Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Zelf had ik gedacht dat die hybride Citaro's die vroeger in Emmen reden naar Dordrecht zouden verhuizen. Die zijn toch veel nieuwer dan de Amba's uit Utrecht? Waarom hadden ze niet daarvoor gekozen?
-
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Omdat die hybride Citaro's testbussen van Mercedes waren
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
We zijn nu ruim 2,5 jaar in deze concessie. Deze bussen werden pas na enige maanden geleverd maar zijn nu nog steeds grotendeels niet inzetbaar. Dat komt er toch een moment dat je als vervoerder besluit om ze terug te sturen naar de fabriek en elders bussen te bestellen? Nu lopen de boetes vanaf de opdrachtgever ook maar op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ze hebben een groot deel van de tijd gewoon gereden, pas nadat ze eind vorig jaar voor een definitieve oplossing naar Ebusco gestuurd zijn wordt een deel door Amba's vervangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- The Greyhound
- Berichten: 814
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De provincie houdt zich rustig zo lijkt het. Na 2 1/2 jaar zou het bij de boetes inmiddels over enorme bedragen moeten gaan.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Toen de Ebusco 2.2 in Dordrecht in dienst kwam, waren deze 37 bussen (korte tijd zelfs 39) de eerste exemplaren van dit type die in de reguliere dienst verschenen. Elk nieuw model (om het even of het een trein, auto of bus is) heeft wel last van kinderziektes, hoewel ondeugdelijke airco's wel een erg hardnekkig probleem kunnen zijn dat een bus oncomfortabel maakt bij extreem weer. Echter zijn we inmiddels ruim 200 exemplaren in heel Europa verder en zijn er ook bedrijven die zich totaal niet herkennen in de problemen die Qbuzz in DMG met de Ebusco 2.2 heeft. In Duitsland rijden een paar vervoerders met dit kleine series van dit type en in Hongarije en Frankrijk wordt volop getest met de twee demobussen.
Onderweg met de auto en fiets in Dordrecht kom ik inderdaad regelmatig Amba's en Iveco's tegen op de stadsdienst, maar opvallend genoeg heb ik altijd gewoon een Ebusco als ik de stadsbus neem.
Onderweg met de auto en fiets in Dordrecht kom ik inderdaad regelmatig Amba's en Iveco's tegen op de stadsdienst, maar opvallend genoeg heb ik altijd gewoon een Ebusco als ik de stadsbus neem.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Dat andere bedrijven geen last hebben van de problemen is omdat Ebusco maar een andere leverancier van de klimaatinstallatie heeft gekozen, maar behalve rechtszaken voeren over de ondeugdelijke installatie in de bussen in Dordrecht gebeurt er vrij weinig. Qbuzz lijkt ook wat vermoeid te zitten met de zaak en het verder maar te laten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Voor nu wacht Qbuzz rustig de deadline af die Ebusco opgelegd heeft gekregen van de rechter lijkt het(1 november). Maar of Qbuzz een plan heeft voor ná die deadline is alleen maar gissen...
Grt. Stefan
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De uitspraak van het laatste kort geding (6 juli jl.) staat online op Rechtspraak.nl.
Dat Qbuzz het erbij laat zitten, of de boel afwacht is dus niet waar. Het gaat om een behoorlijke vloot bussen met problemen waarvoor de oplossing uiteindelijk bij de fabrikant ligt.
Terugsturen naar de fabriek is precies wat er gebeurd is. Op busposities kun je terugzien dat er exemplaren uit de Dordtse serie zijn die sinds maart (!) niet in dienst zijn geweest. De complete boel in Deurne inleveren, een zwik nieuwe bussen elders bestellen en hopen dat je ooit je centen van Ebusco nog terugziet lijkt me ook een gigantisch risico.
Dat Qbuzz het erbij laat zitten, of de boel afwacht is dus niet waar. Het gaat om een behoorlijke vloot bussen met problemen waarvoor de oplossing uiteindelijk bij de fabrikant ligt.
Terugsturen naar de fabriek is precies wat er gebeurd is. Op busposities kun je terugzien dat er exemplaren uit de Dordtse serie zijn die sinds maart (!) niet in dienst zijn geweest. De complete boel in Deurne inleveren, een zwik nieuwe bussen elders bestellen en hopen dat je ooit je centen van Ebusco nog terugziet lijkt me ook een gigantisch risico.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Nu lijn 387 weer meer gaat rijden vanaf volgende week, ochtendspits elke 10min is de kans er dan ook dat de Integro's terugkomen in dienst?, of zouden er minder Crossways worden ingezet op de andere lijnen zoals 74,80 en dat die dan meerijden op de 387 en dat er dan op de lijnen zoals 74,80 meer Rosero's worden ingezet waar er van mij weten toch genoeg van zijn.
- The Greyhound
- Berichten: 814
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Er rijden ook nog op Snelbuzz Iveco's op de stadsdienst in Dordrecht. Wellicht dat die nog vervangen worden door Utrechtse Ambassadors
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De in U-Link kleuren 4517 staat inmiddels in Alblasserdam.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Zijn de gele nu al op?
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Bij Arriva aan de Bornholmstraat in Groningen stonden dinsdag een paar DMG-groene Ebusco's.nvdw schreef: ↑di 17 aug 2021, 19:57 De uitspraak van het laatste kort geding (6 juli jl.) staat online op Rechtspraak.nl.
Dat Qbuzz het erbij laat zitten, of de boel afwacht is dus niet waar. Het gaat om een behoorlijke vloot bussen met problemen waarvoor de oplossing uiteindelijk bij de fabrikant ligt.
Terugsturen naar de fabriek is precies wat er gebeurd is. Op busposities kun je terugzien dat er exemplaren uit de Dordtse serie zijn die sinds maart (!) niet in dienst zijn geweest. De complete boel in Deurne inleveren, een zwik nieuwe bussen elders bestellen en hopen dat je ooit je centen van Ebusco nog terugziet lijkt me ook een gigantisch risico.
Qbuzz stalt in Groningen dagelijks bussen op het terrein van Arriva.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Wagen 6102 is vandaag terug in dienst in Dordrecht en rijdt op lijn 3/5/7. Deze bus is dus weer teruggekeerd van de fabriek, maar miste achterop wel een deel van de dakbeplating.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
kan zijn dat dit de testwagen is voor de rest van de serie...er zou er minimaal 1 terug komen,die compleet gedaan was en aan de hand van eventuele te kortkomingen,word de rest ook aan gepakt (er zou dagelijks een lijst worden ingevuld worden door chauffeurs met hetgeen wel of niet werkt)
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
ik denk het voorlopig nog niet,staan nog steeds opgelegd op alblasserdam.het zou wel ideaal zijn,daar er gisteravond nog een grote toeloop was op de 387...zo druk,dat Service & Veiligheid moest bij springen om de passagiers te verdelen (wat ik vanmorgen hoorde op de vestiging,dus 50-50 dat het verhaal waar is)StefanRijnhoutjes schreef: ↑wo 25 aug 2021, 23:59 Nu lijn 387 weer meer gaat rijden vanaf volgende week, ochtendspits elke 10min is de kans er dan ook dat de Integro's terugkomen in dienst?,
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De 6114 maakte zojuist in Nuenen een proefrit
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De 6102 en 6108 rijden weer nadat deze bijna 200 dagen niet zijn ingezet. De 6101, 6103 - 6107, 6109 en de 6110 zitten nu rond de 200 dagen zonder inzet.
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik zag op Busposities dat er ook een melding is ontvangen in Schelluinen van Rosero 6604 die sinds eind december nergens meer te bekennen was.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik kwam een foto tegen van een elektrische Tribus/Altas. Dit busje heeft een duidelijk herkenbare Stads-/Streekbuzz interieur. Is het de bedoeling dat deze de diesel Tribussen gaan vervangen?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik zou eerder op vervanging van de problematische elektrische Rosero's gokken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Zou ook kunnen, maar daarvoor had ik meer stoelen verwacht te zien.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Aan de buitenkant staat dat er 13 stoelen en 2 klapstoelen zijn. Iets te veel voor een buurtbus of taxibus, dus ik vermoed ook dat dit voor lijn 10 is.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten