Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Dat is wel iets wat ik van mijn kantoorbaan, van jaren geleden, écht niet mis. Aan het einde van mijn dienst parkeer ik mijn bus op de stalling en wat er daarna gebeurd, zal me echt een zorg zijn.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Dat was voor mij een van de belangrijkste redenen om van baan te veranderen: omdat je een telefoon van de zaak hebt wordt je geacht de hele tijd bereikbaar te zijn. Dan liever een paar honderd euro minder en geen gezeik aan mijn kop dan een baan waar ik binnen een paar jaar mezelf zou zijn tegengekomen.
Ik heb vanwege het thuiswerken een telefoon van de zaak, vooral om te voorkomen dat mensen mijn privénummer gaan bellen. Op sommige momenten staat ook de kantoortelefoon doorgeschakeld.
Maar ik heb geen e-mail op de werktekening en de telefoon staat van een half uur voor aanvang van mijn werkdag tot een half uur na afloop van mijn werkdag automatisch op niet storen. En dat weten mijn collega’s ook.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024 schreef: ↑vr 13 aug 2021, 07:28
Dan liever een paar honderd euro minder en geen gezeik aan mijn kop dan een baan waar ik binnen een paar jaar mezelf zou zijn tegengekomen.
Dat is inderdaad de reden dat ik toch buschauffeur geworden ben, iets wat ik eigenlijk altijd al wilde, maar mensen mij altijd afgeraden hebben, want ik zou veel meer kunnen en meer kunnen verdienen. Nu verdien ik wellicht minder, maar kan nog steeds alles doen wat ik wil en heb tenminste plezier in mijn werk, dat vind ik eigenlijk belangrijker dan geld.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Suus schreef: ↑vr 13 aug 2021, 07:37
Ik heb vanwege het thuiswerken een telefoon van de zaak, vooral om te voorkomen dat mensen mijn privénummer gaan bellen. Op sommige momenten staat ook de kantoortelefoon doorgeschakeld.
Maar ik heb geen e-mail op de werktekening en de telefoon staat van een half uur voor aanvang van mijn werkdag tot een half uur na afloop van mijn werkdag automatisch op niet storen. En dat weten mijn collega’s ook.
Je bedoelt dat je de hele werkdag onbereikbaar bent?
Heb zelf ook een mobiele telefoon van de zaak, nog vooral omdat we überhaupt geen vaste telefoons hebben op de locatie waar ik werk.
Maar die staat gewoon standaard uit vanaf het moment dat ik thuis ben totdat ik de deur weer uit ga de volgende dag.
Bevalt prima zo hoor...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Blij toe dat ik een vaste telefoon op m'n bureau heb staan, die NIET doorgeschakeld staat. Ook heb ik geen telefoon van de zaak. Als ik nodig ben, stuurt men maar een e-mail.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Je hebt ook collega's die nooit in de Outlookagenda kijken of je beschikbaar bent, maar je gewoon lukraak gaan bellen of mailen. Aan hen is de digitalisering goeddeels voorbij gegaan.
Ik loop ook met een zakelijk toestel rond, heb niet de minste behoefte mijn privé telefoon in te zetten voor het werk. Gek genoeg belt er eigenlijk niemand buiten de reguliere kantoortijden. Maar af en toe een mail beantwoorden op zondag maak ik me ook schuldig aan.
waldo79 schreef: ↑vr 13 aug 2021, 10:17
Je hebt ook collega's die nooit in de Outlookagenda kijken of je beschikbaar bent, maar je gewoon lukraak gaan bellen of mailen. Aan hen is de digitalisering goeddeels voorbij gegaan.
Die heb ik gelukkig dan weer niet echt, maar voordeel is op m'n werk dan wel weer dat we een app van de telefooncentrale hebben waarin je je status kunt aanpassen in werkelijk elke willekeurige tekst die je wilt. Dat scheelt in elk geval weer wat doorgeschakelde telefoontjes via de receptie.
En collega's die via die app je nummer opzoeken zien die status ook.
Alleen hebben de meesten de relevante collega's ook wel in hun eigen telefoonboek op de telefoon staan, want die app heeft wat rare bijwerkingen in z'n werking...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik ben gewoon bereikbaar op mijn privé telefoon. Met diensten wel fijn omdat je anders steeds twee telefoons bij je moet hebben of één moet doorschakelen. Met diensten is de scheiding tussen werk en privé sowieso al dun. Soms is het lastig maar mijn werk is ook gewoon wel een groot en belangrijk deel van mijn leven en ik ben van mening dat je niet in de zorg moet gaan werken als je er niets voor wil laten.
Klopt, maar ik vind wel dat je niet buiten werktijd gestoord hoeft te worden voor dingen die best kunnen wachten tot je op het werk bent. Ik krijg wel eens appjes om 10 uur 's ochtends over onbelangrijke dingen die echt wel een paar uur kunnen wachten.
Ik ben ook bereikbaar op mijn privé-telefoon. Maar de planning weet wel dat ze me niet 's ochtends moeten bellen
Als het niet dringend is sturen ze wel een appje, ik reageer dan wel zodra ik wakker ben.
Ardan schreef: ↑vr 13 aug 2021, 16:42
Klopt, maar ik vind wel dat je niet buiten werktijd gestoord hoeft te worden voor dingen die best kunnen wachten tot je op het werk bent. Ik krijg wel eens appjes om 10 uur 's ochtends over onbelangrijke dingen die echt wel een paar uur kunnen wachten.
waldo79 schreef: ↑vr 13 aug 2021, 10:17
(..)
Lijkt mij vrij menselijk gedrag eigenlijk.
Als je telkens eerst moet kijken in een agenda of iemand bereikbaar is.. (tijdens werkdagen) dan wordt het wel ingewikkeld, denk ik.