Ook deze ochtend was het bij mij bijna raak. En dan toch die bus 44 uit de bocht van Carnissesingel maakt een complete tijdelijke opstopping. We zaten flink in knoop, duurde niet heel lang, omstreeks 1 a 2 minuten maar omdat de bus al laat genoeg was, liep de vertraging al op naar 10 minuten.Busseninportland schreef: ↑di 26 okt 2021, 03:23Toen ik daar was toen was het al druk en de bus waar ik in zat had daar ook bijna een aanrijding gehad met een andere bus in de middag, omdat de tijdelijke busbaan daar te druk wordt en sommige chauffeurs hun passagiers bij de oude bushalte van Ahoy complex laten uitstappen. hoe laat is het rond die tijd dat de ongeluk is gebeurd?Stadsbus schreef: ↑ma 25 okt 2021, 23:12 Op Zuidplein is vanmiddag Connexxion 5849 tegen Qbuzz 6327 gereden. Mogelijk is de 5849 toen deze bus naar rechts afsloeg tegen de 6327 gereden die vermoedelijk stil stond.
Politie en ambulance kwamen ter plaatsen, in de CXX bus zat een reiziger die hulp nodig had.
Ik stel voor dat de korte bussen vaker rijden dan dat het nu zo is. Want de gegevens van busposities laten zien dat er behoorlijk wat citaro's lange tijd niet hebben gereden. Voordat de citaro's worden afgeleverd in december kunnen ze nu beter ingerijpen en extra rijden in de spitsen vooral 's ochtends is het heel druk omdat idereen tegelijk naar school en werk gaat, in de namiddag en avond is dat verspreid teruggkomen en valt de drukte en beetje minder erg. Maar het gaat dus vooral om die ochtendspits: laat een paar extra citaro's rijden op lijn 70 tussen Zuidplein en Keizerswaard tussen 07:45 en 09:15 uur in de ochtend. Om dan ook een beetje op die manier de (zware) drukte op te vangen tussen het drukste tracject van Zuid. Op Zuidplein wordt het dan vaak overgestapt op andere bussen die verder naar Charlois of Waalhaven rijden. Als die citaro's niet rijden, lijk me een beetje zonde omdat ze nu niet geleverd hoeven te worden. Wel snap ik ook dat de RET nog zoveel mogelijk wil bezuinigen. Maar zoals paar maanden geleden hier is aangegeven, zijn sommige bezuinigingen (zoals lijn 76 overdag 12 minuten te laten rijden wel extreem, terwijl het altijd wel goed gevuld op die buslijn.Bemined schreef: ↑do 28 okt 2021, 16:09 De meeste reizigers hebben liever een korte bus die vaker rijdt dan een lange bus die minder vaak rijdt. En de RET gaat echt niet hoogfrequent met gelede bussen rijden, als men geledes zou hebben voor lijn 70 zal de frequentie teruggebracht worden tot 7,5 minuut in de ochtend en 10 minuten de rest van de dag vermoed ik.
Inmiddels neemt de vertraging van bussen in Barendrecht en Portland wat af, maar vooral op lijnen 70 en 72 is er nog zware vertraging.BusFreakRotterdam schreef: ↑do 28 okt 2021, 19:03 Bus 346 is inmiddels onderweg naar Portland op lijn 82...![]()
Als je mijn post begrijpt, snap je dat ik het niet over frequenties heb. Heb het over waarom er niet voor bussen wordt gekozen met een grotere capaciteit.Bemined schreef: ↑do 28 okt 2021, 16:09 De meeste reizigers hebben liever een korte bus die vaker rijdt dan een lange bus die minder vaak rijdt. En de RET gaat echt niet hoogfrequent met gelede bussen rijden, als men geledes zou hebben voor lijn 70 zal de frequentie teruggebracht worden tot 7,5 minuut in de ochtend en 10 minuten de rest van de dag vermoed ik.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 63 gasten