Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
waldo79

Re: Coronavirus

Bericht door waldo79 »

Misschien omdat het geloof in het effect van maatregelen is weggeëbt. Ik draag zo'n kapje alleen omdat er een verplichting geldt, niet omdat ik nog geloof dat het medisch enig toegevoegde waarde heeft :idea:
ICE11

Bericht door ICE11 »

Tenminste wat het gebruik van FFP2-maskers betreft heeft zelfs de voorzitter van het RKI onlangs bekend dat deze vanwege de meestal foute handhaving voor de meerderheid van de mensen niet beter werken dan gewone mondkapjes.
dennistd

Bericht door dennistd »

Tja, ala er niet gehandhaafd wordt heeft een lagere maximumsnelheid voor de meerderheid ook geen nut... Zo lust ik er nog wel eentje :roll:
trolly

Bericht door trolly »

Ik gok dat er een klein taalprobleempje is, en dat ICE11 waar hij "handhaving" schrijft gebruik bedoelt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Of wellicht hantering, dat lijkt er nog iets meer op. :)
ICE11

Bericht door ICE11 »

:oops: Ok, dan "hantering". Wij zeggen daarvoor "Handhabung".
isadora

Bericht door isadora »

Verwendung?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Alargule

Bericht door Alargule »

Verwending.

*O*
dennistd

Bericht door dennistd »

Ah zo. Meestal zie ik ze wel, maar hier had ik niet met een foute vertaling gerekend (A)
Frank
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Frank »

waldo79 schreef: ma 16 aug 2021, 12:22 Misschien omdat het geloof in het effect van maatregelen is weggeëbt. Ik draag zo'n kapje alleen omdat er een verplichting geldt, niet omdat ik nog geloof dat het medisch enig toegevoegde waarde heeft :idea:
Neusmondmaskers werken wel degelijk:
https://www.theguardian.com/world/2021/ ... d-debunked

Moet je ze wel goed hanteren, maar dat spreekt voor zich ;) .
trolly

Bericht door trolly »

Als ik het artikel goed interpreteer, is er een aardige overdrachtreductie van -20% over de hele populatie gemaskerden — ik gok dat dat het verschil is tussen wel of geen mondkapjesplicht. Als dat klopt, dan wordt dat cijfer bereikt ondanks de bekende knoeiers en mondkapjeshufters (en uiteraard de hordes die die dingen absoluut niet kunnen dragen om medische redenen).

________________________________________________________________________________________________
ICE11

Bericht door ICE11 »

Dennenboom schreef: zo 15 aug 2021, 20:24 In Duitsland staat de Siebentageinzidenz dan ook ter discussie.
En er was net in het 8-uurjournaal van de "Tagesschau" de melding, dat in Baden-Württemberg niet langer maatregelen afhankelijk van de incidentie zullen zijn. In plaats daarvan komt een uitgebreid beleid van "3G", dus gevaccineerd, genezen of getest, voor sommige dingen (bij voorbeeld clubs) is zelfs een (zelf te betalen) PCR-test nodig. Ook zijn eer geen beperkingen meer van de aantal bezoekers.

https://www.tagesschau.de/inland/gesell ... a-101.html
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Corona lijkt voorbij: Nu.nl is vanavond gestopt met de liveblog over het coronavirus die al sinds februari 2020 liep. :o
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
trolly

Bericht door trolly »

Als het fris wordt doe ik wel eens een jas aan, zelfs als ik 'm eerder uitgedaan heb. Is dat nou jojobeleid of voortschrijdend inzicht?

Aking

Bericht door Aking »

Dat is gewoon lafjes, ben je nou hodverredomme kaaskop of wat? -0-

Korte broek in de winter jong! :Y
Alargule

Bericht door Alargule »

trolly schreef: di 17 aug 2021, 19:16 Als het fris wordt doe ik wel eens een jas aan, zelfs als ik 'm eerder uitgedaan heb. Is dat nou jojobeleid of voortschrijdend inzicht?
Voor degenen die echt niet tegen jojoën kunnen is er zelfs de tussenjas *O*
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Oeh, die heb ik nu aan. Al noem ik het een zomerjas. En een mondkapje op, om het toch nog ontopik te houden. Fris in de trein.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
trolly

Bericht door trolly »

Aking schreef: di 17 aug 2021, 19:29 Dat is gewoon lafjes, ben je nou hodverredomme kaaskop of wat? -0-

Korte broek in de winter jong! :Y
:N

Nooit een korte broek. Al vallen de mussen van het dak, mij ga je er niet in gezien hebben.

Aking

Bericht door Aking »

Nou vooruit, speciaal voor jou mag een kort rokje ook :Y *O*
PHS

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
diederickx

Bericht door diederickx »

Nederlanders zijn niet zo dom om meteen na een willekeurige prik te gaan topsporten. Belgen denken natuurlijk dat het den drog is.
Bemined

Bericht door Bemined »

"Niet meteen" of "minimaal een week" zijn bij mij wel totaal verschillende begrippen.
ICE11

Bericht door ICE11 »

Ook als bij de bondsregering sprake was van 23. augustus, zijn de nieuwe "3G"-regels (gevacineerd/genezen/getest) in NRW al vanaf vrijdag van toepassing. En een PCR-test is dan niet alleen voor disco`s en clubs nodig, maar ook voor privéfeesten zoals bij voorbeeld bruiloften. Ondanks eerdere aankondigingen door de dames en heren politici is nog steeds de incidentie (en niets anders) maatgevend of de regels van toepassing zijn of niet. Ligt deze voor het hele land boven de 35 gelden de regels automatisch voor alle gemeenten, ligt het hele land onder de 35 zijn ze alleen voor gemeenten geldig welke boven de 35 zijn.

https://rp-online.de/nrw/landespolitik/ ... d-62228743
PHS schreef: wo 18 aug 2021, 09:11 In België adviseren artsen nu om minimaal een week na de coronavaccinatie rustig aan te doen vanwege het risico op een hartontsteking. Vreemd dat dit advies niet in Nederland wordt gegeven.
Deze advies heb ik tot nu toe door mijn huisarts bij iedere prik ontvangen, zelfs bij ongevaarlijke vaccinaties zoals tetanus.
Stefan

Bericht door Stefan »

Toch ben ik benieuwd wat er dan gebeurd als je toch positief getest bent en gevaccineerd bent.. Je voldoet immers aan 1 van de 3 G's :mrgreen: _O-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie