Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
jelmerrr

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Hoger onderwijs wordt versoepeld maar middelbaar onderwijs worden de regels strenger?
en-es

Bericht door en-es »

Geen mondkapjes meer in OV vanaf half september? Fijn, kan ik eindelijk weer voor de lol reizen.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

jelmerrr schreef: vr 13 aug 2021, 17:45 Hoger onderwijs wordt versoepeld maar middelbaar onderwijs worden de regels strenger?
Mondkapjes waren ook voor de zomervakantie al verplicht tijdens de leswisseling. Ook in het hoger onderwijs blijft een mondkapje bij verplaatsingen voorlopig verplicht. Maar de opheffing van de mondkapjesplicht in het OV rond 20 september juich ik alleen maar toe. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Als de mondkapjesplicht in het OV vervalt, vervalt die ook in het onderwijs.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

In mijn gebouw zitten de open werk-, vergader-, en lunchplekken niet met een muur afgeschermd van de gang, hoe gaat dat in zijn werk?
Flickr!
IC140

Bericht door IC140 »

Net als in veel landen op een terras? Mondkapje op als je loopt, af als je zit?
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Dus als je 6 uur in 1 ruimte zit maakt het niet uit, net als lopen door een werkplek, maar door een lege gang lopen moet wel met mondkapje op. Ik hoop dan echt dat die logica er snel weer af kan, al ben ik natuurlijk blij genoeg om na 18 maanden weer eens een professor in levende lijve te zien.
Flickr!
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Als je 6 uur in één ruimte bent, kom je vier mensen tegen (binnen 1,5 meter), terwijl je op de gang (in theorie) honderden mensen tegen kunt komen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
PHS

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
ICE11

Bericht door ICE11 »

Af en toe wordt men op de parking van de supermarkt door handelslui aangesproken die allerlei verkopen, bij voorbeeld een reparatie van de voorruit, telefooncontracten, stofzuigers...... gisteren werd in plaats daarvan iedereen gevraagd of men al een prikafspraak had en indien niet "onze prikbus staat om de hoek"....

Terwijl stijgen de cijfers in Ijsland weer. De regering zegt inmiddels dat het een fout was, dat gevaccineerden niet meer hoefden te testen, bij voorbeeld aan de grens. Ik heb een duister vermoeden wat de toekomstige tijd in de rest van Europa betreft....

https://www.focus.de/gesundheit/steigen ... 78750.html
Laatst gewijzigd door ICE11 op zo 15 aug 2021, 20:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Bericht door Post »

Kijk vooruitgang, het komt nog wel een keer goed met de wereld *O*
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Als iemand me op een parkeerplaats een spuit aanbiedt heb ik toch wel wat argwaan denk ik. :Y
Dennenboom

Bericht door Dennenboom »

Overigens telde IJsland de afgelopen week geen enkele corona dode. De vraag is hoe je met besmettingscijfers omgaat als de gevolgen van de besmettingen mede door de vaccinaties minder erg worden. In Duitsland staat de Siebentageinzidenz dan ook ter discussie.
ICE11

Bericht door ICE11 »

Maar meer als een discussie is er niet. Want de maatregelen die men afgelopen week besloten had zijn nog steeds afhankelijk van de incidentie en van niets anders... :roll:
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Chrysa schreef:Als iemand me op een parkeerplaats een spuit aanbiedt heb ik toch wel wat argwaan denk ik. :Y
Hebben ze bij mij bijna twee maanden lang op de markt gedaan. Heeft effect gehad bij de senioren en de jongeren, het is de middengroep 45-59 jarigen die erg achterblijft in de statistieken.

In dat artikel over IJsland lees ik wel dat ze vrezen voor overbelasting van het ziekenhuis, maar hoe is die verhouding. En verschilt dat dan nog per vaccin, ze hinten dat Jansen toch minder effectief is dan de mRNA-vaccins?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Elk vaccin heeft weer zijn eigen basis. Pfizer en Moderna lijken door hun mRNA-basis nog het meest op elkaar, terwijl AZ en Janssen zijn gestoeld op de bestaande techniek met het gebruik van dood of verzwakt virus. AstraZeneca en Janssen hebben allebei wel een behoorlijke effectiviteit tegen ernstige klachten, maar milde klachten en besmettingen überhaupt voorkomen zijn ze minder goed in dan Pfizer en Moderna.

Probleem is alleen dat veel landen hun beleid baseren op modellen, maar met die modellen kan je over het algemeen geen rekening houden met omstandigheden als een nagenoeg volledig ingeënte risicogroep, waardoor het percentage dat ernstig ziek wordt niet meer klopt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
trolly

Bericht door trolly »

Dat laatste lijkt me een al te grote generalisatie. Behalve dat "veel landen" niet allemaal dezelfde modellen gebruiken, zijn die modellen ergens op gebaseerd, namelijk de voorhanden kennis over het virus. Die kennis neemt uiteraard toe, en daarmee de daarop gebaseerde modellen. Uiteraard gebeurt dat niet van de ene op de andere dag, dus er zit meer vertraging in dan je graag zou willen, maar de modellenmakers zijn zich absoluut bewust van het feit dat hun model niet meer den een benadering van de werkelijkheid is. Dat neemt niet weg dat zo'n benadering wel zo'n beetje het enige wetenschappelijke alternatief voor koffiedikkijken is, ondanks dat het zeker niet altijd raak is.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
ICE11

Bericht door ICE11 »

ArrivaBas schreef: zo 15 aug 2021, 21:22 Elk vaccin heeft weer zijn eigen basis. Pfizer en Moderna lijken door hun mRNA-basis nog het meest op elkaar, terwijl AZ en Janssen zijn gestoeld op de bestaande techniek met het gebruik van dood of verzwakt virus.
Dat is helaas onjuist. Zowel bij Pfizer en Moderna als ook bij Astra en Janssen worden delen van de coronavirus-RNA de menselijke cellen binnengesluisd waardoor de cellen beginnen het spike-protein van het coronavirus te produceren waarop dan het imuunysteem reageert. Bij Pfizer en Moderna gebeurt dit met behulp van de mRNA-techniek, bij Astra en Janssen door het gebruik van een gewoonlijk bij apen voorkomende virus als transportmiddel. Vaccines welke een dood of verzwakt virus gebruiken, bij voorbeeld van Novovax of Sanofi, zijn nog niet voor gebruik toegelaten, dat wordt voor de herfst verwacht.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Mogelijk heb je voor AstraZeneca en Janssen gelijk, maar bij Pfizer en Moderna wordt alleen het RNA van het spike-eiwit het lichaam "binnengesluisd".
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
VIRM

Bericht door VIRM »

en-es schreef: vr 13 aug 2021, 18:58 Geen mondkapjes meer in OV vanaf half september? Fijn, kan ik eindelijk weer voor de lol reizen.
Je kunt nu toch ook al voor de lol reizen?
Beul van de blindegeleidelijn
en-es

Bericht door en-es »

Zolang de mondkapjes-verplichting nog van kracht is gebruik ik OV alleen als het noodzakelijk is.
waldo79

Bericht door waldo79 »

Over dat mondkapje kan ik me nog wel heenzetten. Als ik wat dorstig raak neem ik wel een slokje te drinken.
isadora

Bericht door isadora »

Ik heb afgelopen donderdag voor het eerst weer een "lange" treinreis gemaakt, Hilversum-Heerenveen v.v.
De conducteur, alsmede beveiligingspersoneel groetten me allen vriendelijk, zonder een enkele opmerking over het ontbreken van het kapje.
En datzelfde gold voor alle chauffeurs op de vier bussen die ik heb gebruikt.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
VIRM

Bericht door VIRM »

Jij hebt een goede reden om geen mondkapje op te doen, maar het is wel kenmerkend in Nederland hoe er wordt gehandhaafd op Coronamaatregelen: we modderen wat aan.
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie