hun levensduur terwijl dat voor Einheitsloks waaronder bv. de Baureihe 150 zo'n 5-6 miljoen kilometer was.
Vult precies aan bij wat Suus al schrijft. Immers is de bijwerking van snelle IC's rijden dat je loks ook heel snel heel veel kilometers maken (zo'n 2000 km per dag, de oudere Einheitsloks haalden misschien met wat geluk de 800 km op een dag aldus een van de berichten op DSO).
Vult precies aan bij wat Suus al schrijft. Immers is de bijwerking van snelle IC's rijden dat je loks ook heel snel heel veel kilometers maken (zo'n 2000 km per dag, de oudere Einheitsloks haalden misschien met wat geluk de 800 km op een dag aldus een van de berichten op DSO).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik heb precies voor donderdag 12 augustus twee maanden geleden een treinticket gekocht voor Locarno (CH) - Blaak om terug te gaan van een vakantie bij het Lago Maggiore.
Ik zie in de reisplanner dat mijn treinen vooralsnog wel gaan rijden (vertrek 9:45 via Bellinzona, Bazel en Frankfurt) en ben daarom van plan wel te reizen omdat ik vrijdag verplichtingen heb in Nederland.
Destijds was eerste klas spotgoedkoop, dus een zitplaatsreservering heb ik al. Is het echter aannemelijk dat die treinen daadwerkelijk gaan rijden en dat ik niet strand in Duitsland ofzo?
Ik zie in de reisplanner dat mijn treinen vooralsnog wel gaan rijden (vertrek 9:45 via Bellinzona, Bazel en Frankfurt) en ben daarom van plan wel te reizen omdat ik vrijdag verplichtingen heb in Nederland.
Destijds was eerste klas spotgoedkoop, dus een zitplaatsreservering heb ik al. Is het echter aannemelijk dat die treinen daadwerkelijk gaan rijden en dat ik niet strand in Duitsland ofzo?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dan moet je de website van Deutsche Bahn raadplegen vlak voor vertrek. Ik vrees dat je pas morgen duidelijkheid hebt. Dus ja, er is een mogelijkheid dat je reis ergens in Duitsland stopt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Er is voor het Fernverkehr een dienstregeling opgesteld waarbij ongeveer een kwart van de treinen rijdt, de meeste daarvan zijn internationale treinen. Op www.bahn.de/aktuell staat een overzicht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten