OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Bus 4038 is actief op de Utrechtse lijn 7, volgens mij hoort dat niet.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Er zijn wel meer afwijkingen in Utrecht momenteel, zo reed vanmorgen een 4000-serie citaro op lijn 73 tijdens mijn ontbijt, en heb ik ook al wat gele Ambassadors gezien op de Dreef.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Op lijn 1 reed ook al een 12m Citaro.
Zijn die Ebusco's ook terug naar de fabriek?
Zijn die Ebusco's ook terug naar de fabriek?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
12m Citaro's rijden vrijwel dagelijks op lijn 1 in Utrecht.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
In de 5900 rijden op dit moment in alle omlopen een ander type Sprinter: FLIRT 2211, SNG 2748 en SGM 2968.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Volgens treinposities rijdt vanaf maandag de 3600 voor ongeveer de helft met SNG-7.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Er is een groot tekort aan Intercity-materieel momenteel, daardoor wordt er geschoven met materieelinzet, waarbij je inderdaad Sprinters tegen kunt komen in Intercity-treinen.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik ben niet helemaal bekend met de regels omtrent martelen, maar dit heeft er wel veel van weg.
Maar even zonder dollen: Kan dat SNG niet beter in kortere intercity's zoals de 1500 (grotendeels), 2600 en 4500 rijden? De 3600 voor de helft met SNG rijden lijkt mij gezien de lange ritduur nou niet echt wenselijk.
Maar even zonder dollen: Kan dat SNG niet beter in kortere intercity's zoals de 1500 (grotendeels), 2600 en 4500 rijden? De 3600 voor de helft met SNG rijden lijkt mij gezien de lange ritduur nou niet echt wenselijk.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Dat is dus precies wat ik eerder vanmiddag ook al tegen meerdere mensen gezegd heb...
2600 en 1500 zitten aan elkaar gekoppeld al zijn de omlopen wel wat ingewikkeld door de IC Berlijn en de enkele uitloper naar Deventer.
2600 en 1500 zitten aan elkaar gekoppeld al zijn de omlopen wel wat ingewikkeld door de IC Berlijn en de enkele uitloper naar Deventer.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik kan me alleen niet aan de indruk onttrekken dat de 3600 de laatste tijd een beetje de boeman van alle treinseries is die de NS rijdt. Het is bij mijn weten de enige treinserie die bij de wijzigingen in september er voornamelijk in capaciteit op is achteruit gegaan (en daarom boven de rest uittorende qua druktemeldingen, maar de pagina Statistieken van volletreinen.nl geeft niet thuis om dat te laten zien). SNG-7 is zelfs een achteruitgang ten opzichte van VIRM-4, en dat terwijl diverse treinen tussen Schiphol, Utrecht en verder (en ook een aantal tussen Amsterdam, Utrecht en verder) met VIRM-12 (2x6 of zelfs 3x4) op maximale capaciteit rijden, terwijl dat gezien het aantal druktemeldingen daar niet strikt nodig lijkt (en zeker niet op basis van mijn eigen waarnemingen aan de randen van de spits). Kan de pijn van het materieeltekort niet wat evenrediger verdeeld worden?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De 3600 is toch altijd al de serie geweest die het meest de gevolgen van materieeltekorten te verduren kreeg? Ik kan me de beelden van 1100'en met Belgische rijtuigen zo voor de geest halen.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op vr 08 okt 2021, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Als ik denk aan het tijdelijk vervangen van IC-materieel door sprintermaterieel, denk ik eerder aan de 1900 en 4500 en wellicht wat late 3900 's tussen Sittard en Heerlen ofzo.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Daar schiet je alleen niet zo veel mee op, 1900 scheelt bijvoorbeeld maar één treinstel. Op de late avond heeft het ook geen zin, dan is er voldoende IC-materieel voorhanden (schrijf ik nu in een ICM in de 8800).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
En daarna zijn de 2000, 2600 en 1500 ook interessant aangezien reizigers daar ook niet heel lang mee onderweg zijn (behalve de met de 1500 en 2000 uitlopers naar Deventer dan)
De 3900 heeft maar weinig zin... Die treinen zijn daar overdag juist wel nodig, waardoor je daar niet makkelijk kan schuiven. Maar ook
De 3900 heeft maar weinig zin... Die treinen zijn daar overdag juist wel nodig, waardoor je daar niet makkelijk kan schuiven. Maar ook
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Waardoor is dat tekort veroorzaakt?
Ik weet dat DDZ al langere tijd buiten dienst staat, maar dat was eerder geen probleem.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Wel in combinatie met de terugkerende reizigers, tegenover juni is het aantal reizigers ten minste met 40% gegroeid.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Zeker in het weekend komen vaker rode Setra's langs op lijn 50.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik heb zelf afgelopen week twee keer een SNG gehad op tripjes van ongeveer 30 minuten. In tegenstelling tot mijn eerste ervaring had ik beide keren geen rugpijn, maar desondanks zou ik toch mijn eigen stoel meenemen als ik dat hele eind van Rossendaal naar Zwolle met een SNG moet doen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Rond 17:25 spotte ik op het Centraal Station in Dordrecht een R-NET Citaro van TCR op lijn 166.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Sprinter 5050 rijdt met een losse SGM3, en door alle reizigers met vertraging. De een kwartier daarna rijdende 5152 rijdt daarentegen dan weer met een combinatie van SGM2+SGM3+SGM3. Die verdeling had beter gekund.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik zie de laatste tijd wel vaker daar de hele dag een SGM2+SGM3+SGM3 rijden en dan inderdaad een andere omloop die solo rijdt. Inderdaad een rare verdeling
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De 3646 werd vandaag uitgevoerd door een SGM. Deze zag ik vertrekken uit Roosendaal.
Zag alleen niet welk stelnummer het was
Zag alleen niet welk stelnummer het was
- AppleMoose
- Berichten: 6053
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten