Personeelstekort bij Prorail
-
- Berichten: 1686
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Kort Nederlands nieuws
Dit wist men al eerder: de reisplanner is al aangepast.
Re: Kort Nederlands nieuws
Het personeelstekort is morgen dus nog (flink) groter dan vandaag?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8788
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Blijkbaar wel.
De s3200 rijdt volgens de reisplanner trouwens enkel tussen Rotterdam Centraal en Leiden Centraal. Worden reizigers tussen Leiden Centraal, Schiphol Airport en Utrecht Centraal hier ook nog over geïnformeerd door NS?
De s3200 rijdt volgens de reisplanner trouwens enkel tussen Rotterdam Centraal en Leiden Centraal. Worden reizigers tussen Leiden Centraal, Schiphol Airport en Utrecht Centraal hier ook nog over geïnformeerd door NS?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Plan uw reis in de app he
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kort Nederlands nieuws
Als die Groningers slim zijn, vragen ze meteen erbij of die Nedersaksenlijn, die ze zo graag willen, niet door ProRail, maar door Infrabel beheerd kan worden? Dan heb je tenminste nog enige garantie dat er niet alleen rails liggen, maar ook nog treinen rijden?
Re: Kort Nederlands nieuws
Nou ja.. wie nog op zijn lijst een traject met de ICE over de Betuweroute moest afstrepen.. grijp morgen je kans.
Vanochtend reed ie er in ieder geval over, tegen kwart voor acht kwam een stel mij voorbij, net na Andelst.
Vanochtend reed ie er in ieder geval over, tegen kwart voor acht kwam een stel mij voorbij, net na Andelst.
Re: Kort Nederlands nieuws
Mogelijk loopt het met een sisser af, dit staat er nu op NS.nl:
Bij ProRail heeft zich vanavond een treindienstleider gemeld voor de vroege dienst op woensdag 3 november. We gaan onze uiterste best doen om de oorspronkelijke dienstregeling te rijden zoals reizigers van ons gewend zijn.
Re: Kort Nederlands nieuws
^^^ mijn idee is omdat die trein daar kan/mag rijden en er wel capaciteit qua verkeersleiding is?
Hiermee valt het internationale treinverkeer niet uit.
Op termijn zou iets dergelijks ook met ICNG moeten kunnen, denk ik? (omdat die trein ook op de HSL kan/mag rijden tzt).
Hiermee valt het internationale treinverkeer niet uit.
Op termijn zou iets dergelijks ook met ICNG moeten kunnen, denk ik? (omdat die trein ook op de HSL kan/mag rijden tzt).
Re: Kort Nederlands nieuws
Misschien zijn de medewerkers met baanvak bekendheid op dit deel het wel helemaal spuugzat om creatief de gaten te dichten?Dennenboom schreef: ↑di 02 nov 2021, 18:16 Kan hier met een beetje creativiteit echt geen oplossing voor gevonden worden?
Eens is het genoeg. Dan is dit de consequentie.
Overigens, het komt op mij wel apart over dat er, kennelijk, wel baanvakbekendheid is bij de treindienstleiders van het stukje Barneveld aansluiting tot Barneveld centrum.. maar verder door dan weer niet?
Re: Kort Nederlands nieuws
Alles onder Barneveld valt onder de oude VL-post Utrecht, daarboven onder de oude VL-post Amersfoort. Misschien is er een tekort bij het personeel dat onder Barneveld infrastructuurkennis heeft?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Het zal wel een andere werkplek op de verkeersleiding zijn. En waarschijnlijk kan je niet zomaar even een stukje van een werkplek aan het gebied van een wel aanwezige andere verkeersleider toewijzen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kort Nederlands nieuws
^^ tja, wat zal je nu aan infrastructuurkennis benodigd hebben bij het kippenlijntje?
Enkelbaans, Barneveld en Lunteren kruizen.. en 'invoegen' bij Ede Wageningen. Zo spannend kan dat niet zijn toch?
Enkelbaans, Barneveld en Lunteren kruizen.. en 'invoegen' bij Ede Wageningen. Zo spannend kan dat niet zijn toch?
Re: Kort Nederlands nieuws
Mjah volgens mij werkt het allemaal net niet zo simpel, en denkt men al helemaal niet zo simpel
Re: Kort Nederlands nieuws
Juist op een enkelsporig baanvak lijkt het wel handig om een treindienstleider met kennis van zaken te hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Kort Nederlands nieuws
Wie zoals ik regelmatig StellwerkSim speelt zal ongetwijfeld weten dat juist enkelspoor misschien wel meer inzicht vereist dan dubbelspoor met her en der een middelgroot station (tot 5 perronsporen). Dit omdat je kruisingen niet altijd zonder meer kunt verleggen naar een volgend station bij kleine vertragingen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat, maar je moet bijvoorbeeld ook veel meer op treinlengtes letten. Want twee treinen langer dan het passeerspoor kunnen elkaar immers niet kruisen op zo'n lijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kort Nederlands nieuws
^^^ ja, dat kan. Maar is dat van toepassing op het kippenlijntje? Daar rijdt toch min of meer altijd het 'vaste' materieel.
Re: Kort Nederlands nieuws
Er rijden daar ook nog goederen over de lijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort Nederlands nieuws
Alleen 's avonds, en niet eens heel frequent.
-
- Berichten: 630
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
En voor zover ik weet rijden die goederentreinen van/naar Barneveld altijd via Amersfoort. Doorgaand goederenverkeer hoor ik nooit.
Re: Kort Nederlands nieuws
NOS:
ProRail gaat verkeersleiders een compensatietoeslag betalen vanaf 1 december, meldt het bedrijf. Het is een extra maatregel om het personeelstekort bij de verkeersleiding tegen te gaan.
Het gaat om een tijdelijke compensatietoeslag voor treinverkeersleiders en decentrale verkeersleiders.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8788
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Vanaf middernacht tot 7:00 uur morgenochtend geen treinen rondom Amersfoort door personeelstekort bij ProRail.
https://www.ns.nl/reisinformatie/calami ... htend.html
https://www.ns.nl/reisinformatie/calami ... htend.html
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Kort Nederlands nieuws
Vanwege een ziekmelding bij ProRail rijden er van middernacht tot 7:00 op bijna alle trajecten van/naar Amersfoort geen treinen.
Het gaat om Utrecht - Amersfoort, Ede-Wageningen - Amersfoort, Nunspeet - Amersfoort en Apeldoorn - Amersfoort. Treinen van/naar Hilversum kunnen wel rijden. NS probeert bussen in te zetten, maar raadt reizigers aan vanavond eerder op reis te gaan of morgen later op reis te gaan.
https://www.ns.nl/reisinformatie/calami ... htend.html
Het gaat om Utrecht - Amersfoort, Ede-Wageningen - Amersfoort, Nunspeet - Amersfoort en Apeldoorn - Amersfoort. Treinen van/naar Hilversum kunnen wel rijden. NS probeert bussen in te zetten, maar raadt reizigers aan vanavond eerder op reis te gaan of morgen later op reis te gaan.
https://www.ns.nl/reisinformatie/calami ... htend.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten