Dienstregeling 2022
Re: Dienstregeling 2022
De s3200 rijdt voor nu alleen nog doordeweeks.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2022
Ligt aan welke ETMET-lijn. Amsterdam - Eindhoven rijdt op zaterdag wel elke 10 minuten, maar ETMET-ROSA (Rotterdam - Schiphol - Arnhem) niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2022
Ja nu, maar dit is het topic voor volgend jaar.
Oh heet dat ETMET-ROSA. Jammer dat het niet in het weekend van kracht is, was leuk geweest voor de Kilometerkampioen.
🍉
Re: Dienstregeling 2022
Laat ik het zo dan zeggen:
De s3200 is voor nu alleen doordeweeks ingelegd in 2022, ofwel... er zijn wel plannen dit uit te breiden naar het weekend, maar nog niet per dienstregeling 2022.
De s3200 is voor nu alleen doordeweeks ingelegd in 2022, ofwel... er zijn wel plannen dit uit te breiden naar het weekend, maar nog niet per dienstregeling 2022.
Re: Dienstregeling 2022
Er gaan niet eens in het weekend een kwartierdienst met de sprinters gereden worden tussen Dordrecht en Den Haag Centraal. Dat wordt al jaren node gemist, maar ondertussen op werkdagen wel elke tien minuten rijden tussen Dordrecht en Rotterdam Centraal
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2022
Begrijp ik goed dat de serie 8900 in 2022 tijdens de spitsuren op het traject Leiden Centraal - Houten Castellum en tijdens de daluren op het traject Woerden - Utrecht Centraal rijdt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2022
Correct.
En 's avonds en in het weekend helemaal niet.
En 's avonds en in het weekend helemaal niet.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregeling 2022
Kan te maken hebben dat je voor elke haltering moet betalen aan ProRail.
Re: Dienstregeling 2022
NS schreef in het Besluit naar aanleiding van de adviesaanvraag het stoppen op tussengelegen stations in de tegenspitsrichting te hebben onderzocht, maar dat daar onvoldoende rijtijd voor beschikbaar is.
Re: Dienstregeling 2022
Een stop op Utvr zou wel moeten lukken, en daarmee kan je de daar gevestigde scholen/universiteitsgebouwen bedienen.
Re: Dienstregeling 2022
Met een stop van 2 minuten per richting, zou je een keertijd van 9 minuten behouden als men in beide richtingen tussen Ut en Htnc.
De aankomst uit Leiden is om :26/:56, het vertrek is om :04/:34 richting Leiden.
Ut :28/:58
Utvr :00/:30
Utln :03/:33
Htn :07/:37
Htnc :10/:40
Htnc :19/:49
Htn :22/:52
Utln :26/:56
Utvr :29/:59
Ut :02/:32
De aankomst uit Leiden is om :26/:56, het vertrek is om :04/:34 richting Leiden.
Ut :28/:58
Utvr :00/:30
Utln :03/:33
Htn :07/:37
Htnc :10/:40
Htnc :19/:49
Htn :22/:52
Utln :26/:56
Utvr :29/:59
Ut :02/:32
Re: Dienstregeling 2022
Een stop van 2 minuten is te weinig om een stel bij te plaatsen/af te trappen, dat zou je dan dus voor en na de spits moeten doen (en dat kost bakkilometers). Je wil daarvoor 3 minuten hebben. In de tegenspitsrichting Lunetten overslaan zou dan misschien nog een optie zijn om de haltering in Utrecht op 3 minuten te krijgen.
Re: Dienstregeling 2022
Denk ook niet dat er in de 8900 genoodzaakt is om überhaupt met dubbele stellen te gaan rijden.
Re: Dienstregeling 2022
De 8900 gaat de stops overnemen van wat nu de 6000 is tussen Woerden en Utrecht, die reizigers moeten wel samen met de reizigers vanuit Leiden erbij passen.
Re: Dienstregeling 2022
Utvr wordt al 8x/uur bediend (excl. tram en bus).
Dan heb ik liever een stop te Utln, waar ook wat onderwijsinstellingen gevestigd zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2022
In Lunetten ken ik alleen een Vavo die relevant zou kunnen zijn voor treinreizigers. En vergis je niet in de drukte naar Vaartsche Rijn qua scholieren/studenten, lijn 208 was er niet voor niets.
Re: Dienstregeling 2022
Die wordt aan de 8800 gekoppeld.
Re: Dienstregeling 2022
Ah, mooi
Re: Dienstregeling 2022
Woerden - Utrecht was altijd een stuk rustiger dan Utrecht - Houten, hier zou een solo zesje nog wel te doen zijn. Maar Alphen - Utrecht is wel een dingetje, hier zat 8 bakken DDZ voor 90% gevuld in de spits. Met SLT inzet zullen er ongetwijfeld reizigers zijn die de tragere sprinter gaan prefereren boven staanplaatsen in de sprintercity. En dan moet je toch gekoppeld gaan rijden denk ik.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Dienstregeling 2022
Kan dat ook met de IC's en goederentreinen op het traject?DDietzen schreef: ↑zo 12 sep 2021, 21:57 Als je die 3 minuten wilt hebben voor aftrappen/bijplaatsen, kan je toch ook prima in 7 ipv 9 minuten keren in Htnc? Dat is immers in de nieuwe dienstregeling de geplande keertijd daar volgens Hafas.
Ut :26-:29 / :56-:59
Htnc :41-:48 / :11-:18
Ut :01-:04 / :31-:34
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten