
Op 25 februari 1997, aldus de datum die op het prentje op de bovenleiding was aangebracht, kwam onderstaand tramtoestel uit mijn wilde fantasie naar boven. Het veelvuldige gebruik van kleuren en primaire vormen zou ik 'jeugdig expressionisme' willen noemen, ondergetekende was op dat moment 7 jaar oud. Duidelijk te zien is dat mijn creatie is geïnspireerd op de Amsterdamse museumtram, met het lijnnummer 40 op de lijnglaasjes en het nummer 20 op de beugel, en de aparte in- en uitstapdeuren. Door twee verschillende lijnnummers te tonen kon worden bespaard op een A4'tje, denk ik.
De ramen zijn voorzien van een blauw gaaswerk. De oplettende kijker ziet dat de tram een dubbele stroomafnemer heeft, voor als de bovenleiding te hoog hangt. Let ook op het nauwkeurig nagetekende GVB-vignet.

Op 19 november 1999, inmiddels 10 jaar oud, hield ik op school een spreekbeurt over treinen. In de tekst staan summiere weetjes over de eerste spoorlijn en moderne hogesnelheidstreinen. Ik had die zomer in Duitsland een HSL gebouwd zien worden dus de ICE moest ook even benoemd worden. De hele spreekbeurt is binnen twee minuten te lezen en ik vraag me af hoe ik hier in vredesnaam een 7,5 voor has gekregen. Waarschijnlijk door de getekende voorkant, met een Thalys die ik persoonlijk toch behoorlijk goed gelukt vind voor een 10-jarige. In de inzetjes zien we de eerste locomotief van Trevithick uit 1804 en een TGV.

Er ligt bij moeders thuis nog een enorme doos met alleen maar tekeningen die nog uitgezocht moet worden. Daar had ik vandaag geen zin meer in.
Wat hebben jullie nog voor leuks in jullie archieven liggen?