busfanNL schreef: ↑zo 15 aug 2021, 09:59
- De lijnfilm staat inderdaad vaak op de elementen of enkel 81 erop. Echter kunnen wij daar als chauffeurs (volgensmij) niks aan veranderen. Alles wordt door de kapsch volautomatisch geregeld en dat gaat op de 81 niet altijd goed.
- De groep collega's op de stadsdienst is erg gemotiveerd. Vervelend om te lezen dat je een ongeïnteresseerde chauffeur had, de meeste houden wel van een praatje hoor en hebben hart voor hun werk en de passagiers. Hopelijk tref je het volgende keer beter.
Als het goed is kun je in Kapsch ook handmatig de lijnfilm aanpassen, althans dat is mijn ervaring bij Veolia in het verleden. Alleen moet je wel het juiste bestemmingsnummer ontdekken om in te kunnen voeren

.
Wat betreft de chauffeur: ach, één ervaring is geen beeld van het hele systeem. Geloof direct dat er ook (veel) chauffeurs wel geïnteresseerd zijn in hun passagiers. Dat is immers bij de grote bussen ook zo.
@BusfreakRotterdam
De 250 reizigers in Hoek van Holland zijn dat unieke reizigers binnen Hoek van Holland of zijn het reizigers naar bijvoorbeeld 's-Gravenzande? Lijn 35 had immers binnen Hoek van Holland geen logische route voor vervoer binnen het dorp. Ook een buurtbus was overigens gesneuveld in deze opzet, je hebt gewoon te weinig vraag voor vervoer binnen een dorp. Mocht je graag een buurtbus willen opzetten zou ik kiezen voor de verbinding Hoek van Holland - Heenweg Dorp - Naaldwijk Busstation. Omdat de aansluitingen in 's-Gravenzande ook niet ideaal zijn op verschillende momenten zou zo'n verbinding nog kans hebben. Je kunt daarmee en het vervoer binnen Hoek van Holland bieden (met een logische heen-weer route), Heenweg Dorp krijgt eindelijk weer een bus en verbinding tussen twee knooppunten in het OV.
Je bent erg negatief over de Hopperprojecten terwijl er voor de reiziger ook voordelen aan zitten. Meestal kan er in hogere frequentie worden gereisd dan in de oude situatie, geen onnodige voertuigen op de weg (overlast omwonenden) en zijn er meer bestemmingen rechtstreeks bereikbaar (als de chauffeurs ten minste de weg weten

). Natuurlijk is er het nadeel van reserveren vooraf (15 of 30 minuten is heel redelijk in vergelijking met bijvoorbeeld een belbus (vaak een uur) of Regiotaxi (één of twee uur vooraf)) en moeten reizigers het systeem leren vinden. Echter als het systeem met bijvoorbeeld vier busjes gereden kan worden (en op rustige momenten misschien zelfs met twee) in plaats van zes bij een vaste dienstregeling is er dus een besparing mogelijk met uitbreiding van de mogelijkheden.
Overigens zit daar gelijk het gevaar van zo'n systeem: het mag geen groot succes worden want dan gaat het ten onder aan dat succes. Ik vermoed dat er bij AML Flex zoiets heeft gespeeld: een vaste dienstregeling van 1x per uur is goedkoper dan voldoende auto's klaar hebben staan voor 4x per uur op verzoek door "te veel" reserveringen.