Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Suus
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

umbusko schreef:Wat zijn we toch een verwend, arrogant volkje met zijn allen. Zojuist in de supermarkt had vrijwel niemand een mondkapje op. Dus óf het draagvlak voor de maatregelen is vrijwel volledig afwezig, óf de urgentie, of allebei. Dat mogen de politici zich wel aanrekenen, want die urgentie stralen ze zelf ook absoluut niet uit.
Er was tijdens de persconferentie gisteren ook een kort moment waarbij duidelijk was dat Rutte en De Jonge het ook niet eens zijn over keuzevrijheid bij vaccineren :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Ik heb nu ook nog geen mondkapje op, nee. Ik heb mijn prikken gehad en houd nog steeds zo veel als mogelijk afstand. Natuurlijk zal ik me aan alle regels houden als dat moet, maar ik zit er echt niet op te wachten om mezelf allerlei beperkingen en mondkapjes te moeten opleggen omdat een stel idioten vindt dat ze zich niet hoeven te laten vaccineren en regels niet voor hen gelden. Zij verpesten het voor de rest en ik ben er helemaal klaar mee.
En ja, wij controleren op de zaak wel de QR-codes, en wappies komen er bij ons niet in. Ze bellen ons wel eens om te reserveren om het toch te proberen, omdat ze horen dat de helft van de horecabedrijven toch niet controleert. 'Ja, want wij hebben ons niet laten vaccineren en hebben ook geen zin om ons te laten testen hoor! Dat vinden we veel te veel gedoe' Ga dan maar lekker naar snackbar Jopie.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Ook nog maar even wat positief coronanieuws: bij een priklocatie in Den Bosch was het vandaag zo druk dat mensen werden opgeroepen niet meer te komen.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/398 ... nt-te-druk
Aking

Bericht door Aking »

Ardan schreef: wo 03 nov 2021, 17:50 Ik heb nu ook nog geen mondkapje op, nee. Ik heb mijn prikken gehad en houd nog steeds zo veel als mogelijk afstand. Natuurlijk zal ik me aan alle regels houden als dat moet, maar ik zit er echt niet op te wachten om mezelf allerlei beperkingen en mondkapjes te moeten opleggen omdat een stel idioten vindt dat ze zich niet hoeven te laten vaccineren en regels niet voor hen gelden.
Heb ik iets gemist en is je laten vaccineren tegenwoordig de regel? Of zijn mensen die zich aan de regels houden maar een advies (laat je vaccineren) niet opvolgen idioten, en doe je nou eigenlijk met die mondkapjes zelf precies hetzelfde?
Zij verpesten het voor de rest en ik ben er helemaal klaar mee.
Dat eerste heb je vast een betrouwbare bron voor of? :')
Kalil Nieuw
Contacteer:

Bericht door Kalil Nieuw »

Het Kabinet heeft ons waar ze ons wilden hebben. De cijfers liegen niet, en ondanks 85% van het volk gevaccineerd is. En toen bijna niemand gevaccineerd was, konden we nog commentaar leveren om fiksere coronamaatregelen tegen te gaan. We kunnen gewoon niks meer doen helaas, behalve volledig laten vaccineren. En een stel idioten die daar niet van houden, gaan er voor zorgen dat er zwaardere maatregelen gaan komen. -0-
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
IC140

Coronavirus

Bericht door IC140 »

Vermoedelijk doelt Ardan op de niet gevaccineerden aan zijn telefoon die restaurants afbellen in de hoop dat ze een restaurant treffen dat geen QR codes controleert.
WSM

Bericht door WSM »

umbusko schreef: wo 03 nov 2021, 17:27 Precies mijn punt. :') We zitten nu met hoge aantallen. Wanneer denk je dat maatregelen effectiever zijn? Als we er nu al mee beginnen, ook al is er nog geen officiële controle, of als we nog drie dagen niks doen?
Nadat de meneren en mevrouwen in Den Haag er eerst anderhalve week over hebben moeten nadenken en overleggen?
Kennelijk heeft het coronavirus hier allemaal het geduld voor. Dan kunnen die paar dagen zonder mondkapje ook best.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Ook precies mijn punt. Ik vind dat echt een blunder van de politiek. Probeer als politiek inderdaad nu maar aan de mensen te verkopen dat er urgentie is. Maar dat proberen ze niet eens. -0-
ICE11

Bericht door ICE11 »

Mijn moeder (70+) heeft vandaag naar haar huisarts gebeld om voor de derde prik te vragen (eerste prik was in april, dus staat te verwachten dat er maar nog nauwelijks bescherming is*). Antwoord: Misschien in januari...... _O-

* overigens vraag ik me hoe dat bij andere vaccins mogelijk is, dat deze pas naar jaren ververst moeten worden en deze hebben nu al naar enkele maanden een verminderde werking!?
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Bedenk wel dat een groot deel van de gevaccineerden in het ziekenhuis onder een leeftijdscategorie valt waarin een simpele verkoudheid bij sommigen al tot complicaties leidt die een ziekenhuisopname rechtvaardigen. Daarnaast hebben we ook nog de groepen met ernstige aandoeningen aan het immuunsysteem. Nog altijd is het vaccin zeer effectief voor veruit de meeste kerngezonde mensen en dat maakt vaccineren tot een van de beste middelen om de ziekenhuizen enigszins te ontzien.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

ICE11 schreef: wo 03 nov 2021, 19:22 Mijn moeder (70+) heeft vandaag naar haar huisarts gebeld om voor de derde prik te vragen (eerste prik was in april, dus staat te verwachten dat er maar nog nauwelijks bescherming is*). Antwoord: Misschien in januari...... _O-

* overigens vraag ik me hoe dat bij andere vaccins mogelijk is, dat deze pas naar jaren ververst moeten worden en deze hebben nu al naar enkele maanden een verminderde werking!?
Het griepvaccin moet, bij de kwetsbare groepen, ook jaarlijks herhaald worden.
Daarnaast hangt de "verminderde werking" heel erg af van het type vaccin en voor het doel (überhaupt een besmetting voorkomen of een ziekenhuisopname voorkomen).
(O ja, het is na jaren, niet "naar". )
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
en-es

Bericht door en-es »

In Amsterdam twee dokters-assistentes opgepakt omdat ze een levendig handeltje in QR-codes hadden opgezet.
Kalil Nieuw
Contacteer:

:N
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

ArrivaBas schreef: wo 03 nov 2021, 19:32 Bedenk wel dat een groot deel van de gevaccineerden in het ziekenhuis onder een leeftijdscategorie valt waarin een simpele verkoudheid bij sommigen al tot complicaties leidt die een ziekenhuisopname rechtvaardigen.
Niet alleen in het ziekenhuis trouwens. Als je de cijfers per leeftijdsgroep op het coronadashboard bekijkt zie je dat de besmettingen bij 90+'ers stijl omhoog gaan en alle andere leeftijdsgroepen inhalen.
Dat zijn ook wel de leeftijden waarop het immuunsysteem minder goed werkt, waardoor ze een stuk vatbaarder zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
trolly

Bericht door trolly »

umbusko schreef: wo 03 nov 2021, 17:27 Precies mijn punt. :') We zitten nu met hoge aantallen. Wanneer denk je dat maatregelen effectiever zijn? Als we er nu al mee beginnen, ook al is er nog geen officiële controle, of als we nog drie dagen niks doen?
Helemaal met je eens. Dus vandaag toch maar op het perron óók een slabbetje om, en in de supermarkt idem. Net niet helemaal als enige, en niet omdat ik denk dat ik in m'n eentje de pandemie ga stoppen, maar om maar eens ergens te beginnen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Aking schreef: wo 03 nov 2021, 18:17
Ardan schreef: wo 03 nov 2021, 17:50 Ik heb nu ook nog geen mondkapje op, nee. Ik heb mijn prikken gehad en houd nog steeds zo veel als mogelijk afstand. Natuurlijk zal ik me aan alle regels houden als dat moet, maar ik zit er echt niet op te wachten om mezelf allerlei beperkingen en mondkapjes te moeten opleggen omdat een stel idioten vindt dat ze zich niet hoeven te laten vaccineren en regels niet voor hen gelden.
Heb ik iets gemist en is je laten vaccineren tegenwoordig de regel? Of zijn mensen die zich aan de regels houden maar een advies (laat je vaccineren) niet opvolgen idioten, en doe je nou eigenlijk met die mondkapjes zelf precies hetzelfde?
Zij verpesten het voor de rest en ik ben er helemaal klaar mee.
Dat eerste heb je vast een betrouwbare bron voor of? :')
Wie de schoen past, trekke hem aan. Voel je je aangesproken?
Als je je niet kunt laten vaccineren om medische redenen, soit. Prima. Daar ben jij er ook een van, tenminste, dat bazuin je zelf hier altijd zo hard mogelijk rond.
Laat je je niet vaccineren omdat het zogenaamd niet mag van God, of omdat je er gewoon geen zin in hebt, dan ben je wat mij betreft inderdaad bezig de boel te verzieken voor anderen die wel hun best doen het virus eronder te krijgen.
Jemig, dat ik dit moet uitleggen :')
Gediplomeerd ongeluksmagneet
trolly

Bericht door trolly »

Dat je dat moet uitleggen komt door het frame van een ("moreel"-) conflict dat wordt opgeroepen door een erg klein clubje relbeluste virusontkenners, waar een iets kleiner clubje meelopers achteraanhobbelt. Het conflict zou uiteraard zijn tegen een repressieve overheid.

Dat de echte strijd er een is met een infectieziekte, dat deze alleen maar te winnen is met onsympathieke en vrijheidsbeperkende maatregelen en dat er met een virus niet te discussiëren valt zijn simpele feiten, die door genoemde personen zelfs niet in overweging genomen worden. Te druk met hun futiele protest van nep-QR-codes en mondkapjes op de kin.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
dennistd

Bericht door dennistd »

In Bayern zijn FFP2-mondkapjes alweer verplicht vanaf zaterdag. Één keer raden wie er zaterdag 2,5 uur in de trein door Bayern zit :')
Kalil Nieuw
Contacteer:

Sterkte alvast :o

Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

dennistd schreef: do 04 nov 2021, 04:20 In Bayern zijn FFP2-mondkapjes alweer verplicht vanaf zaterdag. Één keer raden wie er zaterdag 2,5 uur in de trein door Bayern zit :')
Ik! In Oostenrijk zijn ze tevens ook alsmede verplicht. :|
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Zijn FFP2-mondkapjes dan lastiger in het gebruik dan stoffen mondkapjes?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ze zitten vooral strakker, dus na verloop van tijd voel je wel dat je er een draagt, zeker achter de oren.

Persoonlijk vind het het ademhalen met een FFP2-masker wat prettiger dan met stoffen of chirurgische maskers, vooral omdat ze het materiaal veel minder snel vochtig wordt. En mijn zonnebril beslaat niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
isadora

Bericht door isadora »

Aking schreef: wo 03 nov 2021, 16:56 Heerlijk als ze een QR code letterlijk alleen bekijken *O*
Deden ze in Armenië ook een paar weken terug.
De beste man bestudeerde aandachtig de papieren QR-code, zag mij nog eens diep in de ogen, en zag, dat het goed was. _O_
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
isadora

Bericht door isadora »

Daantje schreef: wo 03 nov 2021, 17:44 Ik was vanmorgen in het ziekenhuis waar een mondkapje al verplicht was en vond het best raar na de persconferentie van gisteren dat het dan in de apotheek niet hoefde nog
Zat vandaag in de trein, was 'ie "niet" verplicht, althans de conducteur (jochie van 23 schat ik zo in), vond het allemaal wel best.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

...nu ben ik voor de eerste keer de pineut; een collega op mijn werk is positief getest en ben vanochtend ingelicht door mijn afdelingsleider. Gelukkig zou ik vandaag al thuiswerken, maar dat wordt wat langer dus. Weliswaar niet langer dan een half uur bij elkaar in de buurt gezeten, maar je weet maar nooit. :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie