Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
MetroRET schreef: ↑di 19 okt 2021, 11:39
Omleiding via de Hooidrift geen optie.
Is dat een vraag of een statement? (Een goedlopende zin hoort namelijk een persoonsvorm te bevatten. )
Bemined schreef: ↑di 19 okt 2021, 11:33
Lijn 4 wordt volgend jaar voor langere tijd ingekort tot Molenlaan - Heemraadsplein vanwege de aanleg van een nieuwe nooduitgang van metrostation Delfshaven. Voorbereidende werkzaamheden starten volgende week, vanaf 3 januari gaat de weg dicht en vanaf 10 januari ook de trambaan. De bouw duurt naar verwachting het hele jaar, pas begin 2023 wordt de straat weer hersteld, dus lijn 4 zal ook wel een flinke tijd ingekort worden.
Bemined schreef: ↑di 19 okt 2021, 11:33
Lijn 4 wordt volgend jaar voor langere tijd ingekort tot Molenlaan - Heemraadsplein vanwege de aanleg van een nieuwe nooduitgang van metrostation Delfshaven. Voorbereidende werkzaamheden starten volgende week, vanaf 3 januari gaat de weg dicht en vanaf 10 januari ook de trambaan. De bouw duurt naar verwachting het hele jaar, pas begin 2023 wordt de straat weer hersteld, dus lijn 4 zal ook wel een flinke tijd ingekort worden. https://corporate.ret.nl/werkzaamheden/ ... delfshaven
Rijdt lijn 4 dan in beide richtingen via de Nieuwe Binnenweg of in één richting via de Mathenesserlaan (zoals in 2004 het geval was)?
Waarom in één richting? Je kan van beide kanten het Heemraadsplein opdraaien komende van de Nieuwe Binnenweg en ook in beide richtingen weer weg dus ik gok dat men in beide richtingen via de Nieuwe Binnenweg blijft rijden.
Tja je weet het maar nooit met de RET
Verbaasd mij eerder dat lijn 4 niet over de Mathenesserlaan, plein en dijk kan. Zal vast wel een reden hebben. Maar het enige wat ik kan bedenken is dat men liever geen 5 tramlijnen tussen het Marconiplein en P.C. Hooftplein wilt hebben.
Lijn 4 heeft een zeer korte kering op Marconiplein. Via de Mathenesserbrug rijden kost waarschijnlijk net teveel tijd en dan heb je een extra dienstwagen nodig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined schreef: ↑di 19 okt 2021, 11:33
Lijn 4 wordt volgend jaar voor langere tijd ingekort tot Molenlaan - Heemraadsplein vanwege de aanleg van een nieuwe nooduitgang van metrostation Delfshaven. Voorbereidende werkzaamheden starten volgende week, vanaf 3 januari gaat de weg dicht en vanaf 10 januari ook de trambaan. De bouw duurt naar verwachting het hele jaar, pas begin 2023 wordt de straat weer hersteld, dus lijn 4 zal ook wel een flinke tijd ingekort worden. https://corporate.ret.nl/werkzaamheden/ ... delfshaven
Rijdt lijn 4 dan in beide richtingen via de Nieuwe Binnenweg of in één richting via de Mathenesserlaan (zoals in 2004 het geval was)?
Waarom in één richting? Je kan van beide kanten het Heemraadsplein opdraaien komende van de Nieuwe Binnenweg en ook in beide richtingen weer weg dus ik gok dat men in beide richtingen via de Nieuwe Binnenweg blijft rijden.
Volgens mij liggen er rond het Heemraadsplein geen elketrische wissels. Ik dacht dat dat de reden was dat lijn 4 bij de inkorting in 2004 "heen" via de Mathenesserlaan reed.
Maar verbeter me vooral als ik het fout heb.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Volgens mij zijn vijf van de zes inrijdende wissels op het Heemraadsplein elektrisch. Alleen het wissel in de noordhoek van het plein is niet elektrisch dacht ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Omdat het te druk is of om een andere reden? Enkeltjes blijven een lastig iets, de enkeltjes zorgen voor een reductie van de materieelkilometers van circa 5% wat in tijden van grote achterstand in onderhoud wel zo gewenst is (meer kilometers is meer slijtage en dus vaker onderhoud), maar het verschil in capaciteit is wel fors.
Busseninportland schreef: ↑za 23 okt 2021, 11:24
Lijn A rijd met 2 stellen en lijn C rijd ook met 2 stellen en op lijn D rijd er een sg3 met 3 stellen en sommige mg2/1 rijden met 2 stellen op lijn D
Heb je het soms digitaal gespot? Ik zou eerder zeggen dat de SG3's met 2 stellen rijden en de MG2/1 met drie stellen, want de SG3's hebben drie bakken en de MG2/1's hebben twee bakken waardoor ze respectievelijk met twee en drie stellen rijden. Maar een SG3 met drie rijtuigen valt mits sowieso af, want de perrons zijn daar te kort voor.
MetroRET schreef: ↑za 23 okt 2021, 11:32
Gaan we nou weer digitale bronnen aanhouden, ipv fysieke spots.
Ik denk dat Busseninportland de info op ander website vandaan heeft overigens, want ovzoeker toont alle metrovoertuigen als onbekende ritten. Was ook bij de Kleiweg bussen zo maar doen het weer normaal. Ik ben bang dat de trams dadelijk aan de beurt komen terwijl dat mijn favoriete RET voertuigen zijn!
(Trouwens, ik weet ook niet waarom ovzoeker de laatste tijden van de RET voertuigen zo van slag is.)
Op ovinfo vandaan moest weg dus vandaar dat ik het was vergeten
De 5630 is degene met 3 stellen als het richting De Akkers is en de 5721 richting Rotterdam centraal
Nogmaals, een SG3 kan geen drie stellen hebben, ze hebben tijdens het ontkoppelen waarschijnlijk de info niet gewijzigd. En dan lijkt het soms zo dat het onmogelijke even klopt. Maar niets is minder waar. En trouwens, een 5630 is dus een SG3.
Het zou goed kunnen dat de rit eerst een drietje 5300/5400 was en later is uitgewisseld voor SG3 zonder dat ze de lengte in het systeem hebben gewijzigd. 3X SG3 gekoppeld kan niet in de reizigersdienst omdat de perrons over bijna het gehele metronet daar te kort voor zijn. 3x SG3 komt alleen (heel zeldzaam) voor als ze naar een andere remise worden overgebracht etc, dus niet met reizigers.