Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Van de drie vragen die je stelt zijn de eerste twee me overigens niet duidelijk. Ik kan op basis van deze foto alleen namelijk niet bepalen waar jij vandaan komt, noch waar jij naartoe gaat.
Kun je verduidelijken wat je hiermee bedoelt? Anders wordt het zo'n situatie waarover ik het hier onlangs eens aan de stok kreeg met een ander, waarop prompt een nieuwe foto werd geplaatst.
Voor mij zijn dit soort vragen een reden om af te haken, ik laat het bij zoeken naar een station, halte of locatie maar vervolgens in reisplanners gaan duiken naar de snelste route of in het forumarchief doorspitten wanneer de betreffende gebruiker daar was en waar deze toen zei naar toe te gaan vallen wat mij betreft niet onder een fotoquiz.
Ik denk dat het antwoord zit in de trein op de achtergrond. Dat er waarschijnlijk maar 1 verbinding is met dat land is. En dan nemen we maar aan dat hij de rit van het begin tot eind mee is gegaan.
Ik stel voor dat Aking de vraag zo aanpast dat er een objectief verifieerbaar antwoord op te geven is (bijv. 'welk station is dit?'), of zijn vragen verduidelijkt.
Het station lijkt wel verdacht veel op Thessaloniki qua architectuur. Het blauwe rijtuig in de achtergrond is inderdaad een Grieks rijtuig.
In Thessaloniki kwam tot de vluchtelingencrisis de Hellas Express vanuit Beograd. Verdere enigszins logische verbindingen aldaar gaan naar Alexandroupolis (verder naar de Turkse en Bulgaarse grens bij Dikaia) en de binnenlandse hoofdlijn naar Athene, maar dat is gezien de deplorabele staat van het Griekse spoornet niet te achterhalen. Ik geloof dat de grensovergang naar Bitola ook is gesneuveld door de vluchtelingencrisis. Daar rijdt de trein slechts tot Florina.
De dichtstbijzijnde bushalte is in het geval van Thessaloniki uiteraard Neos Sidirodromikos Stathmos op het voorplein.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Bratislava Petrzalka, vanuit Wenen (of Kittsee), de dichtstbijzijnde bushalte ligt geloof ik voor het station maar ik ben zelf toen naar Jungmannova gelopen als ik het me goed herinner.
Dit haltebord spotte ik afgelopen zomer op een camping op de Veluwe. Dat bord hoort daar alleen niet thuis.
1. Bij welke halte hoorde het bord wél thuis?
2. Bestaat deze halte nog steeds?
3. Welke lijn(en) stoppen bij de originele halte?
Bonus: Dit haltebord is te spotten langs een Klompenpad. Wat is de naam van dit pad?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022