Kort buitenlands nieuws
Re: Kort buitenlands nieuws
De SNCF gaat het nog maar eens proberen met de low budget-getrokken treinen: vanaf de lente van 2022 start "Ouigo Vitesse Classique" met twee-drie slagen per dag op de lijnen Parijs - Lyon en Parijs - Nantes. De Corail-rijtuigen krijgen een nieuw fris kleurtje, tickets worden verkocht voor 10 tot 30 euro (Franceinfo).
Re: Kort buitenlands nieuws
Project Oslo, wat eerder dit jaar al naar buiten was gelekt.
Van de treinen Parijs - Lyon begrijp ik weinig. De regio Bourgogne-Franche-Comté bied al rechtstreekse treinen aan tussen Parijs en Lyon en als je het ticket splitst in Dijon (dat mag gewoon) kan je twee kaartjes van € 12 kopen en betaal je dus maar € 24 voor de rit.
Van de treinen Parijs - Lyon begrijp ik weinig. De regio Bourgogne-Franche-Comté bied al rechtstreekse treinen aan tussen Parijs en Lyon en als je het ticket splitst in Dijon (dat mag gewoon) kan je twee kaartjes van € 12 kopen en betaal je dus maar € 24 voor de rit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Dan is 10 Euro toch een stuk goedkoper? Of mis ik iets?
Re: Kort buitenlands nieuws
24 is meer dan 10, maar minder dan 30.
Maar uh, wat was er mis met de Intercités 100% Eco die vorig jaar zijn opgeheven en precies hetzelfde deden?
Maar uh, wat was er mis met de Intercités 100% Eco die vorig jaar zijn opgeheven en precies hetzelfde deden?
Re: Kort buitenlands nieuws
En reden niet naar Nantes, maar naar Bordeaux en Toulouse
(De IC 100% Eco Parijs - Straatsburg rijdt nog en is tegenwoordig een TER-treinpaar).
(De IC 100% Eco Parijs - Straatsburg rijdt nog en is tegenwoordig een TER-treinpaar).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
In Wolfsburg is een trein ontspoord nadat de machinist bij het rangeren op een veiligheidskopspoortje terecht kwam... Ik kon het niet laten om even te gaan fotoshoppen
https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/70388/5028776
https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/70388/5028776
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik merk dat ik te weinig op dit draadje kom. Had dit informatieve stukje informatie nota bene bijna gemist. Heerlijk dat er zoveel kennis op dit forum aanwezig is, dank!
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Kort buitenlands nieuws
Het onderwijs in Brabant heeft vorderingen gemaakt, hoor.
Treinen die niet willen stoppen in Wolfsburg, ook niet de eerste keer dat we dat zien.dennistd schreef: ↑za 25 sep 2021, 01:28 In Wolfsburg is een trein ontspoord nadat de machinist bij het rangeren op een veiligheidskopspoortje terecht kwam... Ik kon het niet laten om even te gaan fotoshoppen
https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/70388/5028776
Re: Kort buitenlands nieuws
Nou, deze heeft het ook niet lang volgehouden. Per 1 september heeft men stilletjes de stekker eruit getrokken.umbusko schreef: ↑ma 22 mar 2021, 15:00 In Louvain-la-Neuve rijdt sinds 8 maart een volautomatische shuttlebus. Zie de pagina van de TEC (met kek filmpje!) of de wikipagina die ik zojuist heb aangemaakt. Geheel Belgisch zijn de haltes overigens nog niet voor mindervaliden toegankelijk, maar is er wel een conducteur aanwezig in deze eerste fase om mindervaliden te begeleiden. Oh, en er mogen 6 mensen mee, en hij rijdt 2x/uur.
Re: Kort buitenlands nieuws
In Groot-Brittannië heeft de overheid de concessie van Southeastern afgenomen omdat 25 miljoen pond aan te veel ontvangen subsidie niet is terugbetaald door het bedrijf.
Op 17 oktober is de overgang van de concessie van het commerciële Southeastern naar het overheidsbedrijf SE Trains.
Bron: https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-kent-58716625.amp
Op 17 oktober is de overgang van de concessie van het commerciële Southeastern naar het overheidsbedrijf SE Trains.
Bron: https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-kent-58716625.amp
Re: Kort buitenlands nieuws
Oh, die concessie had 5 jaar geleden al aanbesteed moeten worden, maar is steeds verlengd, omdat de aanbestedingen steeds mislukten.
(De concessie is overigens in handen van Govia.)
(De concessie is overigens in handen van Govia.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Kort buitenlands nieuws
De eerder afgeblazen fusie tussen Thalys en Eurostar gaat alsnog door. Het hoofdkantoor komt in Brussel, en alle treinen gaan onder het merk Eurostar rijden. Wel moet de EU nog toestemming geven: https://www.bruzz.be/mobiliteit/fusiepr ... wijnt-2021
Re: Kort buitenlands nieuws
De ÖBB heeft vandaag een verbouwd rijtuigtype gepresenteerd (Bbcmvz), dat vanaf december instroomt in de Nightjet. De ligrijtuigen zijn de eerste die het nieuwe Nightjet-interieur krijgen, en hebben naast een rolstoeltoegankelijke kamer ook fietsplekken ingebouwd gekregen. In totaal levert de technische dienst van ÖBB 22 van deze rijtuigen, waardoor vanaf volgende zomer op alle Nightjet-verbindingen fietsen meegenomen kunnen worden (beelden op Twitter).
Re: Kort buitenlands nieuws
Wel begrijpelijk dat ze één merknaam hanteren, maar het zal wel raar zijn als de Bordeauxrode Thalys naar Brussel en Parijs er niet meer is, maar in plaats daarvan een Eurostar is geworden.PHS schreef: ↑ma 04 okt 2021, 15:40 De eerder afgeblazen fusie tussen Thalys en Eurostar gaat alsnog door. Het hoofdkantoor komt in Brussel, en alle treinen gaan onder het merk Eurostar rijden. Wel moet de EU nog toestemming geven: https://www.bruzz.be/mobiliteit/fusiepr ... wijnt-2021
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Kort buitenlands nieuws
Ook ik vind het een vreemde keuze, Thalys lijkt mij een bekender merk in Nederland, België en Duitsland dan Eurostar.
Daarnaast is het onhandig voor de reizigers, omdat de Eurostar echt andere treinen zijn die ook van aparte terminals vertrekken vanwege de grenscontroles. De 'Eurostar terminal' werkt straks verwarrend, omdat maar een deel van de Eurostar treinen daar vandaan vertrekt.
En zou Thalys zijn treinen straks echt geel-blauw-wit maken? Lijkt mij een duur grapje gezien de beperkte resterende levensduur van de vloot.
Daarnaast is het onhandig voor de reizigers, omdat de Eurostar echt andere treinen zijn die ook van aparte terminals vertrekken vanwege de grenscontroles. De 'Eurostar terminal' werkt straks verwarrend, omdat maar een deel van de Eurostar treinen daar vandaan vertrekt.
En zou Thalys zijn treinen straks echt geel-blauw-wit maken? Lijkt mij een duur grapje gezien de beperkte resterende levensduur van de vloot.
Re: Kort buitenlands nieuws
Hoe lang gaan de Thalystreinen dan nog mee?
Thalys lijkt mij inderdaad een bekendere merknaam in Nederland dan Eurostar, maar er zal vast naar een veel groter plaatje zijn gekeken.
Thalys lijkt mij inderdaad een bekendere merknaam in Nederland dan Eurostar, maar er zal vast naar een veel groter plaatje zijn gekeken.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Kort buitenlands nieuws
Parijs - Brussel, Londen v.v. lijkt me de belangrijkste markt voor het bedrijf.
Re: Kort buitenlands nieuws
Tot de introductie van de Eurostar van/naar Nederland hadden de twee bedrijven een volledig gescheiden markt. Er werd in Brussel nog wel tussen de twee overgestapt, maar er waren geen verbindingen parallel aan elkaar. Ik vermoed dat op een globaal niveau Eurostar een bekender merk is, juist omdat het door de kanaaltunnel gaat wat natuurlijk heel indrukwekkend is. Voor de crisis had Eurostar ook beduidend meer reizigers (ca. 11 miljoen) dan Thalys (ca. 7 miljoen).
Maar inderdaad, in Nederland zal Thalys vrijwel zeker bekender zijn. Ik heb even niet het onderzoek bij de hand, maar ik meende dat merkbekendheid van Thalys in Nederland enige jaren terug al boven de 90% lag. Vrijwel iedereen weet dat de rode trein naar Parijs gaat.
Maar inderdaad, in Nederland zal Thalys vrijwel zeker bekender zijn. Ik heb even niet het onderzoek bij de hand, maar ik meende dat merkbekendheid van Thalys in Nederland enige jaren terug al boven de 90% lag. Vrijwel iedereen weet dat de rode trein naar Parijs gaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Eergisteren is er een treurig record gevestigd in Rome. Sinds een aantal lieden in 2016 begonnen met bijhouden welke bussen er in vlammen opgingen zijn er 250 bussen van ATAC en RomaTPL beschadigd geraakt door brand. Er is wel sprake van een enorme sprong. Op maandag, de datum dat deze 'mijlpaal' gehaald werd, zijn 30 bussen tegelijk verwoest op een van de remises van de ATAC. In tegenstelling tot de Duitse branden heeft ATAC geen elektrische bussen, maar wel aardgasbussen die een goede aanjager kunnen zijn.
Bronnen en meer:
https://www.agi.it/cronaca/news/2021-10 ... -14080752/
https://www.romatoday.it/foto/cronaca/i ... nieri.html
Van eerdere jaren zijn de statistieken als volgt:
2016: 36 branden
2017: 46 branden
2018: 44 branden
2019: 45 branden
2020: 30 branden
2021: tot afgelopen maandag 45 bussen beschadigd door brand.
Bronnen en meer:
https://www.agi.it/cronaca/news/2021-10 ... -14080752/
https://www.romatoday.it/foto/cronaca/i ... nieri.html
Van eerdere jaren zijn de statistieken als volgt:
2016: 36 branden
2017: 46 branden
2018: 44 branden
2019: 45 branden
2020: 30 branden
2021: tot afgelopen maandag 45 bussen beschadigd door brand.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Kort buitenlands nieuws
ZSSK laat 6 restauratierijtuigen uit 1988 moderniseren. De eerste van deze nieuwe serie WRmz 88-90 is al af en wordt ingezet tussen Bratislava en Košice. (klik, doorscrollen voor een paar foto's.) Verder rijden ze nog met 7 rijtuigen WRRmeer uit 2008 en 3 rijtuigen WRReer uit 1995 en hebben ze 1 rijtuig WRRm uit 1980 beschikbaar als reserve.
Re: Kort buitenlands nieuws
Op station Enfield Town in Londen is vanochtend een trein van de London Overground door een stootblok heen gereden. De voorste bak van de trein werd omhoog geduwd en kwam vlak voor het stationsgebouw tot stilstand. Er zijn 2 gewonden.
https://metro.co.uk/2021/10/12/london-t ... -15405289/
https://metro.co.uk/2021/10/12/london-t ... -15405289/
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort buitenlands nieuws
Vanaf dienstregeling 2022 eindigt in Denemarken de diensten voor de dieselloks ME, dit tot teleurstelling van veel treinliefhebbers. Er is in Denemarken een flink aantal trajecten geëlektrificeerd waardoor de inzet van de dieselloks ME niet meer nodig is.
Bron: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 30,9871009
Bron: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 30,9871009
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Kort buitenlands nieuws
Tuuttuut
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Kort buitenlands nieuws
Hopelijk zijn er geen doden en/of gewonden gevallen.
Je vraagt je dan ook af waarom die truck daar stilstond.
Opvallend genoeg waren de elektrische locs type EA al eerder buiten dienst gesteld.
Je vraagt je dan ook af waarom die truck daar stilstond.
Mooi, die locs waren echt niet meer van deze tijd.Nitein-Repart schreef: ↑vr 15 okt 2021, 07:27 Vanaf dienstregeling 2022 eindigt in Denemarken de diensten voor de dieselloks ME, dit tot teleurstelling van veel treinliefhebbers. Er is in Denemarken een flink aantal trajecten geëlektrificeerd waardoor de inzet van de dieselloks ME niet meer nodig is.
Opvallend genoeg waren de elektrische locs type EA al eerder buiten dienst gesteld.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten