Materieelaanschaf in het buitenland
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu toch even naar de betreffende reactie moest zoeken, maar november 2020 is ook al enkele dagen geleden....
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De Sloveense spoorwegen SZ hebben twee weken geleden hun nieuwe generatie treinen in de reguliere dienst opgenomen. Stadler levert treinstellen van de types KISS (serie 313, 10 stellen), FLIRT4 (serie 510, 21 elektrische treinstellen) en FLIRT3 (serie 610, 21 dieseltreinstellen).
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Volgens DSO zal er geen dubbeltractie van de nieuwe DB-treinstellen serie 408 (ICE3neo) met hun voorgangers serie 407 mogelijk zijn, ondanks allebei Velaro zijn.
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 02,9794392
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 02,9794392
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
https://bahnblogstelle.net/2021/08/19/e ... ad-bayern/ICE11 schreef: ↑wo 05 mei 2021, 09:45 Omdat GoAhead de vanaf aanstaande December in het Allgäu rijdende Flirt-treinstellen niet door Stadler laat onderhouden maar de opdracht aan een bij een Russische holding horende bedrijf uitbesteed heeft vreest Stadler nu voor industriele spionage:
https://www.welt.de/wirtschaft/article2 ... irmen.html
Stadler gaat gewoon op tijd de 22 4-delige Flirts leveren. Als het goed is moet al in oktober alle 22 4-delige Flirts geleverd zijn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Er stonden inderdaad een paar FLIRT4 stellen op het opstelterrein van Ljubljana toen ik daar een week geleden was.ArrivaBas schreef: ↑ma 19 jul 2021, 21:52 De Sloveense spoorwegen SZ hebben twee weken geleden hun nieuwe generatie treinen in de reguliere dienst opgenomen. Stadler levert treinstellen van de types KISS (serie 313, 10 stellen), FLIRT4 (serie 510, 21 elektrische treinstellen) en FLIRT3 (serie 610, 21 dieseltreinstellen).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ik zit net een beetje op facebook rond te neuzen en zie net dit voorbij komen....
Die zou dus een render zijn van de ECx die nu als ICE L door het leven zal gaan. Daar is dus ook het een en ander aangepast.
Die zou dus een render zijn van de ECx die nu als ICE L door het leven zal gaan. Daar is dus ook het een en ander aangepast.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Beter, maar minder opvllend tussen het andere moderne spul.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Dit ziet er heel veel beter uit. Ik ben benieuwd of er nog meer aanpassingen gedaan zijn.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Het ziet er meteen een stuk stoerder uit.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Op de originele renders stonden dezelfde stoelen als in de ICE4. Maar de stoelen in de ICE4 zijn/worden vervangen en aannemelijk dus ook de stoelen in de Talgo-stammen.Lange_Dre schreef:Dit ziet er heel veel beter uit. Ik ben benieuwd of er nog meer aanpassingen gedaan zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Stoelen zijn hetzelfde geleven in de ICE 4, alleen zijn er kleine aanpassingen aangedaan. De aangepaste stoelen zijn herkenbaar aan het leer op de armleuningen in plaats van dat soort dunne schuim wat er eerst op zat.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De motorrijtuigen van de M7 zijn sinds gisteren toegelaten voor inzet in de reizigersdienst en worden inmiddels ook al ingezet. De levering van de M7 is ernstig vertraagd, maar zodra deze op stoom komt staat er bij de NMBS niets meer in de weg om de uitstroom van de HLE 21, Klassieke motorstellen en de M4-rijtuigen op te starten. En ook de HLE 27 zit nu op de schopstoel.
Bron: https://railcolornews.com/2021/08/24/be ... ar-update/
Bron: https://railcolornews.com/2021/08/24/be ... ar-update/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Rondom Frankfurt gaan eind 2022 waterstoftreinen rijden. https://www.fnp.de/frankfurt/in-frankfu ... 1630406062
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De eerste ICEneo serie 408 draait zijn rondes in testcenter Wildenrath:
https://railcolornews.com/2021/09/01/de ... -on-track/
https://railcolornews.com/2021/09/01/de ... -on-track/
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Keolis Deutschland heeft Talbot in Aachen opdracht gegeven voor de revisie van de Flirt1-vloot.
Het eerste stel is 9 september de hal weer uitgerold en overgedragen aan Keolis.
Hier meer info over het hoe en wat.
Het eerste stel is 9 september de hal weer uitgerold en overgedragen aan Keolis.
Hier meer info over het hoe en wat.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ik lees nergens dat ze opnieuw geschilderd worden? Het stel op de foto is ook nog in de oude huisstijl, al weet ik niet of die foto gerelateerd is aan het project.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Volgens mij zouden hooguit de TWN Flirts (die nu nog in de Westfalenbahn kleurtjes rijden) een nieuwe kleurtje krijgen, maar heb er nog niet weer wat over gehoord.
Wel zijn inmiddels alle "bald im neuen look" stickers verdwenen
Wel zijn inmiddels alle "bald im neuen look" stickers verdwenen
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Nou ja, zonder die stickers is na met die stickers dan toch een nieuwe look?
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Nog meer materieelnieuws bij eurobahn.
Op de RE3 rijdt nu een compositie van Centralbahn wegens materieeltekort. Per 20 september wordt alles weer zelf gereden, men heeft dan de beschikking over Flirt3XL van de VRR. Deze zullen alleen op de RE3 vanuit Dortmund gaan rijden.
Op de RE3 rijdt nu een compositie van Centralbahn wegens materieeltekort. Per 20 september wordt alles weer zelf gereden, men heeft dan de beschikking over Flirt3XL van de VRR. Deze zullen alleen op de RE3 vanuit Dortmund gaan rijden.
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Waar bestaat die compositie van de Centralbahn uit? Een loc Br 110 met rijtuigen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Je zit er niet ver naast: het is een Br 111 met dubbeldeksrijtuigen.
https://www.lok-report.de/news/deutschl ... n-re3.html
https://www.lok-report.de/news/deutschl ... n-re3.html
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Volgens mij heeft die centralbahn al een hele tijd gereden, want als ik mij niet vergis is dit al sinds juni/juli het gevalmarvinkok schreef: ↑wo 15 sep 2021, 05:45 Nog meer materieelnieuws bij eurobahn.
Op de RE3 rijdt nu een compositie van Centralbahn wegens materieeltekort. Per 20 september wordt alles weer zelf gereden, men heeft dan de beschikking over Flirt3XL van de VRR. Deze zullen alleen op de RE3 vanuit Dortmund gaan rijden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Volgens de Baustelleninformation op mijn tablet vanmorgen is het nog tot 20-9 Centralbahn en dan de Flirts...
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
En inmiddels is het eerste stel in de BOB-kleuren gespoten: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 02,9848420ICE11 schreef: ↑ma 03 mei 2021, 19:10 De Bodensee-Oberschwaben-Bahn (BOB) koopt acht treinstellen serie 426 uit het Saarland van DB Regio. Na een opknapbeurt gaan de stellen vanaf december tussen Friedrichshafen en Aulendorf in dienst: https://www.bob-fn.de/de/presse/infos/425.php
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten