Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Stefan

Re: Coronavirus

Bericht door Stefan »

JordiBrabant schreef: di 09 nov 2021, 08:23 Bij de Lidl onder andere. Even controleren of er een CE logo op de doos staat.
Niemand die ooit naar zo’n logo kijkt overigens. :Y
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
isadora

Bericht door isadora »

En.....je moet natuurlijk maar hopen, dat het dan niet toevallig een afgekeurd model betreft, dat door de mazen is geglipt:
Ministerie van VWS keurde 300 miljoen beschermingsmiddelen in stilte af

Het ministerie van Volksgezondheid heeft, zonder dat bekend te maken, ruim 300 miljoen mondkapjes, beschermingsbrillen, schorten, jassen en handschoenen afgekeurd. Dat meldt de Volkskrant, dat vorige week al naar buiten bracht dat ruim 30 miljoen maskers noodgedwongen zijn afgekeurd. De totale waarde van de afgekeurde producten komt volgens de krant uit op zeker 300 miljoen euro.

In stukken aan de Tweede Kamer werd niet gemeld dat er nog honderden miljoenen beschermingsmiddelen ongekeurd op de plank lagen. Van die zogeheten 'niet-vrije voorraad' blijkt dus een groot deel onbruikbaar, bevestigt een woordvoerder van VWS aan de krant. Op dit moment wachten nog zo'n 105 miljoen beschermingsmiddelen op toelating.

Update 08.45 uur: Het ministerie van VWS bevestigt tegenover de NOS dat ruim 300 miljoen beschermingsmiddelen zijn afgekeurd.
Bron: NOS
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Dat is weer voor enige uren voer voor een vuilverbrander in dit land, en dus weer wat kilowatturen stroom :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan!

Bericht door Daan! »

Maar waarom zijn ze afgekeurd? Ik kan het artikel in de VK niet lezen namelijk.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Verlopen THT? Kwaliteitsproblemen? KN95 waar het FFP2 zou moeten zijn? Ik kan voldoende bedenken. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es

Bericht door en-es »

Geen idee. Maar ze zijn niet meer te gebruiken. :N
Stefan

Bericht door Stefan »

Ik ben nog steeds zeer content met mijn mondkapjes van Ome Ali. Helaas wel zonder CE logo. :(
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

jelmerrr schreef: di 09 nov 2021, 08:19 Ja oke ik heb geen idee waar ik die blauwe mondkapjes kan kopen dus laat dan maar zitten -0-
Die blauwe mondkapjes zijn toch geen FFP2?
Of is "chirurgisch" niet hetzelfde als FFP2?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Stefan

Bericht door Stefan »

Medische en/of chirurgische mondkapjes zijn de standaard blauwe mondkapjes. FFP2 mondkapjes lijken een beetje op een koffiefilter.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De KN95-mondkapjes die de overheid had gekocht voldoen aan Chinese standaarden, maar zijn niet gekeurd naar Europese standaarden. Daarvoor was vorig jaar een uitzonderingsperiode, maar die periode is alweer voorbij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es

Bericht door en-es »

Een afspraak om te testen via het GGD is momenteel lastig aangezien de telefoonlijnen en de website overbelast zijn. Zo komen we er wel. -0-
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Gisteren hadden we het hoogste aantal positieve testen op een maandag sinds de start van de pandemie, grote kans dat we vandaag het hoogste aantal positieve testen overall halen. Ik ben niet verbaasd. (A)
Flickr!
Daan!

Bericht door Daan! »

Woensdag toch cijfers van maandag?
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

De cijfers van vanmiddag zijn alle positieve tests in die in de 24 uur tot vanmorgen 10:00 bij de GGD gemeld zijn. Maar als vandaag het record niet gehaald wordt zal het wel later deze week zijn. Marino van Zelst postte gisteren een veelzeggend staafdiagram:
Afbeelding
Flickr!
nvdw
Donateur

Bericht door nvdw »

Suus schreef: di 09 nov 2021, 09:46 De KN95-mondkapjes die de overheid had gekocht voldoen aan Chinese standaarden, maar zijn niet gekeurd naar Europese standaarden. Daarvoor was vorig jaar een uitzonderingsperiode, maar die periode is alweer voorbij.
Dan weet ik nu wat ik afgelopen zomer bij de Etos gekocht heb :')

Moest Duitsland in, dus ik dacht: laat ik het meteen maar goed doen voor ze me de winkel uit jagen. Ach. Zit wel prettiger dan die stoffen lapjes en het zal vast beter werken.
Feed the childrens
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Nu moet het kabinet wel in actie komen met de boosterprikken, want het gaat om de wintersportvakantie van de achterban :')
PREMIUM: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1493363 ... blemen-aan

De situatie is dat Oostenrijk vanaf 3 januari iedereen die alleen een vaccinatie met Janssen heeft gehad of waarvan de tweede prik met een ander vaccin meer dan 9 maanden geleden is gaat uitsluiten.
VIRM

Bericht door VIRM »

Jef400 schreef: ma 08 nov 2021, 20:05 Dat dus. Politieke keuzes. Salaris erbij geen optie, niet op tijd voor bedden aan het bed geïnvesteerd. Zorg die voor corona al vastliep.
Een andere politieke keuze is meer inzetten op een gezonde levensstijl. Maar dat wordt in ons Nederland natuurlijk al heel snel gezien als betutteling.
Beul van de blindegeleidelijn
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Het stimuleren van een gezondere leefstijl vind ik zelf wel passen bij het laaghangend fruit om een volgende pandemie beter in toom te houden, maar Nederlanders zijn niet per se gehoorzaam aan regeltjes die ze van overheidswege opgelegd krijgen. Dit laat zicht het meest verklaren door het vertrouwen in de overheid. Dat is omdat ons kabinet niet altijd goed uit de verf komt als het gaat om communicatie naar de burger (politici noemen je bijvoorbeeld een aso als je je niet aan de coronaregels houdt, terwijl de politicus in kwestie zelf de regels met voeten treedt op zijn eigen bruiloft). Een andere vertrouwenskwestie is de toeslagenaffaire waar elke keer weer andere misstanden aan het licht komen. Hiervoor heeft het kabinet, ondanks dat het er nu nog altijd zit, zijn verantwoordelijkheid genomen.
En dat (gebrek aan) vertrouwen in de politiek maakt het nemen van maatregelen in ons land niet makkelijk. Zeker nu de duur van de crisis langzamerhand richting de twee jaar gaat raakt de rek er in grote delen van de samenleving steeds verder uit, waar de politiek op in probeert te spelen met te voorbarig perspectief dat hierdoor vaak uitmondt in valse hoop. Bij de vorige persconferentie had het kabinet immers eigenlijk de hoop om het normale leven weer zo goed als op te pakken in plaats van aanscherpingen te moeten aankondigen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
wouter15

Bericht door wouter15 »

Z2N schreef: di 09 nov 2021, 10:30 De cijfers van vanmiddag zijn alle positieve tests in die in de 24 uur tot vanmorgen 10:00 bij de GGD gemeld zijn. Maar als vandaag het record niet gehaald wordt zal het wel later deze week zijn. Marino van Zelst postte gisteren een veelzeggend staafdiagram:
Afbeelding
Misschien ligt het aan mij? Maar wat zegt deze diagram nu eigenlijk?
Bemined

Bericht door Bemined »

Dat iedereen en zijn moeder weer in lockdown moeten?
Hainje

Bericht door Hainje »

wouter15 schreef: di 09 nov 2021, 19:28 Misschien ligt het aan mij? Maar wat zegt deze diagram nu eigenlijk?
Elke staaf is een week en elke kleur is een dag. Dus dan kun je in een oogopslag zien hoe hard de besmettingen oplopen en welke dagen het heftigst waren.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

isadora schreef: do 04 nov 2021, 11:26 Nou, sterkte er mee, wat was de uitslag van je test?
Overeenkomstig de informatie eerst 5 dagen in quarantaine gezeten en vanochtend een test gedaan, die kwam negatief terug.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
isadora

Bericht door isadora »

:pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
ICE11

Bericht door ICE11 »

ArrivaBas schreef: di 09 nov 2021, 14:11 En dat (gebrek aan) vertrouwen in de politiek maakt het nemen van maatregelen in ons land niet makkelijk. Zeker nu de duur van de crisis langzamerhand richting de twee jaar gaat raakt de rek er in grote delen van de samenleving steeds verder uit, waar de politiek op in probeert te spelen met te voorbarig perspectief dat hierdoor vaak uitmondt in valse hoop.
Volgens mij is er ook gebrek ann vertrouwen in de politiek juist vanwege de maatregelen. Ik weet niet exact hoe het in Nederland is/was, maar hier bij ons had met tot nu toe enkele regels verzonnen welke door het merendeel van de bevolking niet voor nuttig beoordeeld werden maar simpelweg als betutteling, en ook de handhaving was gedeeltelijk onverstaanbaar. Het schoolvoorbeeld was in het voorjaar 2020, toen de politie in een park in Berlin boetes uitdeelde an omas die met zijn tweeen op een bank zaten maar de drugsdealers twintig meters verderop met rust lieten. Of handhavers, welke hier in de buurt een boete van 400 Euro aan een echtpaar uitdeelden, alleen omdat zij hun ijs op een afstand van minder dan 50 meter van de ijssalon genoten hebben.
ICE11

Bericht door ICE11 »

De Duitse STIKO heeft een nieuwe advies gepubliceerd, dat voor mensen jonger dan 30 en zwangere alleen nog het Pfizer-vaccin gebruikt moet worden.
Plaats reactie