Iklas in de wiki dat per 2012 de lijnen 192/195 naar Amstelland-Meerlanden (Connexxion) gaan?

En dat mag zomaar van dè Stadsregio?Omdat de 19 dus niet bij Sternet hoort, en GVB waarschijnlijk toch graag zijn gezicht wil laten zien op Schiphol, als dé vervoerder van Amsterdam?
Maar wat precies de toegevoegde waarde is weet ik niet.
Liggen er nog niet genoeg spoortunnels onder Schiphol dan?Ardan schreef:Jongens, graaf toch meteen die metro
Nee, een groot station midden in de stad, wie wil dat nou?Ardan schreef:Oorspronkelijk was het wel de bedoeling de trein vanaf de Zuidtak naar een ondergronds station Museumplein te leiden. Jammer dat dat niet is doorgegaan, had schitterend kunnen worden. Maar ze wilden geen groot station middenin de binnenstad hebben.
Da's leuk, maar dan zullen ze toch eens moeten laten zien hoe een metro toegevoegde waarde levert. Het grote probleem van de Amsterdamse metro is dat-ie secuur de binnenstad ontwijkt. Dat is toch wel waar de meeste toeristen naartoe willen. En zelfs als een nieuwe metro wel in de binnenstad komt, dan is het nog maar de vraag of-ie sneller is dan de trein.Ardan schreef:De metro van Schiphol naar de stad staat hoog op het wensenlijstje van Amsterdam.
De metro door het centrum, oftewel de noord-zuidlijn, was dus wel bedacht in de plannen uit de jaren '60. De enige 'fout' die gemaak werd, is te beginnen met de aanleg van een andere lijn (oostlijn) waarna de rest er (gelukkig) niet meer van kwam. Acnteraf moeten we maar vooral blij zijn dat er geen noordzuidlijn is aangelegd met de bouwmethode die in de jaren '60-'80 gebruikelijk was, als je bedenkt wat de oostlijn in het oostelijke deel van de binnenstad heeft aangericht.iljitsch schreef:Het was een enorme fout om de Amsterdamse metro niet door het stadscentrum te laten rijden. Zie ook hoe ze dit in Rotterdam gedaan hebben, waar de metro veel beter werkt.
Er zijn inderdaad plannen voor een Oost/West-lijn naar Schiphol, via Badhoevedorp, Lelylaan, Weesperplein en station Muiderpoort. Je zal er binnenkort meer over horen bij de nieuwe structuurvisie van Amsterdam. Helaas is het politieke klimaat er nu (en de komende tien, twintig jaar ook nog wel) niet echt naar om dergelijke metroplannen te opperen en door te voeren -O-Ardan schreef:- Schiphol-Badhoevedorp-Osdorp Meer en Vaart-Surinameplein (dit stukje is al bij aanleg van de Lelylaan vrijgehouden zodat het geschikt is voor een metro) en dan verder, hetzij naar Centraal, hetzij naar Weesperplein. Laatstgenoemde optie betekent dus dat het spookstation open gaat.
Kom nou, dat slaat nergens op. Er is 0,0 synergie tussen vliegtuigreizigers en lokale stoptreinreizigers. Bovendien duurt het al veel te lang om dat kippeeindje van Schiphol naar Amsterdam CS af te leggen, het laatste wat we nodig hebben is nog een paar extra stops waar vast wel weer een paar toeristen denken dat ze al uit moeten stappen.Vinny schreef:- Het gebruiken van de huidige westtak tussen Sloterdijk en Schiphol als S-bahn, met hoogfrequent spoorvervoer en eventueel nieuw te openen stations in Westerpark en de Riekerpolder.
Oh nee? Waarom ligt er in de rest van de wereld wel een Regionale Express-verbinding van het vliegveld naar de hoofdstad...Er is 0,0 synergie tussen vliegtuigreizigers en lokale stoptreinreizigers. B
Hierbij ga je er van uit dat iedere reiziger van/naar Schiphol een vliegtuigreiziger is, én dat die reizigers allemaal naar het CS van Amsterdam moeten. Er zit echter ook behoorlijk wat werkgelegenheid op en om Schiphol, en die reizigers zijn allemaal wel gebaat bij een trein die nog stopt ergens tussen Schiphol en Amsterdam.iljitsch schreef:Kom nou, dat slaat nergens op. Er is 0,0 synergie tussen vliegtuigreizigers en lokale stoptreinreizigers. Bovendien duurt het al veel te lang om dat kippeeindje van Schiphol naar Amsterdam CS af te leggen, het laatste wat we nodig hebben is nog een paar extra stops waar vast wel weer een paar toeristen denken dat ze al uit moeten stappen.Vinny schreef:- Het gebruiken van de huidige westtak tussen Sloterdijk en Schiphol als S-bahn, met hoogfrequent spoorvervoer en eventueel nieuw te openen stations in Westerpark en de Riekerpolder.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten