Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Meltrain schreef: ↑zo 26 sep 2021, 09:13
DDZ 7637 staat nu op spoor 2 te Rotterdam Centraal. Dat is alweer enige tijd geleden dat ik dat materieel gezien heb.
De trein is overigens buiten dienst, dus ik vermoed dat het een testrit is.
Met dat stel worden proefritten gereden voor het verhelpen van de problemen waar DDZ mee kampt.
Tegelijkertijd is de materieelopleiding DDZ voor het rijdend personeel ook weer begonnen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Meltrain schreef: ↑zo 26 sep 2021, 09:13
DDZ 76377637 staat nu op spoor 2 te Rotterdam Centraal. Dat is alweer enige tijd geleden dat ik dat materieel gezien heb.
De trein is overigens buiten dienst, dus ik vermoed dat het een testrit is.
Met dat stel worden proefritten gereden voor het verhelpen van de problemen waar DDZ mee kampt.
Ik had nog op dit forum gekeken of dat inderdaad dat stel was, maar een zoekactie op 7637 leverde geen (bevredigend) resultaat op.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
In Almelo stonden de reizigers op het perron raar te kijken toen de 17922 over het perronloze spoor door reed.
Door een gestoord wissel kon er niet om de gereedstaande SNG van de 7000 heen naar het perron gereden worden. De IC heeft een extra stop in Wdn gemaakt voor de reizigers naar Almelo.
De 146 reed met vertraging ongeveer in het eurobahn pad. Echter was de treindiensleider niet helemaal wakker blijkbaar want de trein werd binnengenomen op spoor 11, lichtelijk onhandig
Gaat lekker vandaag met de treindienstleiding in het oosten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ze hebben 'm vrij vlot weggekregen: slechts 25 minuten extra vertraging heeft 'ie opgelopen. En in de actuele vertrektijden van Hengelo staat hij inderdaad met 11 als vertrekspoor: https://treinposities.nl/ritinfo/20210927/146
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ardan schreef: ↑ma 27 sep 2021, 17:17
Nou ben ik wel benieuwd hoe die daar weer weg kwam, locje aan de andere kant kunnen zetten om hem eruit te trekken?
In het ekte oosten zetten ze de Mikos van dienst aan de andere kant de trein en duwt de loc het hele zooitje weer terug.
Maarja, #NEEderland en #veiligheidsjihad enzo dus zo is het vast niet gegaan
Moest vanmiddag naar Hilversum. Op station Baarn viel ik met mijn neus in de boter: op spoor 1 stonden wat speciale treinen. Een grijze locomotief van Rail Adventure met achteraan een voormalig Rheingold uitzichtrijtuig die lichtgrijs van kleur was. Iets verderop stond een motorwagen mp3000 van de PTT. Het was puur toeval dat ik dit allemaal zag. Voor die paar treinfappers die aanwezig waren waarschijnlijk niet.
Ardan schreef: ↑ma 27 sep 2021, 17:17
Nou ben ik wel benieuwd hoe die daar weer weg kwam, locje aan de andere kant kunnen zetten om hem eruit te trekken?
Gewoon een conducteur aan de andere kant en achteruit tot achter het inrijden en weer door gok ik.
Anders red je dat niet zo snel. Er ligt ook niks bijzonders aan overwegen etc achter de trein, dus dat is ook geen probleem.
2 IC's van Amf naar Apd vallen achter elkaar uit: de 1669 vervalt "wegens de inzet van ander materieel" en de 243 wordt omgeleid langs Zl. De eerstvolgende 1771 heeft maar 3 bakken enkeldeks bij zich. Ik had eigenlijk gemikt op de 243 maar ga nu toch maar even drie kwartier sightseeën in Amersfoort, want ik heb geen zin in een sardienenblik in de 1771. Iemand leuke tips?
Edit: laat het sightseeën maar zitten, want de 1673 houdt het óók al voor gezien. Ik verkies het sardienenblik wel, meer dan een uur vertraging vind ik te gortig.
Vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer een niet-noodzakelijke reis gemaakt. Heen van Baarn naar Santpoort Noord. Ik vertrok om 9.09 uit Baarn richting Amsterdam Centraal. De conductrice controleerde alleen in de 1e klasse en filterde twee jongemannen eruit. Vanuit Santpoort Noord maakte ik een wandeling naar wat ooit station IJmuiden Casembrootstraat was. Het laatste gedeelte over de voormalige spoorlijn. Daarna liep ik naar station Driehuis. Een nietszeggend stationnetje dat midden in een grote verbouwing zit. Terug naar Baarn maakte ik nog een tussenstop in Halfweg-Zwanenburg om de outlet en voormalig suikerfabriek te bekijken. Wat me vooral opviel dat de treinen weer goed bezet zijn maar dat mensen nog steeds huiverig zijn om naast iemand te zitten. Men verkiest het zelfs om op een vol balkon te gaan staan!
Pre-corona waren de balkons soms ook al eerder gevuld dan de zitplaatsen. Naastgelegen stoelen gebruiken voor luie tassen is van alle tijden, is mijn ervaring.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Toch zie ik zelfs in bussen dat rare patroon wat en-es beschrijft. Meermaals gevallen gezien waarin instappers niet naast iemand wilden gaan zitten, maar wel op een kluitje in het gangpad bleven staan
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...