OVer Missers in de Reisinformatie
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Sowieso knap om de HSL en de lijn Lage Zwaluwe - Roosendaal tegelijk te stremmen met één trein.
Tegelijk met Lage Zwaluwe-Breda zou nog kunnen als hij precies op de overloop gestrand is.
Tegelijk met Lage Zwaluwe-Breda zou nog kunnen als hij precies op de overloop gestrand is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ja, een zeer grote ergernis van mij omdat NS er zo geheimzinnig over doet en ook na meermaals vragen niet wil toegeven dat het de reden is, maar als de HSL tussen Rotterdam en Breda gestremd is, worden de sprinter van Dordrecht naar Roosendaal van :22 en de sprinter van Roosendaal naar Dordrecht van :08 opgeheven. Ik begrijp dat de 5900 niet de drukste treinserie van het land is, maar het zou wel wat klantvriendelijker kunnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Als je dat aan de mensen van de klantenservice vraagt denk ik niet dat het aan geheimzinnigheid ligt, maar meer aan het missen van dat specifieke stukje lokale kennis.
Dat soort vragen zijn gewoon te ingewikkeld voor een gemiddelde klantenservice.
Dat soort vragen zijn gewoon te ingewikkeld voor een gemiddelde klantenservice.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Het is de 9300 die wordt omgeleid (de 9200 wordt gewoon opgeheven).
Gisteren zag ik op het Argos-bord van Deventer dat er werkzaamheden waren tussen Apeldoorn-Zutphen/Deventer-Ame. Weet iemand waar ik die laatste kan vinden? En in het omroepbericht (ook gisteren) over de staking in Duitsland was heel duidelijk te horen dat Aachen Hauptbahnhof later (of eerder) is opgenomen: die is duidelijk anders geïntoneerd.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ik denk dat het gewoon slecht uitgelijnd is. De trajecten op twee regels zetten had gekund (en het opgelost).
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Zojuist in Utrecht in de intercity naar Leiden gestapt, die met sprintermateriaal rijdt.
De trein lijkt niet te begrijpen dat NS sprintermateriaal in een intercity zou inzetten, want de schermen in de trein geven aan dat het de sprinter naar Leiden zou zijn.....
De trein lijkt niet te begrijpen dat NS sprintermateriaal in een intercity zou inzetten, want de schermen in de trein geven aan dat het de sprinter naar Leiden zou zijn.....
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
De 8800 is toch ook meer een Sprinter dan een IC.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat mag dan zijn, maar het is toch niet teveel gevraagd om wat transparanter te communiceren over wat de gevolgen van een stremming zijn?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Wat bedoel je daarmee? In het storingsoverzicht staat namelijk gewoon dat er minder sprinters rijden op het betreffende traject: https://www.rijdendetreinen.nl/storinge ... roosendaal
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
^^^ maar dat komt (direct) niet door die gestrande trein maar door de noodzaak om capaciteit voor de Thalys vrij te maken op het spoordeel dat de opgeheven Sprinter rijdt. Maar, zo'n Thalys rijdt toch niet om het kwartier??
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Maar er mag wel meer een relatie gelegd worden met de werkelijke reden van het schrappen van treinen.Jultar schreef: ↑vr 27 aug 2021, 13:44 Wat bedoel je daarmee? In het storingsoverzicht staat namelijk gewoon dat er minder sprinters rijden op het betreffende traject: https://www.rijdendetreinen.nl/storinge ... roosendaal
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Mensen accepteren dingen nu eenmaal sneller als ze ook de reden kennen. Je kunt het dan nog steeds oneens zijn met de beslissing, maar dan weet je tenminste waarom dingen gaan zoals ze gaan. Bovendien helpt het je om toekomstige maatregelen te voorspellen en kun je je dus wat meer "in control" voelen dan wanneer je alle details van de berichtgeving maar af moet wachten, ook al kun je helemaal niets aan het eindresultaat veranderen. Voor sommige mensen zal het helemaal niets uitmaken, maar ik vind het persoonlijk prettiger wanneer ik de details ken en vind een bedrijf dat me de details geeft daardoor ook sympathieker.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
De gestrande trein is toch de daadwerkelijke aanleiding? De enige andere mogelijkheid als reden is 'door een verstoring elders', maar dan krijg je weer het gezeur over wat die verstoring dan is.waldo79 schreef:Maar er mag wel meer een relatie gelegd worden met de werkelijke reden van het schrappen van treinen.Jultar schreef: ↑vr 27 aug 2021, 13:44 Wat bedoel je daarmee? In het storingsoverzicht staat namelijk gewoon dat er minder sprinters rijden op het betreffende traject: https://www.rijdendetreinen.nl/storinge ... roosendaal
Meer informatie is voor de treinliefhebbers misschien interessant, maar voor de overgrote meerderheid is het volstrekt irrelevant.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat is natuurlijk wel binnen de bestaande hokjes denken, in theorie kan NS prima 'door een defecte trein elders' communiceren.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat waag ik dus te betwijfelen. Er is niet voor niets beleid voor gemaakt om bij een onverwachte stilstand, bijvoorbeeld voor een rood sein, binnen een x aantal minuten om te roepen wat er aan de hand is. Omdat reizigers niet denken "oh, we staan stil, we zullen ooit wel weer rijden", maar "we staan stil, waarom staan we stil". En hier denken ze niet "oh, mijn trein rijdt niet", maar "waarom rijdt die $#@-trein niet". Het resultaat verandert niet, maar als je de reizigers meer informatie geeft winden ze zich hopelijk minder op, en daar is iedereen bij gebaat.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
In Dordrecht werd net een storingsbericht omgeroepen over een defecte bovenleiding tussen Kruiningen-Yerseke en Goes tot 19:45. Het storingsbericht eindigde met “vanavond waarschijnlijk minder treinen”. Wat is dat voor mededeling?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Het gaat daar vooral om het feit dat er iets is omgeroepen, niet wat de exacte reden is. Sterker nog, de instructie is dan ook om om te roepen, ook als er geen informatie is. Het gaat erom dat de reiziger weet dat er iets aan de hand is en dat men ermee bezig is.umbusko schreef:Dat waag ik dus te betwijfelen. Er is niet voor niets beleid voor gemaakt om bij een onverwachte stilstand, bijvoorbeeld voor een rood sein, binnen een x aantal minuten om te roepen wat er aan de hand is. Omdat reizigers niet denken "oh, we staan stil, we zullen ooit wel weer rijden", maar "we staan stil, waarom staan we stil". En hier denken ze niet "oh, mijn trein rijdt niet", maar "waarom rijdt die $#@-trein niet". Het resultaat verandert niet, maar als je de reizigers meer informatie geeft winden ze zich hopelijk minder op, en daar is iedereen bij gebaat.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Hahaha, taxibusjes? Wat?! Een traject verbussen met TAXIbusjes??
🍉
-
- Berichten: 1645
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Update 20:58
Oorzaak * Defecte bovenleiding
Gevolg * Tussen Roosendaal en Vlissingen rijden er minder Intercity's door een defecte bovenleiding.
Extra reistijd * +30 minuten
Verwachte duur * Dit duurt tenminste tot zaterdag 28 augustus 01:30 uur.
Volg het storingsverloop * Dienstregeling is aangepast * We rijden volgens een aangepaste dienstregeling totdat de storing is verholpen.
Advies * Vrijdag 27 augustus 10:55 uur t/m zaterdag 28 augustus 1:30 uur * Van Roosendaal naar Goes reist u via Arnemuiden. Van Goes naar Vlissingen reist u via Kapelle Biezelinge..
Dat maakt het niet heel veel duidelijker.
Ik snap dat het een tikje complex is door combinatie van geplande werkzaamheden en draadbreuk. Maar helder formuleren kan een ieder leren.
Oorzaak * Defecte bovenleiding
Gevolg * Tussen Roosendaal en Vlissingen rijden er minder Intercity's door een defecte bovenleiding.
Extra reistijd * +30 minuten
Verwachte duur * Dit duurt tenminste tot zaterdag 28 augustus 01:30 uur.
Volg het storingsverloop * Dienstregeling is aangepast * We rijden volgens een aangepaste dienstregeling totdat de storing is verholpen.
Advies * Vrijdag 27 augustus 10:55 uur t/m zaterdag 28 augustus 1:30 uur * Van Roosendaal naar Goes reist u via Arnemuiden. Van Goes naar Vlissingen reist u via Kapelle Biezelinge..
Dat maakt het niet heel veel duidelijker.
Ik snap dat het een tikje complex is door combinatie van geplande werkzaamheden en draadbreuk. Maar helder formuleren kan een ieder leren.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Vrij simpel, Goes wordt niet aangedaan in de richting van Vlissingen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Prachtig. Rijdendetreinen.nl komt niet verder bij het advies dan "Goes".
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Hoezo? Het advies goes toch prima?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten