Ik vind de discussies in bijvoorbeeld youtubecomments ook erg vermakelijk, waarin niet-Nederlanders gaan ruziën over het wel of niet met twee hoofdletters schrijven van onze letter IJ.
"Altijd het tweede antwoord kiezen", zei een oud-docent Duits van mij ooit.
Poesberichten en SuusMessages.Alargule schreef:Maarreh...hebben jullie het over 'nootiefiekaatsies', of 'nootiefiekaasies'? En ontvang je 'prieveeburrigtuh' of 'prieveeburrigtun'?
Dat kan gewoon met een Belgische VPN en anders gewoon de (uiterst incomplete) beste momenten op YouTube.
Uit wát?
Ik maak in Nijmegen wel eens mee dat men naar de Pa Novenlaan vraagt in plaats van de Pan-oven-laan.
Doet me er aan denken dat mijn nichtje ooit aan mij vroeg of ik al een beetje Fries kan spreken. Afijn, ik wat voorbeeldzinnetjes zeggen, reageert ze met: 'Vinny, je spreekt Volendams!'. Mijn accent is in noordoostelijke richting opgeschoven, maar het IJsselmeer moet die nog over blijkbaarArrivaBas schreef:Een collega op stage vond recent dat ik een Zeeuws-Vlaamse tongval had, terwijl ik totaal geen Zeeuwse wortels heb en tot begin deze maand überhaupt nooit in Zeeuws-Vlaanderen geweest ben
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten